لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۶

پوشش مراسم تحلیف جو بایدن

جو بایدن، چهل‌وششمین رئیس‌جمهوری آمریکا، با اجرای مراسم سوگند، رسماً زمام امور را به‌دست گرفت. پوشش زنده مراسم سوگند او را اینجا بخوانید.

  • جو بایدن، چهل‌وششمین رئیس‌جمهور آمریکا، با اجرای مراسم سوگند در ساعت ۸.۵ شب به وقت تهران در روز چهارشنبه، اول بهمن‌، رسماً زمام امور را به‌دست گرفت.
  • آقای بایدن در حالی کار خود را در کاخ سفید آغاز می‌کند که دو هفته پیش عده‌ای از حامیان خشونت‌‌طلب دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در پایتخت حمله کردند، حمله‌ای که به مرگ پنج تن و سپس بازداشت ده‌ها تن از مهاجمان انجامید.
  • یک هفته پس از این حمله، آقای ترامپ برای دومین بار استیضاح شد در حالی که تنها پس از یک دوره ریاست‌جمهوری هم در انتخابات باخت، هم مجلس نمایندگان و سنا را به حزب مخالف یعنی دمکرات‌ها واگذار کرد.
  • در پی این حمله و در اوج نگرانی از بروز ناآرامی‌های بیشتر، جو بایدن در حلقه هزاران نیروی گارد ملی آمریکا به عنوان رئیس‌جمهوری جدید سوگند یاد کرد.
  • او کامالا هریس را به عنوان معاون با خود به کاخ سفید می‌برد، که دادستان و سناتور سابق از ایالت کالیفرنیا، و نخستین زن و نخستین رنگین‌پوستی است که به این مقام دست می‌یابد.
۲۰:۲۷ ۱.۱۱.۱۳۹۹

جو بایدن سخنرانی خود در مراسم تحلیف را آغاز کرد.

آقای بایدن در این مراسم گفت: امروز روز آمریکاست، روز دمکراسی است. آمریکا همواره در طول تاریخ محک خورده و هر بار هم بر چالش‌های خود پیروز شده است. اراده مردم در این انتخابات شنیده شد. و بار دیگر آموختیم که دمکراسی شکننده است و در این لحجظه دمکراسی برنده شد.

رئیس‌جمهوری جدید آمریکا افزود: به‌رغم خشونتی که این ماه در ساختمان کنگره اتفاق افتاد، «دمکراسی چیره شده است».

آقای بایدن ضمن ابراز خرسندی از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت افزود: «امروز روز آمریکاست. روز دمکراسی است. روز تاریخ و امید، بازسازی و ترمیم».

۲۰:۲۱ ۱.۱۱.۱۳۹۹

جان رابرتز، رئیس دیوان عالی آمریکا، مراسم تحلیف جو بایدن را اجرا کرد.

آقای بایدن در این مراسم گفت: «من جو بایدن صادقانه سوگند یاد می‌کنم که صادقانه عهده‌دار مقام ریاست‌جمهوری آمریکا باشم و تمام توان خود را به کار می‌بندم که از قانون اساسی ایالات متحده محافظت و پاسداری کنم».

جو بایدن با سوگند یاد کردن رسما به عنوان چهل‌وششمین رئیس‌جمهوری آمریکا معرفی شد.

۲۰:۱۶ ۱.۱۱.۱۳۹۹

جنیفر لوپز، خواننده سرشناس آمریکایی، در مراسم تحلیف در حال اجرای ترانه است.

۲۰:۱۵ ۱.۱۱.۱۳۹۹

کامالا هریس به عنوان نخستین زن رنگین‌پوست در مقام معاون رئیس‌جمهوری آمریکا سوگند یاد کرد.

خانم هریس گفت: «من کامالا هریس صادقانه سوگند یاد می‌کنم که از قانون اساسی در برابر تمام دشمنان داخلی و خارجی محافظت کنم و این کار را با خلوص تمام انجام می‌دهم و صادقانه وظایفی که برعهده‌ام گذاشته شده است را انجام خواهم داد. خدواند مرا یاری کند».

۲۰:۰۸ ۱.۱۱.۱۳۹۹

لیدی گاگا، خواننده سرشناس، هم اکنون در حال اجرای سرود ملی ایالات متحده آمریکاست.

۲۰:۰۳ ۱.۱۱.۱۳۹۹

آرنولد شوارتزنگر، ستاره معروف هالیوود که علاوه‌ بر فعالیت‌های هنری، عنوان سی‌وهشتمین فرماندار کالیفرنیا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ را نیز در کارنامه خود دارد، در توئیتی خطاب به جو بایدن نوشت: «من حامی تو هستم. موفقیت تو، موفقیت آمریکاست».

۲۰:۰۱ ۱.۱۱.۱۳۹۹

سناتور امی کلوبچر در سخنرانی افتتاحیه مراسم تحلیف با یادآوری حمله دو هفته پیش عده‌ای از خشونت‌طلبان طرفدار دونالد ترامپ به ساختمان کنگره گفت: «امروز روزی است که دمکراسی خودش را نشان می‌دهد، غبارها را پاک می‌کند و کاری که آمریکا همواره انجام می‌دهد: به عنوان یک کشور پیش می‌رود، زیر سایه پروردگار، جدایی‌ناپذیر، با آزادی و عدالت برای همه».

۱۹:۵۰ ۱.۱۱.۱۳۹۹

جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب، همراه با همسرش، جیل، وارد جایگاه مراسم تحلیف شدند و مورد تشویق حاضرین قرار گرفتند. آقای بایدن چهل‌وششمین رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد بود که در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ با بیش از ۸۰ میلیون رای برنده انتخابات شد.

۱۹:۴۳ ۱.۱۱.۱۳۹۹

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری منتخب، همراه با همسرش دوگلاس امهاف وارد جایگاه مراسم تحلیف شدند. خانم هریس نخستین زن و رنگین‌پوست در تاریخ آمریکاست که به این مقام می‌رسد.

۱۹:۳۵ ۱.۱۱.۱۳۹۹

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که هواپیمای حامل دونالد و ملانیا ترامپ در فلوریدا به زمین نشست.

بیشتر

XS
SM
MD
LG