لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۸

گفت‌و‌گوی اختصاصی با نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی


گفت‌و‌گوی اختصاصی با نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
please wait

No media source currently available

0:00 0:23:48 0:00

گفت‌و‌گوی اختصاصی رادیو فردا با میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره وضعیت مذاکرات برای احیای برجام و رویکرد مسکو پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

در دهه‌های اخیر ماهیت و روح واقعی روابط تهران و مسکو، همواره در پرده‌ای از ابهام بوده‌ است. شاید اشاره محمد‌جواد ظریف وزیر پیشین امور خارجه جمهوری اسلامی به نقش روسیه در مسائلی چون سوریه و برجام، آن هم در فایل محرمانه‌‌ای که به رسانه‌ها درز کرد، یکی از واضح‌ترین اشارات به این روابط بود. آقای ظریف در بخشی از آن مصاحبه گفته بود «روس‌ها فکر نمی‌کردند برجام به نتیجه برسد» و او حتی از تلاش‌های روسیه برای به نتیجه نرسیدن توافق‌ هسته‌ای سخن گفته بود.

اما این روزها که برجام شکننده‌تر از هر زمان دیگریست و تلاش برای احیای آن هم هنوز کارساز نبوده، یک دیپلمات روس تلاش می‌کند تصویر شاید مخدوش مسکو در این زمینه را ترمیم کند. میخائیل اولیانوف با چندین دهه سابقه به عنوان دیپلمات، این روزها نماینده کشورش در سازمان‌های بین‌المللی در وین است. یکی از این سازمان‌ها، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که پرونده قطور ایران در آن به طور مداوم خبر و حاشیه ایجاد می‌کند.

در جریان برگزاری نشست فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، رادیوفردا با میخائیل اولیانوف به گفت‌وگو نشسته تا از او درباره موضع روسیه، وضعیت مذاکرات برای احیای برجام و رویکرد مسکو به شرایط پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران بپرسد.

XS
SM
MD
LG