لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۱۵

از موبایل‌های جدید سامسونگ تا وارد شدن اینترنت ماهواره‌ای به مرحلهٔ جدید


پردازندهٔ A15 قوی‌ترین پردازندهٔ موبایلی جهان معرفی شده است
پردازندهٔ A15 قوی‌ترین پردازندهٔ موبایلی جهان معرفی شده است

مجلهٔ فناوری: شرکت سامسونگ در حال توسعهٔ نسل جدید تلفن‌های همراه خود است، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به‌زودی از مرحلهٔ بتا خارج می‌شود و در ایران استارتاپ‌های گردشگری همچنان به لغو فروش آنلاین اقامتگاه‌های مردمی اعتراض دارند.

محصولات جدید سامسونگ

اس ۲۲ و نوت جدید محصولات آیندهٔ سامسونگ در جهان موبایل هستند. سری اس استراتژیک‌ترین محصول شرکت سامسونگ است.

اس ۲۲ اوایل سال آیندهٔ میلادی وارد بازار می‌شود و رقیب مستقیم آیفون ۱۳ است. این محصول از پردازندهٔ اسنپ‌دراگون ۸۹۸ استفاده می‌کند. این پردازنده دارای چهار هستهٔ کم‌مصرف ۱.۷ گیگاهرتزی، سه هستهٔ میانی ۲.۵ گیگاهرتزی و یک هستهٔ قدرتمند سه گیگاهرتزی است.

این محصول با باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی وارد بازار خواهد شد و رم آن نیز بین هشت تا ۱۲ گیگابایت است.

نوت ۲۲ به‌عنوان پرچمدار بالاردهٔ سامسونگ عملاً یک مینی‌تبلت همه‌کاره است. رسانه‌های حوزهٔ فناوری پیشتر گزارش داده بودند که سامسونگ دیگر تولید این سری را ادامه نمی‌دهد، اما حالا همین رسانه‌ها خبر داده‌اند که سامسونگ کار ساخت این مدل را برای سال آینده آغاز کرده است. برخلاف سری اس با لبه‌های گرد، این مدل مانند محصولات اپل لبه‌های تیز دارد.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در حال خروج از مرحلهٔ بتا

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که امید بسیاری برای داشتن جهانی بدون فیلتر است، به‌زودی از مرحلهٔ بتا خارج می‌شود.

در مرحلهٔ بتا تنها برخی کاربران در برخی مناطق با پرداخت حق اشتراک ۹۹ دلاری و داشتن دستگاه‌هایی به ارزش پانصد دلار به این اینترنت دسترسی دارند، اما پس از پایان این مرحله روند جدیدی آغاز می‌شود و تعداد افراد و مناطق بیشتری به این اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.

در صورت پوشش استارلینک برای ایران، کاربران ایرانی هم می‌توانند از این اینترنت استفاده کنند. ایلان ماسک احتمال امکان استفادهٔ مردم ایران از این خدمات را رد نکرده است، اما هنوز جزئیات دقیقی از آن مشخص نیست.

برای پوشش کامل استارلینک باید در حدود ۱۲ هزار ماهواره در مدار قرار بگیرند. این ماهواره‌ها در مدار پانصد کیلومتری از سطح زمین قرار دارند.

تراشهٔ گوگل قوی‌تر از تمام اندرویدی‌ها

گوگل در حال توسعهٔ تراشه و پردازندهٔ مخصوص خود مانند اپل است. این پردازنده قرار است در سری جدید موبایل‌های پیکسل استفاده شود.

هم‌اکنون پرچمداران اندرویدی از پردازندهٔ اسنپ‌دراگون ۸۸۸ کوالکام استفاده می‌کنند، اما رسانه‌های فناوری می‌گویند پردازندهٔ جدید گوگل از اسنپ‌دراگون ۸۸۸ کوالکام سریع‌تر است. به همین دلیل احتمالاً با عرضهٔ سری جدید پیکسل، این گوشی‌ها به قوی‌ترین محصولات اندرویدی تبدیل خواهند شد.

در پردازندهٔ جدید گوگل نوع چینش هسته‌ها تغییر کرده و اکنون تحلیگران منتظرند ببینند که گوگل چگونه می‌خواهد در سخت‌افزار با باقی اندرویدی‌ها تفاوت ایجاد کند.

ادامهٔ اعتراض‌ها به لغو فروش آنلاین اقامتگاه‌های مردمی در ایران

بر اساس گزارش سایت زومیت، استارتاپ‌های حوزهٔ گردشگری با انتشار بیانیه‌ای به ادامهٔ لغو بخش فروش آنلاین اقامتگاه‌های مردمی توسط این پلتفرم‌ها اعتراض کردند و این کار را عامل عدم شفافیت و پاک کردن صورت مسئله توصیف کرده‌اند.

مرداد امسال ادارهٔ کل ارزیابی و نظارت خدمات گردشگری و همچنین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌های تهران و گیلان در نامه‌ای با اخطار به استارتاپ‌های فروش آنلاین اقامتگاه‌های مردمی، مجوز این استارتاپ‌ها را به‌دلیل عرضهٔ اماکن اقامتی که مجوز «خانهٔ مسافر» ندارند، برای یک ماه تعلیق کرد. اما گویا این معضل ادامه‌دار شده است.

حدود سیصد هزار خانهٔ مسافرپذیر مردمی در سراسر ایران وجود دارد
حدود سیصد هزار خانهٔ مسافرپذیر مردمی در سراسر ایران وجود دارد

برخی اپلیکیشن‌های اجارهٔ محل اقامت مانند «جاباما» از این سیاست جدید که باعث زیان دیدن کسب‌وکار در حوزهٔ فناوری و گردشگری می‌شود، اعتراض کرده‌اند.

به باور آن‌ها این اقدام تنها موجب دور کردن اقامتگاه‌های خصوصی فعال در سطح جامعه از شفافیتی می‌شود که فعالیت سال‌های اخیر استارتاپ‌های گردشگری الکترونیکی موجب آن شده بود. به باور این گروه متأسفانه این تصمیم حاصلی جز کاهش کیفیت این خدمات، ضرر مصرف‌کنندهٔ نهایی و جلوگیری از رونق گردشگری داخلی نخواهد داشت.

در ادامهٔ این بیانیه آمده است که حدود سیصد هزار خانهٔ مسافرپذیر مردمی در سراسر ایران وجود دارد که با تصمیم ادارهٔ کل ارزیابی و نظارت خدمات گردشگری و همچنین میراث فرهنگی، ظرفیت‌های چشمگیر آن‌ها پنهان مانده است.

پردازندهٔ A15 قوی‌ترین پردازندهٔ موبایلی جهان

شرکت اپل همچنان در ساخت پردازنده‌های موبایلی در جهان پیشتاز است و جدیدترین پردازندهٔ این شرکت با نام A15 که در آیفون ۱۳ استفاده شده، قوی‌ترین پردازندهٔ موبایلی جهان لقب گرفته است.

آیفون ۱۳
آیفون ۱۳

این پردازنده با ۱۵ میلیارد ترانزیستور دارای افزایش ۵۰درصدی بازدهی بخش سی‌پی‌یو و بهبود ۳۰درصدی بازدهی بخش گرافیکی است.

این پردازنده دارای شش هسته است که چهار هستهٔ‌ آن برای کارهای سبک و دو هستهٔ دیگر برای فعالیت‌های سنگین در نظر گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG