لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۲

طوفان محصولات جدید آمازون


ربات خانگی استرو
ربات خانگی استرو

مجلۀ فناوری: شرکت آمازون محصولات جدیدی را بر اساس هوش مصنوعی معرفی کرده که یکی از جالب‌ترین آن‌ها یک ربات خدمات خانگی به‌نام «استرو» است.

از ربات خانگی تا پهپاد خانگی

نام جدید ربات خانگی آمازون استرو (Astro) است که آن را می‌توان دستیار محرک صوتی آلکسا معرفی کرد که در تمام خانه حرکت می‌کند. این ربات می‌تواند تا حدودی امنیت خانه را افزایش دهد و از بروز برخی حوادث جلوگیری کند. این ربات می‌تواند بر افراد خانواده و حیوانات خانگی نظارت کند. کاربر می‌تواند از این ربات سؤال کند و این محصول با استفاده از دستیار هوشمند آلکسا به سؤالات پاسخ می‌دهد و بالأخره این‌که قیمت این ربات بیش از هزار دلار است.

مچ‌بند هوشمند جدید Halo View از دیگر محصولات جدید غول جهان فناوری آمازون است. این مچ‌بند می‌تواند ضربان قلب افراد را تجزیه و تحلیل کند. از دیگر قابلیت‌های این مچ‌بند تشخیص دمای پوست و گام‌شمار است. این مچ‌بند زیر صد دلار قیمت دارد.

Glow یکی دیگر از محصولات آمازون است. این محصول یک نمایشگر برای تماس‌های تصویری است که برای استفادۀ کودکان توسعه پیدا کرده است. این محصول دارای پروژکتور داخلی است که می‌تواند یک صفحۀ‌ ۱۹اینچی حساس به‌ لمس را جهت بازی کودکان فراهم کند. این محصول هم حدود ۲۵۰ دلار قیمت دارد.

ترموستات هوشمند آمازون از دیگر محصولات جدید این شرکت است که با دستیار صوتی الکسا ارتباط برقرار می‌کند.

پهپاد خانگی رینگ یکی دیگر از محصولات جدید آمازون است. پهپاد خانگی دوربین‌دار رینگ می‌تواند مانند یک نگهبان در خانه فعالیت کند. این محصول با یک برنامۀ از پیش تعیین‌شده می‌تواند در خانه پرواز کند و با دوربین خود به ثبت تصاویر بپردازد.

پهپاد خانگی رینگ در هنگام خطر سیستم هشدار را در خانه فعال می‌کند. این پهپاد تصاویر ثبت‌شده را با پرداخت سه دلار در فضای ابری آمازون می‌تواند ذخیره کند. این محصول البته به‌دلیل توانِ از بین بردن حریم خصوصی با منتقدان جدی روبه‌رو شده است.

پهپاد جدید فیلمبرداری

شرکت چینی دی‌جی‌آی به‌زودی پهپاد جدید فیلمبرداری ماویک پرو سه را وارد بازار خواهد کرد که به توان پروازی آن تا حد چشمگیری نسبت به مدل قبلی افزوده شده است. اندازۀ سنسور تصویربرداری در این پهپاد چندین برابر بزرگ‌تر شده و به اندازۀ دوربین‌های عکاسی بدون آینه رسیده است.

این پهپاد توانایی چندین برابر کردن سوژه را هم در هنگام ثبت تصاویر دارد و می‌تواند با اندازۀ هشت کی فیلمبرداری کند.

این پهپاد حدود یک کیلوگرم وزن دارد و قیمت آن حدود هزار و پانصد دلار خواهد بود.


سری نوا ۹ هواوی

شرکت هواوی سری نوا ۹ را با دوربین سلفی دوگانه و شارژ سریع یکصدواتی معرفی کرد. نوا ۹ دارای یک صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. نسخه مدل پرو این گوشی تلفن همراه دارای دو دوربین سلفی است.

این محصول پردازندۀ اسنپ‌دراگون جی ۷۷۸ دارد و با هشت گیگابایت رم عرضه می‌شود که اکنون دیگر عدد بالایی نیست. پردازندۀ این گوشی هم چندان قوی نیست. بیشترین ظرفیت حافظۀ داخلی در این گوشی ۲۵۶ گیگابایت است.

در پنل پشتی این محصول، نوا ۹ و نوا ۹ پرو چهار دوربین قرار دارد. قیمت پایه از چهارصد دلار آغاز می‌شود.

اسنپ‌دراگون ۸۹۵

اسنپ‌دراگون ۸۹۵ جدیدترین پردازندۀ ساخت شرکت کوالکام است که قرار است در سال آیندۀ میلادی تلفن‌های همراه پرچمدار اندرویدی را پشتیبانی کند. این پردازندۀ موبایلی با معماری موبایلی آرم v9 ساخته خواهد شد. این معماری قابلیت این پردازندۀ را در زمینۀ هوش مصنوعی افزایش خواهد داد.

اسنپ‌دراگون ۸۹۵ از هستۀ بزرگ ایکس دو برای تحلیل داده‌های سخت‌تر و از هسته‌های کورتکس A710 و کورتکس A510 جهت پردازش‌های سبک‌تر استفاده می‌کند. با استفاده از هسته‌های جدید پردازشی، مصرف کاسته و سرعت بیشتر می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این پردازنده بیش از سی درصد قوی‌تر از نمونه‌های کنونی باشد.

XS
SM
MD
LG