لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۷

کشف یک گور دسته‌جمعی دیگر در نزدیکی کی‌یف


تصویر آرشیوی است
تصویر آرشیوی است

گزارش‌های تازه از اوکراین از کشف یک گور دسته‌جمعی دیگر که اجساد ده‌ها غیرنظامی در آن دیده شده، در نزدیکی شهر کی‌یف خبر داده‌اند.

به گفته یک مقام محلی، این گور در روستای «بوزووا» در نزدیکی کی‌یف پیدا شده و هنوز تعداد دقیق کشته‌شدگان آن معلوم نیست.

وزارت دفاع بریتانیا روز یک‌شنبه خبر داد که شواهد و ارزیابی‌های این وزارتخانه نشان می‌دهد نیروهای روسیه استراتژی هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان در اوکراین را دنبال می‌کنند.

پیش از این نیز کشف یک گور دسته‌جمعی در شهرک بوچا، واقع در ۳۷ کیلومتری شمال غرب کی‌یف، با واکنش منفی جهانی روبه‌رو شد و دولت روسیه متهم به «جنایت جنگی» و «نسل‌کشی» شد.

روسیه ادعا می‌کند که شواهد تصویری مربوط به قتل غیرنظامیان توسط اوکراین صحنه‌سازی شده است، اما تصاویر ماهواره‌ای با کیفیت بالا که در روزهای اخیر توسط شرکت فناوری «مکسار» منتشر شده است نشان می‌دهد که بسیاری از این اجساد چند هفته و در مدتی که روسیه شهر بوچا را در تصرف داشت روی زمین افتاده بودند.

مقام‌های دولت اوکراین از جمله رئيس‌جمهوری اوکراین می‌گویند رفتارهای دولت روسیه در مناطق تحت اشغال «عامدانه» و با هدف «نسل‌کشی» صورت گرفته است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، نیز کشتار در شهر بوچا را «کارزاری عامدانه با هدف قتل، شکنجه و تجاوز به غیرنظامیان» توصیف کرده است.

او خاطرنشان کرده است که این شواهد به حد کافی مستند است و دولت آمریکا و متحدانش تلاش خواهند کرد عاملان این جنایات را مجازات کنند.

XS
SM
MD
LG