لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۸

ادای احترام جو بایدن به قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر


پایتخت آمریکا در سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر بارانی بود
پایتخت آمریکا در سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر بارانی بود

رئیس‌جمهوری آمریکا در بیست و یکمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ با حضور در ساختمان پنتاگون، یاد و خاطره قربانیان این حمله را گرامی داشت و گفت، ما متعهد به خنثی کردن تروریسم هستیم.

جو بایدن روز یکشنبه ۲۰ شهریور تاج گلی نثار یاد قربانیان ۱۱ سپتامبر کرد و گفت به آمریکایی‌های بی‌همتایی که جان خود را در یکی از سیاه‌ترین روزهای این کشور فدا کردند، ادای احترام می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به کشته شدن ایمن‌الظواهری رهبر القاعده در عملیات نیروهای آمریکایی در افغانستان طی ماه گذشته گفت، اگرچه نظامیان ایالات متحده سال گذشته افغانستان را ترک کردند، اما تعهد ما برای جلوگیری از یک حمله دیگر به آمریکا پایانی ندارد.

آقای بایدن اظهار داشت: «گفت داستان آمریکا بعد از حمله ۱۱ سپتامبر تغییر کرد، اما شخصیت آمریکا تغییر نکرد. هرگز عشق، سخاوت و مقاومت آمریکاییان تغییر نخواهد کرد و یاد و خاطره قربانیان ۱۱ سپتامبر همیشه در دل ما خواهد بود. بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، صدها هزار آمریکایی در سراسر جهان علیه تروریست‌ها به پا خاستند.»

وی به کشته شدن اسامه بن‌لادن، ۱۰ سال بعد از حملات ۱۱ سپتامبر توسط نیروهای آمریکایی نیز اشاره کرد و گفت دولت و مردم آمریکا در مقابل حملات تروریستی هشیار هستند و هرگز برای مقابله با تهدیدها علیه مردم آمریکا تردید نمی‌کنیم.

آقای بایدن دوباره از طرح خروج نظامیان این کشور از افغانستان در اوت پارسال دفاع کرد و گفت طی ۲۰ سال، ۲۲۰۰ نظامی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته شدند و بیش از ۲۰ هزار نفر زخمی شدند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه بر حفظ دموکراسی در کشور تاکید کرد و گفت این کاری نیست که سالی یک بار یا هر از گاهی بر آن تاکید کنیم، بلکه ما هر روز در حال انجام آن هستیم.

وی گفت هیچ تروریستی نمی‌تواند به قدرت آمریکا دست پیدا کند.

در جریان حمله به ساختمان پنتاگون و برج‌های دوقلو (مرکز تجارت جهانی) در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ حدود سه هزار نفر کشته و تقریبا دو برابر این تعداد نیز زخمی شدند.

با استفاده از گزارش‌های آسوشیتدپرس و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن
XS
SM
MD
LG