لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۲

معاون وزیر رفاه از احتمال حذف و تغییر در یارانه خانواده‌ها از ماه آینده خبر داد

۰۷:۳۸ ۲۲.۷.۱۴۰۲

جان باختن دست‌کم یک نفر در اثر بروز «سانحه» در پالایشگاه گاز پارسیان

در ادامه سوانح مکرر در صنعت نفت و گاز ایران، مقام‌های شرکت پالایش گاز پارسیان اعلام کردند که در پی وقوع یک سانحه در این پالایشگاه حین «عملیات تعمیرات اساسی در واحدهای فرایندی»، دست‌کم یک نفر از پرسنل متخصص جان باخته است.

محمدحسین بهزادی، مدیر روابط عمومی پالایشگاه گاز پارسیان، شامگاه جمعه ۲۱ مهر ماه، گفت که حین تعمیر فلر (مشعل) این پالایشگاه، یکی از کارکنان شرکت پیمانکاری فعال در عملیات تعمیرات اساسی دچار حادثه سقوط از ارتفاع شد و جان باخت.

آقای بهزادی بدون ذکر نام فرد کارگر جان باخته افزود که «با وجود حضور به موقع و تلاش فراوان تیم پزشکی و ایمنی و آتش‌نشانی مستقر در این پالایشگاه «یکی از کارکنان متخصص مربوط به پیمانکار تعمیرات اساسی در این حادثه جان خود را از دست داد.

این مقام پالایشگاه گاز پارسیان، از «تعمیرات اساسی» این پالایشگاه به عنوان «یک فرایند پیشگیرانه برای افزایش قابلیت اطمینان و سطح دسترسی به تجهیزات و ظرفیت تولید واحدهای عملیاتی» یاد کرد و گفت:‌ «این ماموریت» اقدامی است که «پیش از آغاز فصل سرما» توسط کارکنان صنعت گاز انجام می‌شود.

پالایشگاه گاز پارسیان یکی از پالایشگاه‌های بزرگ گاز ایران است که در نزدیکی شهر مهر در جنوب استان فارس و در نزدیکی منطقه ویژه انرژی عسلویه در استان بوشهر قرار دارد و روزانه ۷۶۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی و ۱۵۰۰ تن میعانات گازی تولید می‌کند.

وقوع سوانح از جمله آتش‌سوزی، سقوط و گازگرفتگی در پالایشگاه‌ها و واحدهای پتروشیمی ایران طی چند سال گذشته سال‌های اخیر رو به فزونی بوده است.

نزدیک به یک ماه قبل، در دوم شهریور ماه، نیز مقام‌های شرکت پالایش گاز هاشمی‌نژاد [خانگیران] در استان خراسان رضوی، اعلام کردند که در پی نشت گاز در یکی از واحدهای این پالایشگاه دست‌کم ۲ پرسنل این پالایشگاه جان باختند و ۵ تن دیگر نیز به بیمارستان منتقل شدند.

پس از آن یکی از کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی بوشهر نیز در اثر وقوع یک سانحه در این پالایشگاه جان باخت.

همچنین مقام‌های رسمی تأیید کردند که بامداد یکشنبه ۱۹ شهریور ماه نیز بر اثر وقوع یک سانحه در جریان «عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی»، دست‌کم یک کشته و دو مصدوم برجای گذاشت.

در ادامه این «سوانح» به گفته محمدعلی مجتهدزاده، مدیر روابط عمومی پالایش نفت بندرعباس، روز ۳۱ شهریور ماه در جریان نشت گاز و آتش‌سوزی در این پالایشگاه ۵ نفر مصدوم شدند که دست‌کم یک نفر از این کارگران در اثر سوختگی شدید جان باخت.

اخبار روز گذشته را اینجا بخوانید.

۰۷:۴۱ ۲۲.۷.۱۴۰۲

ایران سه بر یک اردن را شکست داد

تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت چهارجانبه اردن با نتیجه ۳ بر یک از سد اردن گذشت.

سردار آزمون، مهدی طارمی و مهرداد محمدی گلزنان ایران در این مسابقه بودند. اردن علاوه بر گلی که به ثمر رساند، یک ضربه پنالتی را هم از دست داد.

پیش از این بازی،‌ قطر با سرمربیگری کارلوس کی‌روش در ضربات پنالتی مقابل عراق به برتری رسید.

به این ترتیب دوشنبه شب ایران و قطر برای عنوان قهرمانی در برابر هم به میدان می‌روند تا کارلوس کی‌روش پس از ۱۰۶ بار هدایت تیم ملی فوتبال، این بار مقابل تیم ملی ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی قرار گیرد.

۰۸:۴۳ ۲۲.۷.۱۴۰۲

گزارشی از «شکنجه» یکی از اعضای خانواده‌های دادخواه بازداشت‌شده در بروجرد

منابع نزدیک به خانواده فرزاد معظمی گودرزی، پسردایی رضا معظمی گودرزی از جان‌باختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، به رادیو فردا گفته‌اند که آقای معظمی گودرزی که در همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد، تحت «فشار و شکنجه شدید» قرار دارد.

به گفته این منابع، بازداشت این شهروند دادخواه با «ضرب‌وجرح شدید» همراه بوده و فردای بازداشت در ملاقاتی که پدرش با او در پایگاه بسیج یاسر واقع در خیابان طالقانی بروجرد داشته، «اطراف چشم‌های او کبود بوده و بر روی بدنش زخم‌های خطرناک وجود داشته است».

آقای معظمی گودرزی مدت ۲۳ روز در بازداشتگاه اطلاعات سپاه نگهداری شده و پس از انتقال به زندان «پنج روز در اتاقک آهنی به نام قفس، جلوی درب افسر نگهبان نگهداری شده» است.

منابع مطلع به رادیو فردا گفته‌اند که با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت، آقای معظمی گودرزی از «ملاقات و تماس با خانواده و دریافت لباس و پول محروم بوده و در بند ویژه زندان بروجرد نگهداری می‌شود».

فرزاد معظمی گودرزی در تاریخ چهاردهم شهریورماه، در ورودی شهر بروجرد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

۱۰:۲۵ ۲۲.۷.۱۴۰۲

دوچرخه‌سواری سرمربی پرتغالی سپاهان در بافت تاریخی اصفهان

ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان، تصاویری از دوچرخه‌سواری‌اش در اصفهان را منتشر کرد.

همزمان با رکابزنی او، صدای محمدرضا شجریان در حال اجرای قطعه «غلام چشم» از غزلیات حافظ پخش می‌شود.

آقای مورایس به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته است: «حین رکاب‌ زدن در اصفهان با ریتم موسیقی سنتی ایران، تاریخ غنی و فرهنگ این کشور را در مسیرم تجربه می‌کنم.»

مورایس در تیم‌های رئال مادرید، اینتر میلان و چلسی دستیار ژوزه مورینیو بوده و پیش از پذیرفتن سرمربیگری سپاهان، هدایت الهلال را به عهده داشت و با این تیم به قهرمانی لیگ عربستان رسید.

۱۲:۵۰ ۲۲.۷.۱۴۰۲

انحلال باشگاه قهرمان سوپر لیگ فوتسال زنان ایران

باشگاه پیکان با انتشار بیانیه‌ای از انحلال تیم فوتسال زنان این باشگاه خبر داد.

در بخشی از بیانیه باشگاه پیکان و با اشاره به دلایل انحلال تیم فوتسال زنان نوشته شده که «به‌دلیل افزایش بی‌رویه قراردادها، عدم وجود پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی و سایر موارد درآمدزایی، در کنار محدودیت‌های بودجه‌ای و تیمداری در رشته‌های دیگر، از ادامه فعالیت در سوپر لیگ فوتسال زنان انصراف می‌دهیم.»

تیم فوتسال زنان پیکان در حالی منحل شده که دو سال از تأسیس آن می‌گذرد و در در دو فصل گذشته هم عنوان قهرمانی لیگ برتر و سوپر لیگ را به دست آورده است.

باشگاه پیکان در این بیانیه تأکید کرده، با توجه به الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا به داشتن تیم فوتبال زنان برای کسب مجوز حرفه‌ای، این باشگاه تصمیم گرفته است تیم فوتبال زنان راه‌اندازی کند.

۱۳:۵۱ ۲۲.۷.۱۴۰۲

حمله با چاقو در مدرسه؛ فرانسه برای افزایش امنیت هفت‌هزار سرباز را به خدمت می‌گیرد

دفتر ریاست ‌جمهوری فرانسه پس از حمله مرگبار در یکی از مدارس این کشور اعلام کرد هفت هزار سرباز برای افزایش امنیت در سراسر کشور بسیج خواهند شد.

امانوئل مکرون روز شنبه دستور داد که این سربازان تا اطلاع ثانوی و برای تقویت امنیت و هوشیاری در اطراف فرانسه مستقر شوند.

وضعیت «اضطراری حمله» به دولت فرانسه این امکان را می‌دهد که به طور موقت از ارتش برای محافظت از امکان عمومی استفاده کند.

حمله دو روز پیش یک جوان چچنی با چاقو در دبیرستان شهر آراس، واقع در شمال‌شرق کشور، منجر به کشته شدن یک معلم و زخمی شدن چند نفر دیگر از جمله یک معلم و کارگر مدرسه شد.

۱۴:۰۸ ۲۲.۷.۱۴۰۲

پارلمان روسیه لایحهٔ انصراف از پیمان منع آزمایش‌های هسته‌ای را به رأی می‌گذارد

شامگاه جمعه ۲۰ مهر، لایحهٔ انصراف روسیه از اجرای پیمان منع آزمایش‌های هسته‌ای در پایگاه اینترنتی پارلمان روسیه منتشر شد و به طور بی‌سابقه‌ای ۴۴۰ نفر از ۴۵۰ قانونگذار دوما زیر آن را امضا کرده‌اند.

در لایحهٔ جدید، پیمان منع آزمایش‌های هسته‌ای از مهم‌ترین اسناد بین‌المللی در عرصهٔ کنترل تسلیحات توصیف شده و در آن آمده روسیه از اجرای این پیمان انصراف می‌دهد.

قرار است در نشست بعدی پارلمان در این باره رأی‌گیری شود.

پیمان ممنوعیت کامل آزمایش‌های هسته‌ای ۲۷ سال پیش به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید و تمام کشورها به استثنای هند، پاکستان و کرهٔ شمالی این پیمان را امضا کرده و غیر از این سه آمریکا، چین، ایران، اسرائیل و مصر این پیمان را تاکنون در پارلمان‌های خود تصویب نکرده‌اند.

اکنون روسیه می‌گوید مانند آمریکا همچنان از امضاکنندگان این پیمان خواهد بود اما با لغو تأیید پارلمان یک گام به عقب باز می‌گردد.

در روزهای اخیر مقامات روس اظهارات ضدونقیضی دربارهٔ ازسرگیری آزمایش‌های هسته‌ای بیان کرده‌اند.

۱۴:۵۰ ۲۲.۷.۱۴۰۲

فاطمه حمامی شایعه «شکایت» خود از رونالدو را تکذیب کرد

فاطمه حمامی، هنرمند معلول ایرانی، با تکذیب «شکایت از رونالدو» به دلیل بغل کردن او خطاب به افرادی که در این زمینه «حاشیه‌سازی» کرده‌اند گفت شما اگر دلسوز من ‌بودید این سال‌ها کجا بودید.

خانم حمامی روز شنبه با بیان اینکه او و خانواده‌اش «هیچ‌گونه ناراحتی و شکایتی» از کریستیانو رونالدو ندارند، در اینستاگرام نوشت: «رونالدو با حس انسان‌دوستانه و‌ صمیمیت و‌ بردارانه من را بغل کرد.»

او در ادامه از افرادی که این مسئله را مطرح کرده‌اند خواست «ایران را به خاطر حواشی بیخود و‌ نامربوط زیر سوال» نبرند.

برخی رسانه‌های داخلی ایران روز گذشته گزارش دادند این بازیکن سرشناس فوتبال «به دلیل لمس کردن و بغل کردن» این نقاش زن، «یکی از قوانین داخلی ایران را نقض کرده و برخی از مسئولان دولتی و وکلا، پرونده تخلف رونالدو را در دستگاه قضایی کشور به جریان انداخته‌اند.»

این بازیگر مشهور جهانی در جریان سفر خود به ایران با تیم النصر عربستان، با خانم حمامی دیدار کرد و پیراهن خود را به وی هدیه داد.

۱۶:۳۵ ۲۲.۷.۱۴۰۲

مایکل کین،‌ بازیگر بریتانیایی، در ۹۰ سالگی اعلام بازنشستگی کرد

سِر مایکل کین، هنرپیشه سرشناس بریتانیایی و برنده دو جایزه اسکار، رسما اعلام کرد که در ۹۰ سالگی خود را از بازیگری بازنشسته کرده و دیگر مقابل دوربین نمی‌رود.

او که ماه گذشته برای چندمین بار در سالیان گذشته از قصد خود برای بازنشستگی خبر داده بود، روز شنبه به یک برنامه شبکه بی‌بی‌سی گفت: «مدام می‌گویم قرار است بازنشسته شوم. خب، الان دیگر بازنشسته‌ام.»

به این ترتیب فیلم «فراری بزرگ» که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده و آقای کین در آن نقش یک کهنه‌سرباز بریتانیایی را بازی می‌کند که از آسایشگاه فرار می‌کند تا در هفتادمین سالگرد روز پیروزی در جنگ جهانی دوم حاضر شود، آخرین فیلم او خواهد بود.

این بازیگر مشهور در مصاحبه اخیر خود گفته در ۹۰ سالگی دیگر نقش مهمی به او پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است صحنه را به «دختران و پسران جوان و خوش‌قیافه» واگذار کند و کنار برود.

او در چند مصاحبه خود گفته است که به دلیل بزرگ شدن در فقر همیشه پول درآوردن برایش مهم بوده و به همین دلیل بسیار پرکار بوده است.

مایکل کین در طول هفت دهه فعالیت خود پنج بار نامزد جایزه اسکار شد و دو بار اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم‌های «هانا و خواهرانش» ساخته وودی آلن و «قواعد خانه سیدر» به کارگردانی لاسِه هالستروم به دست آورد.

بر اساس آمار وب‌سایت سینمایی «آی‌ام‌دی‌بی»، مایکل کین در ۱۷۵ فیلم و سریال بازی کرده است.

۱۶:۵۱ ۲۲.۷.۱۴۰۲

موزه لوور در پاریس روز شنبه به «دلایل امنیتی» تعطیل شد

همزمان با افزایش تدابیر امنیتی در فرانسه در پی حمله حماس به اسرائیل، موزه لوور در شهر پاریس روز شنبه «به دلایل امنیتی» تخلیه شد و بازدیدکنندگان مجبور شدند محل را ترک کنند.

بعد از حمله روز جمعه با چاقو به مدرسه‌ای در شهر آراس در شمال فرانسه که به مرگ یک معلم و زخمی شدن سه تن دیگر انجامید، مقام‌های این کشور بالاترین درجه هشدار امنیتی را اعلام کرده‌اند.

یکی از سخنگویان لوور، بزرگ‌ترین موزه جهان، روز شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که این موزه یک پیغام مکتوب دریافت کرد که در آن گفته شده بود «موزه و بازدیدکنندگانش در خطر هستند».

او افزود که مسئولان موزه با توجه به شرایط اضطراری تصمیم گرفتند موزه را روز شنبه تعطیل و بازدیدکنندگان را تخلیه کنند. هزینه کسانی که بلیت رزرو کرده بودند، به آنها بازگردانده می‌شود.

مهاجم روز جمعه توسط پلیس فرانسه محمد موگوچکوف، ۲۰ ساله معرفی شده که با فریاد «الله اکبر» به چند تن حمله کرده بود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG