لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۴

وحید رجبلو: وزیر بهداشت گفت خرج مرگ شما از دارویتان کمتر است


وحید رجبلو: وزیر بهداشت گفت خرج مرگ شما از دارویتان کمتر است
please wait

No media source currently available

0:00 0:19:55 0:00

گفتگوی رادیوفردا با وحید رجبلو دربارۀ محدودیت امکانات رفاهی و درمانی برای شهروندان دارای معلولیت در ایران و چالشی مضاعف برای آنان به نام «قطع اینترنت»

وحید رجبلو کارآفرین و کنشگر اجتماعی است که پس از خروج از ایران و اقامت موقت در ترکیه، کمتر از یک سال است که مقیم آمریکا شده. او که خود ۹۸درصد معلولیت اس‌ای‌ام دارد، در گفتگو با رادیوفردا دربارۀ محدودیت امکانات رفاهی و درمانی برای شهروندان دارای معلولیت در ایران و چالشی مضاعف به نام «قطع اینترنت» می‌گوید.

آقای رجبلو که در شبکه‌های اجتماعی نیز چهره‌ای سرشناس است، در زمینۀ حقوق افراد دارای معلولیت فعالیت می‌کند. او در این گفتگو دربارۀ نوع بیماری خود و نحوۀ دسترسی به دارو در ایران می‌گوید و روزی را به خاطر می‌آورد که هنگام مراجعه به وزیر بهداشت دولت جمهوری اسلامی برای پیگیری تأمین دارو، وزیر به او جواب می‌دهد «داروی شماها آن‌قدر گران است که خرج مرگ شما برای ما کمتر از خرج دارو برای آن است».

او همچنین با مقایسۀ وضعیت خود در ایران و آمریکا به‌عنوان یک شهروند دارای معلولیت، موانع و کاستی‌های گسترده برای روال زندگی در ایران را برمی‌شمرد. محدودیت‌های کنونی او برای ادامۀ فعالیتش در آمریکا و همچنین برخی خاطراتش از از دیگر بخش‌های این گفتگو است.

XS
SM
MD
LG