لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۶

طعم شيرين پيروزی، با پنالتی و بدون دايی


تیم استقلال تهران در مقابل استقلال اهواز نتوانست نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک بدست بیاورد
تیم استقلال تهران در مقابل استقلال اهواز نتوانست نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک بدست بیاورد

در هفته بيست و هفتم فوتبال ليگ برتر فوتبال ايران، تیم استقلال تهران در مقابل استقلال اهواز نتوانست نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک بدست بیاورد.


مسابقه دو تيم به قضاوت مسعود مرادی در نيمه نخست گلی به همراه نداشت. دو تيم در نيمه نخست فوتبال احتياط آميزی را به نمايش گذاشتند. با اين حال چند موقعيت نصيب دو تيم شد که مهاجمان موفق به گلزنی نشدند. فرصت ها نصيب علی عليزاده و حسين کاظمی از آبی پوشان تهران و ميلاد ميداودی و سعيد رمضانی از همنام اهوازی شد.


اما در نيمه دوم دو تيم در زير باران شديد به يک فوتبال هجومی روی آوردند و در دقيقه ۵۳ حجت الله زاد محمود روی پاس ميلاد ميداودی توانست دروازه تيم استقلال تهران را باز کند . اين گل در حالی به ثمر رسيد که وحيد طالب لو، دروازه بان، به استقبال توپ پاس شده از دروازه بيرون آمده بود.


در شرايطی که استقلال تهران برای جبران گل پيش کشيده بود، در دقيقه ۶۴ مرادی برای دومين بار کارت زرد را به اميرحسين صادقی نشان داد تا با اخراج او، کار جبران برای آبی پوشان تهرانی مشکلتر شود.
با اين حال استقلال تهران ده نفری هم به تلاش برای بازيابی مسابقه نشان داد و سرانجام دردقيقه ۷۸ با شليک حسين کاظمی به گل تساوی بخش دست يافت. به دنبال اين گل استقلال تهران به حملات خود روی دروازه همنام اهوازی ادامه داد اما تا پايان تساوی يک بر يک پا برجا ماند.


استقلال تهران با اين تساوی با ۵۱ امتياز همچنان در صدر جدول باقی ماند و تيم های سايپا و استقلال اهواز با ۴۹ امتياز و به دليل تفاضل گل، به ترتيب در رده دوم و سوم قرار گرفتند

استقلال تهران با اين تساوی با ۵۱ امتياز همچنان در صدر جدول باقی ماند و تيم های سايپا و استقلال اهواز با ۴۹ امتياز و به دليل تفاضل گل، به ترتيب در رده دوم و سوم قرار گرفتند. استقلال اهواز يک ديدار عقب افتاده در اصفهان در برابر سپاهان دارد.


نتايج هفته بيست و هفتم، رقابت برای قهرمانی را فشرده تر کرد و اگر تيم های سپاهان و پرسپوليس در روز يکشنبه مسابقه های باقيمانده اين هفته را پيروز شوند، روزهای آخر جام خليج فارس ايران شکل مهيج تری به خود خواهد گرفت. پرسپوليس با صبا باتری بازی می کند و سپاهان با مس کرمان.


مرفاوی : در مورد داوری هيچوقت صحبت نمی کنم


صمد مرفاوی، سرمربی تيم استقلال تهران در پايان بازی گفت:«اگر صادقی اخراج نمی شد شکل بازی طور ديگری بود. با اين تساوی هنوز هم بخت اول قهرمانی هستيم. استقلال اهواز تيم بسيار خوبی بود و پيش از مسابقه می دانستيم بازی بسيار مشکلی پيش رو داريم. ما يک فوتبال هجومی داشتيم، به ويژه در نيمه دوم. فکر می کنم تماشاگران از اين بازی راضی باشند».


مرفاوی افزود:«استقلال در اواخر بازی چند فرصت را هدر داد، وگرنه برده بوديم. اخراج اميرحسين صادقی نيز در نتيجه بی ‌تاثير نبود. اگر اخراج نمی ‌شد، بازی شکل ديگری پيش می رفت».


صمد مرفاوی در اين مصاحبه راجع به داوری مسابقه حاضر نشد اظهار نظر کند.اما گفت که فکر می کند گل استقلال اهواز در موقعيت آفسايد بود. او افزود که در اين هفته های آخر بايد از حاشيه سازی دوری کرد.


فيروز کريمی: در تعويض ها اشتباه کردم


فيروز کريمی، سرمربی تيم استقلال اهواز با صراحت اعلام کرد که تعويض های او اشتباه بود تا تلخ ترين تساوی عمر فوتبال او رقم بخورد. او از سه تعويض خود، دو مورد را اجباری دانست!


کريمی به خبرنگاران گفت: « بارندگی از کيفيت بازی کم کرد. ما می دانستيم که استقلال تهران از پرتاب های عليزاده و توپ های بلند می تواند به ما ضربه بزند. بنا بر اين روی اين مساله خيلی کار کرده بوديم».


سرمربی استقلال اهواز مسعود مرادی را بهترين فرد حاضر در زمين خواند وگفت در اين هوای سنگين واقعا عالی قضاوت کرد، هرچند محمود فکری روی فضلی خطای پنالتی کرد و او نگرفت.


اما کريمی از تماشاگران طرفدار استقلال شکايت داشت و گفت: «تماشاگران به استقلال اهواز کم ‌لطفی کردند. هنگام پرتاب‌های علی عليزاده، من فقط با او صحبت می ‌کردم، و تماشاگران نبايد اين برخورد را داشتند».
( فيروز کريمی به فحاشی تماشاگران هواخواه استقلال تهران اشاره داشت.)


سرانجام طعم شيرين پيروزی، با پنالتی و بدون دايی


نخستين مسابقه روز بيست و هشتم بين دو تيم سايپا و دوب آهن در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان انجام شد.


در حالی که کشمکش های پنهان داخلی تيم سايپا بحث روز بيشتر رسانه های ورزشی ايران بود و صحبت از پايان کار علی دايی به عنوان سرمربی سايپا در آخر فصل نيز به ميان آمد، تيم ذوب آهن نيز به شکلی ديگر، با صحبت جدايی محمدرضا کربکندی از سرمربيگری ذوب آهن پس از ساليان دراز و آمدن محمود ابراهيم زاده از سپاهان به جای او اين تيم را بی ميل به پيروزی روانه ميدان کرد.


با اين که بازی در خانه ذوب آهن بود ميل به پيروزی در نزد سايپا بيشتر بچشم آمد. نيمه نخست بی حادثه و بدون گل به پايان رسيد. تنها لحظه مهم شليگ مهدی رجب زاده از ذوب آهن بود که به تير افقی دروازه سايپا خورد.


در نيمه دوم علی خسروی، داور اين بازی آرام دو ضربه پنالتی به سود سايپايی ها اعلام کرد، که به ترتيب در دقيقه ۵۰ و دقيقه دوم وقت تلف شده توسط ابراهيم صادقی، کاپيتان تيم سايپا به ثمر رسيد.


علی دايی در اين ديدار روی نيمکت نشسته بود در نيمه دوم توانست به اين هدف دست يابد. نيمه اول اين بازی با نتيجه تساوی بدون گل به پايان رسيد اما در نيمه دوم تيم سايپا دو بار توسط ابراهيم صادقی از روی نقطه پنالتی دروازه شاگردان رسول کربکندی را باز کرد تا به يک پيروزی با ارزش دست پيدا کند. علی خسروی قضاوت اين ديدار را برعهده داشت و دومين پنالتی سايپا را در دقيقه ۹۲ بازی اعلام کرد.


تيم سايپا در هفته های گذشته ليگ برتر پنج تساوی و به دنبال آن سه شکست داشت تا از پيشتازی مطلق به رده سوم جدول رده بندی سقوط کند.


علی دايی: دو جلسه تمرين غايب بودم، بازی نکردم


علی دايی، سرمربی تيم سايپا در پايان مسابقه علت نيمکت نشين شدنش در برابر ذوب آهن راغيبت در دو جلسه تمرين عنوان کرد و افرود: «خوشحالم که بازيکنانم جای خالی مرا در زمين به خوبی پر کردند».


در شرايطی که کربکندی، سرمربی تيم ذوب آهن داوری را افتضاح و پنالتی های به سود سايپا را نادرست خوانده بود، دايی به خبرنگاران گفت:« دو پنالتی کاملا درست بود و برخلاف گفته کربکندی، معتقدم اگر اشتباهی داور داشت، به ضرر ما بود. خسروی در نيمه نخست يک پنالتی به نفع ما را نگرفت».


سايپا راه نشان داد


گويی پيروزی سايپا فرمان حمله به تيم هايی بود که هفته ها با پيروزی بيگانه بودند! در هفته بيست و هفتم پاس، ملوان، برق شيراز و فولاد اهواز جملگی پيروز شدند که پيروزی يک بر صفر فولاد بر ابومسلم در اهواز نتوانست از نگرانی ها سقوط اين تيم کاهش دهد.


عبدالله کرمی در دقيقه چهارم دروازه ياران خداداد عزيزی را گشود؛ اما پيروزی ملوان بر راه آهن باعث شد تا هم فولاد وهم راه آهن در انديشه مسابقه های سرنوشت ساز –پلی آف- باشند.


در مسابقه فولاد با ابومسلم، مهدی هاشمی نسب، مدافع پيشين تيم های ملی، پرسپوليس و استقلال، در دقيقه ۳۹ مسابقه در اثر برخورد شديد با بازيکن تيم فولاد به شدت مصدوم و روانه بيمارستان شد. هاشمی نسب از ناحيه دنده اسيب ديده است.


XS
SM
MD
LG