لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۰

استقلال در آستانه قهرمانی ليگ برتر


اين نخستين بار در اين فصل بود که استقلال، حريفی را با فاصله بيش از يک گل شکست می داد.
اين نخستين بار در اين فصل بود که استقلال، حريفی را با فاصله بيش از يک گل شکست می داد.

تيم استقلال با پيروزی پر گل سه بر صفر بر تيم برق شيراز، فاصله اش را در صدر ليگ برتر فوتبال ايران، با سايپا به چهار امتياز رساند.


سايپا با شکست يک بر صفر از استقلال اهواز، همچنان به گام هايش در تاريکی ادامه می دهد.


در هفته بيست و پنجم رقابت های فوتبال دوره ای ايران، تيم استقلال در ورزشگاه آزادی تيم برق شيراز را در حضور حدود سی هزار تماشاگر شکست داد و ۵۰ امتيازی شد.


اين نخستين بار در اين فصل بود که تيم مدافع عنوان قهرمانی، حريفی را با فاصله بيش از يک گل شکست می داد.


مسابقه « استقلال – برق » تا دقيقه ۶۷ بدون گل بود و تدبيرهای دفاعی بيژن ذوالفقارنسب در برابر بازی تهاجمی آبی های تهران تا لحظه ياد شده موفق نشان می داد.


پاس کوئيک کامرونی، چهره موثر استقلال در اين بازی، و ضربه علی عليزاده طلسم دروازه برق را شکست. ديری نپاييد که در دقيقه ۷۲ حسين کاظمی نتيجه را دو بر صفر کرد و محسن يوسفی در پايان توفان ده دقيقه ای آبی، گل سوم را در دقيقه ۷۷ به ثمر رساند.


سايپا و دومين شکست پياپی


در ورزشگاه شريعتی کرج و درحضور حدود پنج هزارتماشاگر، تيم استقلال اهواز دومين شکست پياپی و سومين شکست فصل را بر تيم سايپا تحميل کرد.


تيم اهوازی در بهترين شرايط امتياز گيری در دوران حضور در فوتبال رده نخست ايران، در نيمه اول با ارائه يک بازی حساب شده نسبت به سايپا، موفق شد با گل فريدون فضلی در دقيقه چهار، از پيشتاز پيشين فوتبال جام خليح فارس ايران پيشی گيرد.


آبی پوشان اهواز درنيمه نخست، پس از زدن گل،حالت دفاعی گرفتند.


استقلال اهواز با اين پيروزی ۴۵ امتيازی شد و با يک بازی کمتر نسبت به سايپا و استقلال، در جمع مدعيان مقام قهرمانی قرار گرفت

سايپا با خوردن گل زود هنگام حالت تهاجمی به خود گرفت، ولی حملات سايپا روی دروازه استقلال هيچ ثمری تا پايان بازی برای اين تيم نداشت.


مهمان آبی پوش با تکيه به ضد حمله چند بارنيز روی دروازه تيم ميزبان حضور موثر داشت، که به ثمر نرسيد.


درمقابل، تيم سايپا در روند مسابقه های نا موفق نيم فصل دوم، تنها يک بار در دقيقه پايانی نيمه نخست دروازه تيم استقلال را به شدت تهديد کرد، که دروازه بان و مدافعان تيم اهوازی موفق شدند تک گل برتری اوليه را برای پيروزی، حفظ کنند.


تيم اهوازی در نيمه دوم بيشتر به ضد حمله چشم دوخت ولی دروازه ها برای ۸۶ دقيقه پس از گل فضلی، گلزن برتر جام، بسته ماند.


استقلال اهواز با اين پيروزی ۴۵ امتيازی شد و با يک بازی کمتر نسبت به سايپا و استقلال، در جمع مدعيان مقام قهرمانی قرار گرفت.


سايپا همچنان در امتياز ۴۶ باقی مانده است.


علی دايی : فکر نمی کنم کادر فنی تغييری کند


علی دايی، بازيکن و سرمربی تيم سايپا، در گفت و گوی پس از مسابقه با خبرنگاران، ضمن ستايش از زحمات بازيکنانش با اشاره به بخت بد يارانش، تيم خود را تيم برتر ميدان دانست.


دايی در مورد احضار به کميته انضباطی به دليل شکايت عنايت، رييس کميته داوران فدراسيون از او پس از مسابقه با پرسپوليس، گفت : « به اين جلسه خواهم رفت . مشکلی ندارم. مسايلی را می دانم که خيلی ها از آن بی خبرند و در اين جلسه همه را بازگو می کنم.»

دايی در مورد شکست تيمش گفت: « مسووليت شکست را می پذيرم. در اول بازی گل نا به هنگامی خورديم و تا پايان، گرچه تيم برتر بوديم، اما به نتيجه نرسيديم. متاسفانه ما در مسابقه های اخيرمان در نتيجه گيری بسيار بد بوده ايم. مشکل بزرگ تيم ما مصدوميت و محروميت بازيکنان کليدی در مسابقه های اخير بوده است.»


دايی در مورد اين که با نتايج ضعيف سايپا در مسابقه های اخير، آيا کادر فنی تيم تغيير می کند و يا نه، گفت :«در شرايط فعلی فکر نمی کنم، اما تصميم گيری با مسوولان باشگاه است. هنوز پنج بازی باقی داريم و بايد در همه آن ها پيروز شويم. مسابقه ها بسيار سخت و نزديک شده است.»


مسايل زيادی را می دانم


دايی در مورد احضار به کميته انضباطی به دليل شکايت عنايت، رييس کميته داوران فدراسيون از او پس از مسابقه با پرسپوليس، گفت : « به اين جلسه خواهم رفت . مشکلی ندارم. مسايلی را می دانم که خيلی ها از آن بی خبرند و در اين جلسه همه را بازگو می کنم.»


فيروز کريمی : می خواهيم در کورس قهرمانی بمانيم


فيروز کريمی، سرمربی تيم استقلال اهواز پس از پيروزی تيمش بر سايپا گفت که با اين سه امتياز می خواهيم در کورس قهرمانی ليگ برتر ايران باقی بمانيم.


فيروز کريمی، سرمربی تيم استقلال اهواز پس از پيروزی تيمش بر سايپا گفت که با اين سه امتياز می خواهيم در کورس قهرمانی ليگ برتر ايران باقی بمانيم.

او افزود :« بازی بسيارحساسی بود. بازی های سايپا را تجزيه و تحليل کرده بوديم اما آنان با تغييراتی که انجام داده بودند، پيش بينی های ما را باطل کردند. هرچند خيلی زود به گل برتری رسيديم.»


کريمی همچنين گفت : « در بيست دقيقه آخر سايپا به روشی بازی کرد که ما انتظار آن را داشتيم و توانستيم برتری را حفظ کنيم . ضمن آن که در ضد حمله های خود می توانستيم به تعداد گل های خود بيفزاييم. »


پيروزی صبا با گل يحيی


در ورزشگاه درخشان رباط کريم ، در حومه تهران، تيم صبا باتری با تک گل يحيی گل محمدی، مدافع پيشين تيم ملی ايران، در دقيقه ۳۸ موفق شد تيم ملوان را يک بر صفر شکست دهد.


ملوان که در فاصله ای نزديک با دو تيم منطقه خطر به سقوط فولاد اهواز و راه آهن تهران بسر می برد، در اين مسابقه تلاش داشت تا با گرفتن امتياز وفاصله گرفتن از دو تيم ته نشين جدول، در موقعيت مطمئن تری قرار گيرد، اما هرگز به دروازه تيم صبا باتری راه نيافت.


پرگل ترين بازی جمعه


مسابقه تيم های پيکان و ذوب آهن پر گل ترين مسابقه روز جمعه بود.


در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان دو تيم در حالی به تساوی دو بر دو رسيدند که ذوب آهن تا لحظه های پايانی يک بر دو شکست خورده می نمود.


اين مسابقه هم تا ۱۷ دقيقه به پايان گلی به همراه نداشت، اما محسن بياتی نيا در دقيقه ۷۳ راه گلزنی را نشان داد و به پيکان برتری بخشيد.


اين گل را مهدی رجب زاده از نقطه پنالتی برای ذوب آهن مساوی کرد.


ميثم خسروی در دقيقه ۸۵ بار ديگر به تيم مهمان برتری داد و در حالی که گمان می رفت پيکان با هرسه امتياز پيروزی به تهران برگردد، فرشيد طالبی در وقت تلف شده بازی، گل تساوی دو بر دو را به ثمر رساند تا يک مسابقه کم اثر در مراحل پايانی جان بگيرد و پر گل شود.


ناخشنودی خداداد عزيزی


تساوی بدون گل تيم های مس کرمان و ابومسلم مشهد در کرمان ناخشنودی خداداد عزيزی، سرمربی تيم ابومسلم را به همراه داشت.


او در پايان اين مسابقه به خبرنگاران گفت که اصلا بازی خوبی نبود و دو تيم تنها وقت تلف کردند.


راه آهن؛ يک گام ديگر به سقوط


در پيکار قعرنشينان فانوس خطر به دست، تيم فولاد اهواز با پيروزی سه بر يک بر تيم راه آهن تهران، سه امتياز به ملوان نزديک شد،اما راه آهن سقوطش حتمی نشان داد.


در حضور حدود چهار هزار تماشاگر در ورزشگاه نفت اهواز، امير خليفه اصل با زدن دو گل در دقيقه های ۲۰ و ۵۰ موفق ترين بازيکن تيم اهوازی بود . گل نخست را پژمان منتظری در دقيقه ۱۴ برای فولاد زد تا نيمه نخست دو بر صفر باشد . تک گل تيم راه آهن را جهانبخش جعفری در دقيقه ۶۸ به ثمر رساند.


تيم پرسپوليس بعد از ظهر يکشنبه ۲۷ فروردين ميزبان تيم فجر سپاسی شيراز است.


XS
SM
MD
LG