لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۳

فوتبال المپيک ايران در حسرت گل باقی ماند


تیم امید ایران به نتیچه ای بهتر از تساوی دست نیافت
تیم امید ایران به نتیچه ای بهتر از تساوی دست نیافت

تيم ملی فوتبال المپيک ايران با تساوی بدون گل با تيم همتای اردنی اش، پس از ۲۷۰ دقيقه بازی همچنان در حسرت گلزنی باقی ماند تا برای راهيابی به المپيک ۲۰۰۸ پکن نا اميد تر از هميشه باشد.


در روزی که استراليا در سيدنی دو بر صفر عربستان سعودی را شکست داد، ايران در ته جدول گروه چهار ايستاد.


خبرگزاری های داخلی با اعلام رايگان بودن تماشای بازی، به استقبال اندک تماشاگران و نمايش بد بازيکنان تيم ايران اشاره داشتند.


اعتراض و اخراج سرمربی تيم ايران


تيم المپيک ايران در دقيقه ‪۸۰ ، در پی ضربه کرنر عادل کلاه کج، توسط علی نظيف کار توپ را وارد دروازه تيم المپيک اردن کرد، اما محمد جمعه، داور عمانی اين ديدار به دليل خطای نظيف کار روی دروازه ‌بان اردن، توپ را گل قبول نکرد.


تصميم داور با اعتراض شديد وينکوبگوويچ و کادر فنی تيم ايران همراه بود و داور عمانی بگوويچ را اخراج کرد. به اين ترتيب در مسابقه برگشت بعدی، که با همين تيم اردن در امان است، اگر بگوويچ درمقام خود باقی بماند، از نشستن روی نيمکت تيم ملی المپيک ايران محروم خواهد بود.


در ورزشگاه بزرگ اماخالی آزادی تهران، تيم مهمان يک بازی کاملا دفاعی و بسته ارائه کرد و با دفاع پر تعداد و فشرده، برای گلزنی تيم به ظاهر تهاجمی اما سر درگم و بی برنامه ايران، فرصتی باقی نگذاشت. داور عمانی به احسان خرسندی از ايران و محمد المحارمه و محمدعيسی از اردن اخطار داد .


تيم المپيک ايران : سوشا مکانی، علی حمودی ( از دقيقه ۹۳ شهرام گودرزی )، ميلاد ميرترابی، ابراهيم کريمی، علی نظيف کار، اميد روانخواه، محمد اسماعيل نظری، عادل کلاه کج، وحيد امرايی ( از دقيقه ۵۹ احسان خرسندی )، مهرداد اولادی و ميلاد می داودی ( از دقيقه ۶۵ محسن حميدی )


تيم المپيک اردن : محمد شاتناهی، احمد الزوقاير، عمر ابوعلی، حسين اودالله، خليل فتيان مهند ماهرمر ( از دقيقه ۷۶ ايسام المباين )، مونف آبانه، اود السيفی، محمد المهاهرمه، محمد عيسی و عمر الريکات ( از دقيقه ۹۴ محمد ماکاوی )


وينگو بگوويچ : به بازيکنانم تبريک می گويم، داور بد بود!


وينگو بگوويچ، سر مربی کروآت تيم ملی المپيک در پايان مسابقه با اظهار رضايت از بازی بازيکنان تيم ايران و تبريک به آنان، داور را عامل دست نيافتن به پيروزی دانست و از قضاوت او انتقاد کرد .


او که در جريان مسابقه بارها به رای داور عمانی اعتراض کرد و سرانجام هم اخراج شد به خبرنگاران گفت :« به بازيکنانم به دليل ارائه يک فوتبال زيبا تبريک می گويم و به آنها افتخار می کنم . بازی تهاجمی و زيبايی را به نمايش گذاشتيم؛ اما در زدن ضربات آخر کم دقت عمل کرديم و نتوانستيم بازی زيبای خود را با گل تکميل کنيم.»


بگوويچ در مورد توپی که وارد دروازه اردن شد و داور به دليل خطا روی دروازه بان اردنی آن را مردود و سرمربی معترض را اخراج کرد، گفت :«آن گل کاملا درست بود. بازيکن تيم ما هيچ برخوردی با دروازه ‌بان اردن نداشت. اما داور با اشتباهی که مرتکب شد، دو امتياز را از ما گرفت. متأسفانه داوران در دو مسابقه اخير در حق ما کم لطفی کردند . داور مقابل عربستان يک پنالتی ما را نديد و در بازی با اردن هم گل صحيح ايران مردود اعلام کرد.»


سرمربی تيم المپيک ايران در مورد اخراجش در اين بازی، گفت: «نمی دانم چرا اخراج شدم . بعد از آن که داور گل ما را مردود اعلام کرد، از او فقط علت تصميمش را پرسيدم .»


گروه ديگری بوديم اول می شديم !


بگوويچ با نارضايتی از گروه بندی مسابقات مقدماتی فوتبال المپيک اظهار کرد:« نمی دانم چرا کنفدراسيون فوتبال آسيا سه تيم قدرتمند ايران، استراليا و عربستان را در يک گروه قرار داده است. مطمئن باشيد اگر در گروه ديگری بوديم، به عنوان صدرنشين به مرحله بعدی صعود می کرديم. تا پايان مسابقه ششم نمی توان گفت کدام تيم‌ها شانس صعود دارند. هنوز بخت صعود به مرحله بعد را داريم. اين تيم می تواند پشتوانه خوبی برای فوتبال ايران باشد.»


به دنبال پيروزی بوديم


وینگو بگوويچ گفت: «دراين ديداربه دنبال پيروزی بوديم و بر همين اساس با آگاهی از شيوه بازی حريف که مبتنی بر استفاده از ضد حملات بود، به ميدان رفتيم . می دانستيم اردن ابتدا دفاع می کند و در ضد حملات به دنبال گلزنی است به همين دليل ابتدا راه ضد حملات آنها را بستيم و با حملات بسيار به دنبال گل زدن بوديم که متاسفانه به دليل کم دقتی مهاجمانمان در زدن ضربه های آخر به نتيجه نرسيديم . می توانستيم با گل زمين را ترک کنيم.»


آقای بگوويچ افزود:«در اين بازی تصميم داشتيم از سانترهای تيز برای رسيدن به دروازه اردن استفاده کنيم و در نيمه دوم نيز با توجه به بارش باران و لغزنده بودن زمين ورزشگاه آزادی به استفاده از سانترهای بلند روی آورديم تا شايد با اشتباه مدافع و دروازه بان اردن به گل برسيم .»


سرمربی تیم امید همچنين گفت :«اردن يکی از تيم های مطرح گروه ماست که عربستان با خوش اقبالی موفق به شکست دادن اين تيم شده است. ما نيز می توانستيم امروز اين تيم را شکست دهيم اما به دليل اشتباه داوری نتيجه را همچون ديدار مقابل عربستان از دست داديم.»


سرمربی تيم اردن : در مورد مسائل داوری صحبت نمی کنم


نيهاد سوغار، سرمربی تيم ملی المپيک اردن در پايان مسابقه در جمع خبرنگاران گفت :«تساوی در برابر تيم قدرتمندی چون ايران برايم رضايت‌بخش است. ما و ايران خوب بازی کرديم و هر دو تيم با توجه به موقعيت خود در رده بندی، برای کسب پيروزی به ميدان آمده بوديم . درمورد مردود اعلام شدن توپی که ايران وارد دروازه کرد، بهتر است اظهار نظری درمورد مسائل داوری نکنم.»


نيهاد در مورد نقش محمد الجوهری، مربی پيشين تيم ملی مصر در تاکتيک تيم اردن گفت: «الجوهری مشاور فنی من است و از او متشکرم که همراه تيم ما به ايران آمد. او تجربه‌های کارسازش را در اختيار ما قرار داد. الجوهری در بعضی مسابقات همراه ما است.»


سرمربی تيم المپيک اردن در مورد بخت صعود تيمش گفت :«هنوز چند بازی ديگر داريم که حساس و مهم هستند. گروه ما سخت ترين گروه مسابقه ها است.»


نيهاد افزود:«در برابر ايران، ابتدا به دنبال حفظ دروازه خود بوديم و استفاده از ضد حملات، که با همين حربه صاحب چند موقعيت مناسب گلزنی، روی دروازه ايران هم شديم.»


تيم ملی المپيک ايران درنخستين ديدار خود در تهران و در برابر استراليا به تساوی بدون گل دست يافت، در مسابقه دوم در عربستان به شکست يک بر صفر تن داد و در دومين مسابقه در تهران با تساوی بدون گل با اردن در بدترين شرايط ممکن قرار گرفت.


با وجود تماشاگران بسيار کمی که به ورزشگاه بزرگ شهر آمدند، خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، ايرنا، نوشت : حضور گسترده و منظم نيروهای انتظامی برای حفظ امنيت و آرامش ورزشگاه، به خوبی به چشم می ‌خورد.


اين خبر گزاری همچنين ياد آور شد : پيش از آغاز بازی هيچ يک از مسوولان سازمان تربيت بدنی، کميته ملی المپيک و فدراسيون فوتبال در ورزشگاه آزادی حضور نداشتند.


XS
SM
MD
LG