لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۸

استقلال به يک قدمی استقلال رسيد!


تيم استقلال اهواز با پيروزی سه بر يک برپاس تهران با يک بازی کمتر به فاصله دو امتيازی استقلال تهران رسيد.
تيم استقلال اهواز با پيروزی سه بر يک برپاس تهران با يک بازی کمتر به فاصله دو امتيازی استقلال تهران رسيد.

در پايان هفته بيست و ششم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، تيم استقلال اهواز با پيروزی سه بر يک برپاس تهران با يک بازی کمتر به فاصله دو امتيازی استقلال تهران رسيد.


تيم پرسپوليس تهران، تيم فانوس قرمز به دست فولاد اهواز را دو بريک شکست داد، اما سايپا در ادامه نه هفته ناکامی به سومين شکست پياپی رسيد


در ورزشگاه آزادی، پرسپوليس با پيروزی بر تيمی که با همه وجود برای بقا در ليگ برتر می جنگيد با گلهايی که در نيمه نخست به ثمر رساند، فولاد اهواز را از پای در آورد.


در حضور حدود ۲۰ هزار تماشاگر،حسين کعبی در دقيقه‌ ۱۷ و حسين بادامکی در دقيقه‌ ۳۹ برای پرسپوليس گلزنی کردند. تک گل فولاد را نيز پژمان منتظری در دقيقه‌ ۴۸ به ثمر رساند.


پس از گل فولاد در آغاز نيمه دوم، تيم اهوازی به همه توان به دروازه مهدی واعظی حمله کرد، اما تا پايان بازی به گل تساوی بخش نرسيد.


پرسپوليس با اين پيروزی ۴۱ امتيازی شد و به رده‌ پنجم جدول رده‌بندی ليگ برتر صعود کرد. فولاد با ۲۰ امتياز در رده پانزدهم جدول باقی ماند.


«مهاجمان رافرستاديم خانه استراحت کنند»


دنيزلی در پايان مسابقه گفت «بايد به بازيکنانم يادآوری کنم که نيمه‌ نخست را نبايد با برتری دو بر صفر به رختکن بيايند!»


او به ساده انگاری يارانش پس از کسب اين نتيجه اشاره کرد که منجر به خوردن يک گل در آغاز نيمه دوم و سپری کردن يک نيمه مشکل در برابر فولاد اهواز شد.


دنیزلی بازی با تيمی چون فولاد را چنين توصيف کرد: « هميشه پيکار با تيمی که برای بقا می جنگد بسيار سخت است. فولاد تيم بسيار خوبی است و قابليت‌های بسيار زيادی دارد.»


او از تک روی و عدم قدرت تمام کنندگی بازيکنانش انتقاد کرد و در مورد اين سوال که چرا با تعويض هايش بازيکنان دفاعی را به زمين فرستاد تا برتری دو بر يک را حفظ کند،گفت« ما جز مدافع، بازيکن ديگری روی نيمکت نداشتيم»


مصطفی دنیزلی در مورد اين که مهاجمان پرسپولیس کجا هستند به فارسی جواب داد: «فرستاديم خانه استراحت کنند»


آگوستو ايناسيو: گل دوم آفسايد بود


ايناسيو، سرمربی پرتغالی تيم فولاد از داوری بازی انتقاد کرد و در پايان بازی به خبرنگاران گفت «


ايناسيو، سرمربی پرتغالی تيم فولاد از داوری بازی انتقاد کرد و در پايان بازی به خبرنگاران گفت « امروز در مورد تيم فولاد ناداوری شد. داور هميشه دير به صحنه ‌ها می ‌رسيد. گل دوم پرسپوليس کاملا آفسايد بود. مطمئنا اگر اين گل را فولاد می زد داور آن را آفسايد اعلام می ‌کرد. ما بازی را به داور باختيم. »

امروز در مورد تيم فولاد ناداوری شد. داور هميشه دير به صحنه ‌ها می ‌رسيد. گل دوم پرسپوليس کاملا آفسايد بود. مطمئنا اگر اين گل را فولاد می زد داور آن را آفسايد اعلام می ‌کرد. ما بازی را به داور باختيم. »


سرمربی فولاد ضمن تاکيد به اين که در نيمه دوم فرصت های بسياری برای گل تساوی بخش بود، افزود« فولاد هنوز بخت ماندن در ليگ برتر را دارد»


جهش استقلال اهواز تا رده دوم


در ورزشگاه نفت اهواز، استقلال اين شهر با نتيجه‌ سه بر يک تيم پاس تهران را شکست داد تا خود را در رده‌ دوم جدول رده بندی به يک قدمی پيشتاز همنام خود برساند.


رضا طاهری در دقيقه چهار، فريدون فضلی در دقيقه ۲۶ و غلامرضا عيدی ‌زاده در دقيقه ۴۷ برای تيم اهوازی گل زدند. تک گل تيم پاس توسط عباس آقايی در دقيقه ۴۷ به ثمر رسيد.


اين پيروزی استقلال اهواز را ۴۸ امتيازی کرد تا اين تيم با با فاصله دو امتيازنسبت به استقلال وبا يک بازی کمتر، در موقعيتی کم نظير برا مقام قهرمانی فوتبال ايران قرار گيرد.


پله ای پايين تر برای سايپا


سايپا، يکه تاز مطلق نيم فصل نخست رقابت های فوتبال ايران، اين بار با نتيجه دو بر صفر مغلوب تيم پيکان شد. اين سومين شکست پياپی سايپا پس از شش تساوی ضعيف بود.


شکست جمعه شب استقلال از سپاهان، اين بخت را به سايپا داد تا فاصله اش را با استقلال کاهش دهد، اما ادامه روند ناکامی های سايپا، استقلال را همچنان با چهار امتياز برتری تنها در صدرنگاه داشت.


سايپا، يکه تاز مطلق نيم فصل نخست رقابت های فوتبال ايران، اين بار با نتيجه دو بر صفر مغلوب تيم پيکان شد. اين سومين شکست پياپی سايپا پس از شش تساوی ضعيف بود.

نيمه نخست مسابقه سايپا با پيکان در حالی بدون گل پايان يافت که علی دايی، سرمربی و بازيکن تيم سايپا در حضور حدود سه هزار تماشاگر يک بخت مسلم گلزنی را در برابر دروازه بی نگهبان هدر داد. يکی از اين تماشاگران اين مسابقه امير قلعه نويی، سرمربی تيم ملی ايران بود.


در نيمه دوم پيکان در ورزشگاه اختصاصی اش، ايران خودرو،حساب شده تر از نيمه نخست بازی کرد و در حالی که سايپا برای شکست دادن حريف خود را به آب و آتش می زد، در ده دقيقه پايانی پيکان طی دو ضد حمله با دو گل پياپی به يک پيروزی شيرين دست يابد.


ميثم رضاپور در دقيقه ۸۱ و محسن بياتی نيا در دقيقه ۸۴ گلزنان تيم پيکان در برابر سايپا بودند.


پيش از شروع بازی از سوی مديريت باشگاه پيکان از زحمات علی دايی، کاپيتان و بازيکن پيشين تيم ملی ايران، با اهدای لوح و هدايايی تقدير به عمل آمد.


سايپا با اين شکست، در پی استقلال ۵۰ امتيازی، همچنان با ۴۶ امتياز، اما با يک پله سقوط ديگر، در رده سوم است. سايپا در بازی آينده، در هفته بيست وهشتم، ميزبان ذوب آهن اصفهان خواهد بود.


دايی: شايد دليل ناکامی ها نقش مربی- بازيکن من باشد


علی دايی در پايان مسابقه نمايش يارانش را در ۸۰ دقيقه بازی برتر از پيکان دانست، اما ادعا کرد که سايپا در ده دقيقه آخر تمرکز خود را از دست داد و غافلگير شد. او به خبرنگاران گفت که هنوز مشخص نيست چه تيمی قهرمان می شود.


سر مربی و بازيکن تيم سايپا، گل های تيم پيکان را حاصل اشتباه های فردی بازيکنانش دانست.


علی دايی در مورد اين که ناکامی های هشت هفته اخير آيا ارتباطی به مربيگری و بازی همزمان او در ميدان دارد يا نه، گفت«شايد يکی از دلايل ناکامی ‌های تيم ما همين باشد. اين قضيه را می ‌توان مورد بررسی قرار داد»


با اين حال دايی همچنان مانند هفته های گذشته گفت« سعی می کنيم در بازی های باقی مانده امتيازهای لازم برای کسب عنوان قهرمانی را بدست آوريم»


ساموئل دارابينيان:هدف، قهرمانی جام حذفی است


ساموئل دارابينيان، سرمربی تيم پيکان پس از پيروزی تيمش بر سايپا، گفت« تيم ما منطقی و حرفه ای بازی کرد. اين مسابقه ها برای ما جنبه تدارکاتی دارد تا قهرمان جام حذفی شويم»


مربی اهل ارمنستان همچنين گفت« دليل پيروزی ما بر سايپا بهره گيری حرفه ای از فرصتهای آخر بازی بود.»


XS
SM
MD
LG