لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۵

ديدار رسمی پوتين از اتريش


چچنی های مقيم اتريش، همزمان با سفر ولاديمير پوتين به اين کشور، دست به اعتراض زده اند.
چچنی های مقيم اتريش، همزمان با سفر ولاديمير پوتين به اين کشور، دست به اعتراض زده اند.

ولاديمير پوتين، رييس جمهوری روسيه ظهر چهارشنبه در راس يک هيئت بلندپايه سياسی و اقتصادی به منظور يک سفر رسمی دو روزه وارد وين پايتخت اتريش شد.


ديدار رسمی ولاديمير پوتين از اتريش به دعوت هاينس فيشر، رييس جمهوری اين کشور انجام می گيرد.


رييس جمهوری روسيه در اتريش علاوه بر ديدار با همتای خود، با آلفرد گوزن بائر، صدر اعظم اتريش مذاکره خواهد کرد.


مبادلات تجاری و اقتصادی بين دو کشور در سال۲۰۰۶ به حدود پنج ميليارد يورو رسيد که بيش از دو ميليارد دلار آن را صادرات اتريش به روسيه تشکيل می داد.


بخش قابل توجه صادرات روسيه به اتريش را نفت و گاز تشکيل می دهد. اتريش۶۰ درصد گاز و ۱۶ درصد نفت مصرفی خود را از روسيه تامين ميکند.


اعضای هيئت اقتصادی همراه ولاديمير پوتين را ميلياردرهای اين کشور چون اولگ دری پاسکا، رييس جديد شرکت ساختمانی اشتراباک اتريش، ويکتور وکسل برگ، آلکسی ميلر، رييس شرکت گازپروم و رومان آبرامويچ ميلياردر نفتی اين کشور تشکيل می دهند.


بنابر اخبار رسمی، طی سفر ولاديمير پوتين، قراردادهای اقتصادی گسترده ای که حجم آنها صدها ميليون يورو تخمين زده شده، از سوی شرکت های روسی با شرکت های اتريشی منعقد خواهد شد.


در همين حال، به گزارش تلويزيون دولتی روسيه، خبرها حاکی از آن است که همزمان با سفر رييس جمهوری روسيه به وين، دو راهپيمايی در اعتراض به حضور وی در اين شهر برگزار خواهد شد.


حزب سبز اتريش اعلام کرده است که عصر روز چهارشنبه شنبه در مقابل سفارت روسيه در وين تجمعی با عنوان «نه به دمکراسی پوتين» برگزار می کند.


همچنين قرار است در مرکز شهر وين راهپيمايی صلح آميز ديگری از سوی سازمان های طرفدار حقوق بشر اتريش صورت گيرد.


سفر آقای پوتين در عين حال، ناخرسندی ها و اعتراضات مطبوعات و رسانه های اتريش را نيز در پی داشته است.


وی به دليل پخش يک برنامه انتقادی از سوی راديو و تلويزيون اتريش (‪ORF‬) درباره وضعيت دمکراسی در روسيه از قبول درخواست اين رسانه برای انجام مصاحبه اختصاصی خودداری کرد.


او.آر.اف نيز که قرار بود قبل از اين سفر يک مصاحبه اختصاصی با آقای پوتين در مسکو انجام دهد، متقابلا اعلام کرد که در زمان تعيين شده برای پخش اين مصاحبه برنامه ای سه قسمتی پخش خواهد شد که در آن به بحران چچن پرداخته می شود.


XS
SM
MD
LG