لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۵۴

گوگل با مرورگر کروم به جنگ مایکروسافت می رود


لوگوی کروم، مرورگر جدید گوگل.
لوگوی کروم، مرورگر جدید گوگل.

شرکت گوگل روز سه شنبه برای رقابت با اکسپلورر شرکت مايکروسافت و فاير فاکس، مرورگر جديدی به نام کروم را در دسترس کاربران اينترنتی قرار می دهد.


کروم برای کاربردهای اينترنتی که به ميزان زيادی در آنها از ويدئو، گرافيک و مولتی مديا استفاده می شود، طراحی شده است.


این مرورگر جدید به صورت «اوپن سورس» طراحی شده و کاربران می توانند کد نرم افزار آن را برای استفاده مورد نظر خود تغيير دهند.


کاربرانی که از سيستم عامل ويندوز مايکروسافت در کاميپوترهای خود استفاده می کنند، روز سه شنبه می توانند در بيش از صد کشور جهان مرورگر جديد را دانلود کنند.


گوگل می گويد اين نسخه آزمايشی آغاز کار است و اين شرکت در حال راه اندازی مرورگر جديد برای کاربرانی است که از سيستم های اپل مک اينتاش و لينوکس، استفاده می کنند.


گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده است که «اين مرورگر مانند صفحه اصلی گوگل سريع و خلوت است. هر وقت اراده کنيد از راهتان کنار می رود و هر وقت بخواهيد به آن بازمی گرديد.»


گوگل همچنين می افزايد: مرورگر کروم قادر به انطباق با نرم افزارهای نسل آينده اينترنت است، امری که مرورگرهای کنونی توانايی چنين کاری را ندارند.


کروم يک هفته پس از آن عرضه می شود که مايکروسافت اعلام کرد، نسخه آزمايشی اکسپلور ۸ را به بازار ارائه کرده است.


اين نسخه جديد اکسپلور امکان بلوک کردن تبليغات گوگل و ديگر سايت ها را آسانتر می کند. راب اندرلی از تحليلگران امور فن آوری به روزنامه «لس آنجلس تايمز»، چاپ آمريکا می گويد، اين نخستين تهديد جدی است که مايکروسافت با آن روبرو شده است.


در همين حال دين هاچامويچ، از مديران اينترنت اکسپلور به اين روزنامه آمريکايی می گويد که «بازار مرورگرها ، بازاری رقابتی است ولی کاربران همچنان از اکسپلورر استفاده می کنند.»


مرورگر اينترنت اکسپلورر شرکت مايکروسافت مورد استفاده هفتاد و پنج درصد کاربران رايانه در جهان است و تاکنون هيچ مرورگر ديگری مانند فايرفاکس نتوانسته به طور جدی تهديدی برای مايکروسافت محسوب شود.


XS
SM
MD
LG