لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۶

انفجار بمب سر صحنه فیلم جدید سميرا مخملباف


سميرا مخملباف متولد ۲۶ بهمن ۱۳۵۸ در تهران است و در ۸ سالگی در فيلم بايسيکل‏ران ساخته پدرش بازی کرد.
سميرا مخملباف متولد ۲۶ بهمن ۱۳۵۸ در تهران است و در ۸ سالگی در فيلم بايسيکل‏ران ساخته پدرش بازی کرد.

انفجار يک بمب سر صحنه فيلمبرداری فيلم « اسب دو پا» به کارگردانی سميرا مخملباف در منطقه بلوچ خانه شهر سرپل در افغانستان منجر به زخمی شدن شش نفر، مرگ يک اسب شد.


سميرا مخملباف، کارگردان جوان و دختر محسن مخملباف کارگردان معروف ایرانی است که به دليل اکران نشدن فيلم هايش در ايران، چند سالی است خارج ازکشور زندگی می کند.


بنا به گزارشی که در سايت خانه فيلم مخملباف آمده، انفجار اين بمب درروز سه شنبه ۸/۱/۸۶ و در ساعت ۱۲:۲۰ بعد از ظهر در منطقه بلوچ خانه شهر سرپل در افغانستان اتفاق افتاده است.


همچنين خانه فيلم مخملباف در خبری که برای خبرگزاری ها ارسال کرده اذعان داشته که شخص پرتاب کننده بمب ابتدا به صورت يکی از صد سياهی لشگر حاضر در صحنه وارد گروه شده و بعد از روی بام اقدام به پرتاب بمب به سوی گروه فيلمسازی کرده است.


«طالبان و القاعده در حمله دخالت نداشته اند»


نيروهای امنيتی آيساف مستقر در شهر سرپل اقدام پرتاب کننده بمب را سوء قصد به خانواده مخملباف می دانند، و معتقدند که طالبان و القاعده را در اين حمله دخالت نداشته اند.

تاکنون هيچ گروهی مسئوليت اين حمله را به عهده نگرفته است.


بلافاصله بعد از اعلام فرمان صدا، دوربين، حرکت؛ بمب وارد صحنه شده و تصوير و صدای اين حمله ثبت شده است و شخص پرتاب کنندهء بمب رويت شده است.


سايت خانواده مخملباف انفجار اين بمب را سوء قصد به جان اعضای خانواده مخملباف اعلام کرده است.

به ادعای اين سايت، اين پنجمين سوء قصد به اعضای خانواده مخملباف است و دو سوءقصد نافرجام اول در ايران در حوالی مرز افغانستان به محسن مخملباف هنگام ساخت فيلم «سفرقندهار» در سال ۲۰۰۰ صورت گرفته و دو سوءقصد نافرجام بعدی اقدام به ربودن حنا مخملباف در هنگام فيلمبرداری فيلم «پنج عصر» در شهر کابل در سال ۲۰۰۲ انجام شده است.


فيلم «اسب دو پا» نوشته محسن مخملباف به کارگردانی سميرا مخملباف توليد مشترک خانه فيلم مخملباف و کمپانی وايلد بانچ است.


سميرا مخملباف متولد ۲۶ بهمن ۱۳۵۸ در تهران است و در ۸ سالگی در فيلم بايسيکل‏ران ساخته پدرش بازی کرد.


در سن ۱۷ سالگی فيلم سينمايی «سيب» را ساخت. و در ۱۸ سالگی به عنوان جوان‏ترين کارگردان جهان در بخش رسمی فستيوال کن ۱۹۹۸حضور يافت.


فيلم سيب سميرا در ظرف دو سال به بيش از ۱۰۰ فستيوال بين‏المللی دعوت شد و در بيش از ۳۰ کشور جهان اکران شد.

سميرا در سال ۱۹۹۹، دومين فيلم سينمايی خود را به نام «تخته‏سياه» ساخت و در سال ۲۰۰۰ دوباره به عنوان جوان‏ترين کارگردان جهان در بخش مسابقه فستيوال کن حضور يافت و جايزه ويژه هيات داوران را از آن خود ساخت.


سومين ساخته وی به نام «پنج عصر» در سال ۲۰۰۳ در بخش مسابقه اصلی کن پذيرفته شد و موفق به دريافت جايزه ويژه هیأت داوران از جشنواره کن شد.

وی در جشنواره های مهمی چون کن، ونيز و برلين به عنوان داور حضور يافته است.


XS
SM
MD
LG