لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۶

زیان سه میلیارد دلاری بریتیش پترولیوم از نشت نفت در خلیج مکزیک


در حال حاضر حدود ۱۹۰۰ کشتی و ۲۰ هزار نیرو در حال پاکسازی مناطق آلوده به نفت هستند.
در حال حاضر حدود ۱۹۰۰ کشتی و ۲۰ هزار نیرو در حال پاکسازی مناطق آلوده به نفت هستند.
شركت بريتيش پتروليوم روز دوشنبه، ۱۴ تيرماه، اعلام كرد كه نشت نفت در خليج مكزيك تا كنون سه ميليارد و ۱۲۰ ميليون دلار خسارت به اين شركت وارد كرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مبلغ هزینه مهار نفت، پاکسازی محیط و همچنین خسارت ناشی از رها شدن روزانه هزاران بشکه نفت در خلیج مکزیک است.

از زمان انفجار سکوی حفاری «دیپ واتر هورایزن» در تاریخ ۳۱ فروردین تا کنون میلیون‌ها گالن نفت وارد آب‌های خلیج مکزیک شده است. کارشناسان، مقدار نفتی را که از چاه آسیب دیده فوران می کند، روزانه بین ۳۵ تا ۶۰ هزار بشکه، تخمین زده‌اند.

علاوه بر خسارات یاد شده، این انفجار سقوط بیش از ۵۰ درصدی سهام شرکت بی پی را در بازارهای مالی جهان به همراه داشته است.

شرکت بریتیش پترولیوم اعلام کرده است در حال حاضر تخمین مبلغ نهایی این خسارت قابل پیش بینی نخواهد بود.

این شرکت در تاریخ ۲۶ خردادماه و به دنبال انتقاد اوباما از نحوه عملکرد بی‌پی در مهار نفت و پاکسازی خلیج مکزیک، از تخصیص یک صندوق ۲۰ میلیارد دلاری برای این منظور خبر داد.

سکوی حفاری متعلق به شرکت بریتانیایی بریتیش پترولیوم، که در هشتاد و دو کیلومتری ساحل جنوب شرقی لوئیزیانا قرار دارد شامگاه بیستم آوریل منفجر شد و در اثر این سانحه یازده تن از کارکنان این سکو جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر شرکت بریتیش پترولیوم پس از قرار دادن یک دریچه مهارکننده بر روی دهنه چاه مشغول حفر لوله‌‌هایی به عمق پنج کیلومتر به منظور جلوگیری از ادامه نشت نفت است و همچنین حدود ۱۹۰۰ کشتی و ۲۰ هزار نیرو در حال پاکسازی مناطق آلوده به نفت هستند.

لازم به ذکر است که روند پاکسازی خلیج مکزیک هفته گذشته به دلیل توفان الکس که منطقه خلیج مکزیک را فرا گرفته بود به مدت پنج روز متوقف شده بود که روز دوشنبه با حضور صدها مأمور پاکسازی در ساحل لوئیزیانا، دوباره از سر گرفته شد.

کارشناسان محيط زيست مي‌گويند توفان‌های موسمی ديگری که به دنبال توفان الکس در راه خليج مکزيک هستند، موجب خواهند شد نشت نفت برای مدتي بدون کنترل ادامه يابد.
XS
SM
MD
LG