لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۱

معاون فرهنگی ارشاد عوض شد؛ پزشک رفت، رئیس انتشارات سپاه آمد


محسن پرویز
محسن پرویز
محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه، دوم تیرماه، محسن پرویز را که در رشته پزشکی تحصیل کرده پس از چهار سال از معاونت فرهنگی این وزارتخانه مرخص کرد و در حکمی بهمن دری اخوی را به این سمت نشاند.

آقای حسینی در متن این حکم به پاره‌ای از وظایف و اهداف بالقوه معاون فرهنگی خود از جمله «تدوین منشور مطالبات نظام و نیازهای به‌حق مردم، سامان‌دهی چاپ و نشر، همکاری مجدانه با کمیته کتاب دولت، نگهبانی از مرزهای فرهنگی و انعطاف به سمت حوزه‌های نرم‌افزاری» اشاره کرده است.

خبرگزاری‌های داخل ایران بهمن دری، معاون جدید فرهنگی وزیر ارشاد، را دارای سابقه ۲۵ ساله در مدیریت فرهنگی و مطبوعاتی معرفی کرده‌اند.

به گفته این منابع، آقای دری اخوی نویسنده بیش از ۱۰۰۰ مقاله، تحلیل، تفسیر و نقد در حوزه‌های متفاوت از جمله انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ادبیات ایران و جهان، رخدادهای داخلی و خارجی در رادیو و مطبوعات و نشریات است. «او همچنین در حال حاضر از ویراستاران حوزه فرهنگی در گرایش ادبیات و سینما به شمار می‌رود.»

به گزارش خبرگزاری مهر، از سوابق کاری بهمن دری می‌توان به سردبیری مجله پیام انقلاب و هفته‌نامه سروش، ریاست انتشارات کل سپاه، قائم مقامی اداره ویژه کتاب وزارت ارشاد، معاونت فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری، معاونت فرهنگی و قائم مقامی انتشارات صداوسیما و عضویت در شورای نشر سازمان فرهنگی - ‌هنری شهرداری تهران اشاره کرد.

این خبرگزاری می‌افزاید که آقای دری که تاکنون برنده بهترین کتاب دفاع مقدس و بهترین نقد ادبی جشنواره مطبوعات نیز بوده است آثار مکتوبی چون «ولایت مطلقه فقیه اصل دین است»، «فیلم‌شناسی دفاع مقدس»، «فرهنگ شعارهای انقلاب اسلامی»، «خدمات متقابل ادبیات و سینما» و «حماسه مقاومت و مارمولک‌های خانه‌به‌دوش» را در کارنامه ادبی خود دارد.

«من هم وسایلم را جمع می‌کنم تا کار مردم انجام شود»

انتشار خبر انتصاب بهمن دری اخوی به جای محسن پرویز به سمت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در حالی است که از گفته‌های آقای پرویز با خبرگزاری کتاب ایران چنین برمی‌آید که وی تا صبح روز دوم تیرماه از این جایگزینی بی‌خبر بوده است.

آقای پرویز در این باره به خبرگزاری کتاب ایران، ایبنا، گفت که روز چهارشنبه یکی از مسئولان وزارت فرهنگ با وی تماس گرفته و گفته است که «ظاهرا قرار است تغییر و تحولی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد».

وی در ادامه به این خبرگزاری گفت: «من هم گفتم برای این‌که کارهای وزارتخانه روی زمین نماند، بهتر است شخص جدید از اولین روز کاری هفته آینده بتواند فعالیت خود را آغاز کند و من هم وسایلم را جمع می‌کنم تا کار مردم انجام شود.»

پرویز همچنین اظهار داشت که در مدت ریاست تلاش کرده است زیر‌ساخت‌ها را اصلاح کند و افزود که اگر «دوستان جدید» نیز این رویه را در پیش بگیرند، «آنان نیز قطعا موفق خواهند شد».

محسن پرویز از سال ۸۵ در سمت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد مشغول به کار بود.

انتصاب «مشاور وزیر ارشاد در امور جوانان»

در همین حال به دنبال انتصاب «قائم مقام شعر» و معاون امور فرهنگی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ دوم تیرماه در حکمی دیگر مجتبی سلطانی را نیز به عنوان «مشاور وزیر در امور جوانان» در این وزارت‌خانه به کار گماشت.

محمد حسینی، وزیر ارشاد محمود احمدی‌نژاد، در این حکم آورده است: «برای هماهنگی هرچه بیشتر در زمینه‌سازی هرچه مناسب‌تر به منظور حضور مؤثرتر جوانان مستعد در عرصه فرهنگ و هنر، شما را که فردی متعهد و متعبد و مستعد در امر برنامه‌ریزی می‌شناسم به سمت مشاور وزیر در امور جوانان منصوب می‌نمایم.»

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی سلطانی دانشجوی دکترای تاریخ و تمدن اسلامی در دانشگاه تهران است. از جمله سوابق وی می‌توان به عضویت در شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان، عضویت در هیئت علمی دانشگاه پیام نور و مدیر مسئولی نشریات متعدد دانشجویی اشاره کرد.
XS
SM
MD
LG