لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۰

زمین‌لرزه‌ای به شدت ۶.۱ ریشتر مناطقی از استان فارس را لرزاند


عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.
بعد از ظهر دوشنبه، زلزله‌ای با شدت ۶.۱ ریشتر، حوالی کنار تخته، از توابع شهرستان کازرون را لرزاند که تاکنون، به گفته خبرگزاری‌ها یک کشته و سه مجروح بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی، مرکز این زلزله که حوالی ساعت سه بعداز ظهر به وقوع پیوست و چندین ثانیه به طول انجامید، کنار تخته بود که بر اثر آن شهرستان‌های شیراز، ممسنی و کازرون را نیز به لرزه در آمده‌اند.

به گفته حمید تقی‌زاده، دبیر ستاد حوادث پیش‌بینی نشده استانداری فارس،‌ بر اثر این زلزله تاکنون یک نفر در کازرون با سقوط در چاه جان خود را از دست داده است و دو کودک و یک زن نیز در شهرستان ممسنی مجروح شده‌اند که به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان مرخص شدند.

آقای تقی‌زاده در ادامه اعلام کرد که این زلزله منجر به ایجاد ترک‌هایی در دیوارهای برخی منازل نزدیک به کانون اصلی زلزله شده است و در زمان وقوع زلزله نیز تصادفات رانندگی رخ داده است.

وی همچنین افزود که در حال حاضر به دلیل به دلیل وقوع زمین لرزه مردم مناطق آسیب‌دیده در خارج از منازلشان به سر می‌برند.

دبیر ستاد حوادث پیش‌بین نشده استانداری فارس همچنین از قطع برق در برخی از مناطق از جمله «در شهرستان کازرون بین قائمیه و خشت و همچنین شهرستان نور آباد» خبر داد و افزود که هم اکنون اکیپ‌های فنی در حال حل مشکل منطقه هستند.

مهدی مصلی‌نژاد، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفته است که ۶۰ امدادگر در قالب دو تیم ۳۰ نفره برای ارزیابی مناطق زلزله زده به محل اعزام شده‌اند.

مهدی زارع، معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این که این زلزله در محدوده کازرون و در پهنای گسل زاگرس رخ داده است، افزود که احتمال وقوع پس لرزه‌های متعدد ظرف ساعت‌ها و روزهای آینده در منطقه وجود دارد.

وی همچنین افزود که در سال ۱۳۷۸ نیز زلزله‌ای در همین منطقه از «کنار تخته» با شدت ۶.۳ ریشتر به وقوع پیوسته بود که بر اثر آن ۲۶ نفر جان باختند.

پیش از این و در اواخر تیرماه سال جاری نیز وقوع چندین زلزله در استان‌های فارس و هرمزگان به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۴ نفر انجامید.
XS
SM
MD
LG