لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۳

سرویس تازه‌ای از فیس‌بوک برای رقابت با جی‌میل


بنیانگذار شرکت فیس‌بوک به تازگی از راه‌اندازی یک «سامانه نوین پیام رسانی» توسط این شرکت در آینده نزدیک خبر داده است که به گفته وی این سامانه جدید «بی‌عیب و نقض، خصوصی، ساده و مختصر و مفید» یک سرویس تازه پست الکترونیکی یا ایمیل نیست.

به گفته آقای مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک،‌ در حال حاضر بیش از چهار میلیارد پیام روزانه از طریق فیس‌بوک مبادله می‌شود.

وی در توصیف سامانه جدید پیام‌رسانی فیس‌بوک آن را «یکپارچه، دوستانه، سریع، خصوصی، ساده و مختصر و مفید» دانسته و تاکید کرده است، سامانه جدی ایمیل نیست.

جالب است بدانیم، فیس‌بوک، نشانی‌های ایمیل را در اختیار همگان قرار می‌دهد. به گفته کارشناسان این سامانه جدید نوع تکامل یافته «چت» است و به کاربران این امکان را می‌دهد که هر آنچه را که می‌‌خواهند با دیگران درمیان بگذارند و به اصطلاح «شِئر» کنند.

سامانه تازه پیام‌رسانی فیس‌بوک از سه بخش تشکیل شده است: سیستم پیام‌رسانی یکپارچه، آرشیو پیام‌های رد و بدل شده و یک صندوق پستی اجتماعی.

صندوق پستی اجتماعی، صندوقی است برای گزینش پیام‌های افراد مورد نظر شما. این سیستم به این منظور طراحی شده است که گفت و گوی شما و دوستانتان را فارغ از اسپم و برجسته سازد.

به نوشته پست، بلاگ فیس‌بوک، این شیوه پیام رسانی ایمیل نیست و در آن چیزی به عنوان موضوع پیام یا عنوان گیرنده‌های آن (subject، cc یا bcc) وجود ندارد و کاربر می‌تواند تنها با فشار دادن دگمه enter پیام خود را بفرستد.

این سامانه جدید همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که به پلاتفرم خاصی وابسته نیست و کاربران می‌توانند پیام خود را از طریق تلفن همراه، آی‌ام یا فیس‌بوک ارسال و دریافت کنند.

کاربران همچنین می‌توانند به طور همزمان با دوستان خود در سراسر جهان در تماس باشند. به گفته بنیانگذار فیس‌بوک سرویس جدید این شرکت به تدریج در ماه‌های آینده و از طریق ارسال دعوتنامه آغاز به کار خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG