لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۳

محسن آرمین با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانى آزاد شد


محسن آرمین
محسن آرمین
در حالى که محسن آرمین، سخنگوى سازمان مجاهدین انقلاب اسلامى با سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانى آزاد شده است، دادگاه تجدید نظر تهران احکام زندان بهاره هدایت و میلاد اسدى، دوفعال دانشجویى و از اعضاى شوراى مرکزى دفتر تحکیم وحدت، را تایید کرده است.

به نوشته پایگاه اینترنتى «پارلمان‌نیوز»، محسن آرمین، از اعضاى برجسته سازمان مجاهدین انقلاب اسلامى روز شنبه با سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانى از زندان اوین آزاد شده است.

سخنگوى سازمان مجاهدین انقلاب اسلامى در روز ۲۶ اردیبهشت ماه سال جارى خورشیدى بازداشت شده بود، که عباس جعفرى‌دولت‌آبادى، دادستان تهران،علت بازداشت وى را «ارتکاب جرایم امنیتى»اعلام کرده بود.

آقاى آرمین که سابقه عضویت در مجلس ششم را دارد، از معدود اعضاى ارشد احزاب اصلاح‌طلب ایران بود که در ماه‌هاى اولیه گسترش اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهورى بازداشت نشده بود، هر چند نیروهاى امنیتى در سال گذشته دو بار، یکى در نخستین روزهاى پس از انتخابات و دیگرى پس از حوادث روز عاشورا، براى بازداشت وى به منزلش مراجعه کرده، اما به دلیل نبودن وى در خانه موفق به دستگیرى وى نشده بودند.

دستگاه امنیتى و قضایى جمهورى اسلامى، از نخستین ساعات اعلام نتایج انتخابات و حتى پیش از شکل‌گیرى اعتراض‌ها در تهران و دیگر شهرهاى کشور، اقدام به بازداشت ده‌ها روزنامه‌نگار و فعال سیاسى و مدنى کردند که در این میان، سهم فعالان سیاسى عضو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامى بیش از دیگران بود.

حزب مشارکت و سازمان مجاهدین، دو تشکل سیاسى اصلاح‌طلب نزدیک به محمد خاتمى، رئیس جمهور سابق، ایران هستند که در انتخابات خرداد ۸۸ از میرحسین موسوى حمایت مى‌کردند.

علاوه بر محسن آرمین، شمار دیگرى از اعضاى ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامى، از جمله بهزاد نبوى و مصطفى تاجزاده نیز در جریان رویدادهاى پس از انتخابات ریاست جمهورى خرداد ماه سال گذشته بازداشت شده و با احکام سنگین نیز ‌رو به‌رو شده‌اند.

از سوى دیگر سایت‌هاى اینترنتى نزدیک به فعالان جنبش سبز در ایران روز شنبه اعلام کردند که دادگاه تجدیدنظر تهران حکم صادره از سوى دادگاه انقلاب اسلامى را در مورد دو فعال دانشجویى و از اعضاى شوراى مرکزى دفتر تحکیم وحدت تایید کرده است.

بر اساس این گزارش‌ها بهاره هدایت، عضو شوراى مرکزى دفتر تحکیم وحدت مجموعاً به ۹ سال و نیم حبس تعزیرى محکوم شده است که دو سال از این مدت ناشى از قطعى شدن حبس تعلیقى وى به دلیل «اقدام علیه امنیت ملى از طریق برگزارى تجمع ۲۲ خرداد سال ۸۵» از سوى دادگاه انقلاب بوده است.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامى در اواخر اردیبهشت ماه سال جارى خانم هدایت را به اتهام «اجتماع و تبانى علیه نظام» به ۵ سال زندان، به دلیل توهین به رهبرى به دو سال حبس و به دلیل توهین به رییس‌جمهور و تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس محکوم کرده بود.

بهاره هدایت به دنبال موج بازداشت‌هاى پس از حوادث خونین «عاشورا» در تهران در دهم دى ماه سال گذشته دستگیر شد و هم اکنون در بند زنان زندان اوین در بازداشت به سر مى‌برد.

دادگاه تجدید نظر تهران همچنین حکم صادره از سوى دادگاه انقلاب در مورد میلاد اسدى، دیگر عضو شوراى مرکزى دفتر تحکیم وحدت را نیز عیناً تایید کرده است.

بر اساس گزارش‌هاى رسیده اتهام‌هاى آقاى اسدى نیز «اقدام علیه امنیت ملى، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبرى» بوده است.

دادگاه انقلاب این فعال دانشجویى را به اتهام «اجتماع و تبانى علیه نظام» به ۵ سال حبس، به دلیل «توهین به رهبرى» به دو سال حبس و به دلیل «توهین به رییس‌جمهور» به یک میلیون ریال جزاى نقدى محکوم کرده بود.

میلاد اسدى نیز در در نهم آذرماه سال گذشته دستگیر شده بود و هم اکنون در زندان اوین در بازداشت به سر مى‌برد.
XS
SM
MD
LG