لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۲

کلينتون: قصد کناره گيری از انتخابات را ندارم


برخی از اعضای متنفذ حزب دمکرات معتقدند که ادامه رقابت باراک اوباما و هیلاری کلینتون ممکن است به احتمال پیروزی نامزد این حزب در برابر جمهوریخواهان ضربه وارد کند. ( عکس: EPA)
برخی از اعضای متنفذ حزب دمکرات معتقدند که ادامه رقابت باراک اوباما و هیلاری کلینتون ممکن است به احتمال پیروزی نامزد این حزب در برابر جمهوریخواهان ضربه وارد کند. ( عکس: EPA)

بدنبال اعمال فشار برخی از رهبران حزب دمکرات به هیلاری کلینتون برای انصراف از انتخابات ریاست جمهوری، وی گفت که قصد کناره گیری ندارد.


در روزهای گذشته پاتريک ليهی، رییس کميته قضايی سنای آمريکا و هوارد دين، رهبر اکثریت دمکرات در مجلس سنا، به هيلاری کلينتون، از نامزدهای اين حزب در انتخابات مقدماتی رياست جمهوری آمريکا توصيه کرده بودند که با انصراف از نامزدی انتخابات، به رقابت با باراک اوباما، ديگر نامزد اين حزب، خاتمه دهد.


رهبران بلند پايه حزب دمکرات اعلام کرده اند که نگرانند رقابت طولانی و پر تنش بر سر تعيين نامزد نهايی برای شرکت در انتخابات سال آينده رياست جمهوری آمريکا، به شانس اين حزب برای پيروزی در انتخابات نهايی ضربه بزند.


اما خانم کلينتون، روز شنبه، ۱۰ فروردين ماه، به روزنامه واشينگتن پست گفته است: «می دانم کسانی هستند که می خواهند اين رقابت پايان يابد، اما من فکر می کنم آن ها اشتباه می کنند، من تا زمانی که آنچه را که آغاز کرده ايم به پايان نبرده ايم کناره گيری نخواهم کرد.»


خانم کلينتون افزود: «ما می خواهيم ببينيم در ادامه رقابت ها چه اتفاقی می افتد و نتيجه انتخابات در ايالت های ميشيگان و فلوريدا چه سرنوشتی پیدا می کند.»


انتخابات در دو ايالت ميشيگان و فلوريدا در ژانويه گذشته انجام شد اما به دليل تخطی از قوانين مربوط به زمان برگزاری آن، باطل اعلام شد.


  • «می دانم کسانی هستند که می خواهند اين رقابت پايان يابد، اما من فکر می کنم آن ها اشتباه می کنند، من تا زمانی که آنچه را که آغاز کرده ايم به پايان نبرده ايم کناره گيری نخواهم کرد.»
هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری

کلينتون که برنده انتخابات در اين دو ايالت بود اکنون به دنبال راهی برای کسب پيروزی مجدد در میشیگان و فلوریدا است.


همچنين هر دو نامزد حزب دمکرات در انتظار انتخابات در ايالت پنسيلوانيا هستند که قرار است روز ۲۲ آوريل برگزار شود و نقشی تعيين کننده در سرنوشت انتخابات مقدماتی دارد.


هفته گذشته، سناتور ليهی، به صراحت گفت که پيروزی کلينتون از اوباما غير ممکن شده و حمايت سناتور ايالت پنسيلوانيا از باراک اوباما هم نشان می دهد که به احتمال زياد آرای اين ايالت به نفع او به صندوق ها ريخته شود.


مخالفت اوباما با کناره گيری کلينتون


در همین حال، باراک اوباما روز شنبه، با درخواست کناره گيری کلینتون از رقابت های انتخاباتی مخالفت کرد.


آقای اوباما که در پنسيلوانيا به سر می برد به خبرنگاران گفت: «سناتور کلينتون می تواند تا زمانی که می خواهد پيش برود. او بايد فرصت کامل کردن رقابت خود را داشته باشد و طرفدارانش هم بايد فرصت حمايت از او را تا زمانی که می خواهند و قادرند، داشته باشند.»


آقای اوباما گفته است کانديدای پيروز بايد پس از پايان رقابت ها در ماه ژوئن انتخاب شود.


بيل کلينتون، رييس جمهوری پيشين آمريکا و همسر سناتور هيلاری کلينتون هم گفته است که گمان نمی کند اين رقابت به حزب دمکرات آمريکا در مقابل حزب جمهوری خواه ضربه وارد کند.


او گفته است که همسرش همچنان شانس پيروزی دارد.


XS
SM
MD
LG