لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۸

سانحه هوایی در چين ۴۳ کشته و ۵۳ زخمی بر جای گذاشت


تصویری از بقایای هواپیمای مسافربری چین پس از خاموش کردن آتش
تصویری از بقایای هواپیمای مسافربری چین پس از خاموش کردن آتش
يک هواپيمای مسافربری در شمال غربی چين گرفتار هوای مه آلود شده و پس از برخورد با زمين دچار آتش سوزی شد. ۴۳ تن از مسافران این هواپیما کشته و ۵۳ تن زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتد پرس، در اين سانحه که روز سه شنبه روی داد، جت شرکت هواپيمايی هنان با ۹۱ سرنشين و پنج خدمه در فضای سبز نزديک به فرودگاه ليندو دچار سانحه شد.

خبرگزاری شينهوا گزارش داده که برخی از مسافران اين هواپيما پيش از اين که آتش سوزی روی دهد، از هواپيما خود را به بيرون پرتاب کردند. اين خبرگزای می گويند هواپيمای «امبرير» ساخت برزيل از مرکز استان هيلونگ جيانگ بلند شده و حدود يکساعت بعد دچار حادثه شد.

شبکه تلويزيونی چين تصاويری از ماموران آتش نشانی را درحالی مخابره کرده که مشغول خاموش کردن آتش و جست وجو در ميان قطعات به جای مانده از هواپيما هستند.

گزارش ها حاکی است ۴۳ جسد در ساعات پس از اين حادثه پيدا شده و ۵۳ تن هم زخمی و مجروح شده و به مراکز درمانی منتقل شدند. حال سه تن از اين مجروحان، وخيم گزارش شده است.

شرکت هواپيمايی هنان، به طور مشترک توسط خطوط شنژن چين و «مسا اير گروپ» که آمريکايی است اداره می شود و دفتر مرکزی آن در استان هنان است.

آخرين سانحه جدی هوايی در چين در نوامبر سال ۲۰۰۴ اتفاق افتاد که يک هواپيمای مسافربری با ۵۳ سرنشين در درياچه ای يخ زده در نزديکی شهر بائوتو سقوط کرد که به کشته شدن دو تن منجر شد.
XS
SM
MD
LG