لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۲

گریز نیوزیلند از شکست در آخرین ثانیه‌ها


ضربه سر وینستون رید در دقیقه ۳+۹۰ نیوزیلند را از شکست یک بر صفر در برابر اسلواکی رهانید و هر چهار تیم گروه شش را یک امتیازی کرد تا رده‌بندی الفبایی ایتالیا را پیشتاز نشان دهد و اسلواکی را قعرنشین.

اسلواکی با گل روبرت ویتک در دقیقه ۵۰، با پیشتازی در گروه شش تنها ثانیه‌هایی فاصله داشت و پس از گل تساوی بخش نیوزیلند و شروع دو باره بازی، داور سوت پایان را به صدا در آورد.

مسابقه در حالی نیمه نخست بدون گل به پایان رسید که اسلواکی از حمله‌های خود خطری مهم را برای دروازه حریف به وجود نیاورد. با شروع نیمه دوم ویتک با ضربه سر برای برتری تیم حذف‌کننده جمهوری چک، لهستان و ایرلند گلی زد، که در حالتی مشکوک به آفساید بود.

اسلواکی با تکیه به سه مهاجمش سعی داشت دفاع تیم اقیانوسیه را از دوجناح دور بزند، اما با اینکه برتری میدانی با تیم اروپایی بود، نیوزیلند با همان فوتبال ساده و دوندگی خستگی‌ناپذیرش زمینه پیروزی را مشکل نشان می‌داد.

در این کنش و واکنش برتری نسبی مردان اسلواکی بر سفیدپوشان نیوزیلندی در ضربه‌های سر نمودی کامل نداشت و در حالی که دروازه موچا (دروازه‌بان اسلواکی) چند بار از سوی سرزنان تیم رده پایین حریف تهدید شد، سرانجام رید در آخرین حمله احساسی تیمش آن را فروریخت.

وینستون رید به اعتبار گلی که زد عنوان بهترین مرد بازی روستنبورگ را به دست آورد.

نیوزیلند به عنوان ضعیف‌ترین تیم جام ۲۰۱۰، مسابقه را با قدرت بسیار آغاز و کریس کیلن دو بار دروازه اسلواکی را تهدید کرد. اما اسلواکی کم کم بر بازی و زمین مسلط شد.

بسته ماندن دروازه‌ها در نیمه نخست روحیه مردان نیوزیلند را دو چندان ساخت، اما گل زودهنگام اسلواکی آنان را وادار کرد تا برای رسیدن به هدف و نباختن، با همه وجود تلاش کنند. اراده مردان «تمام سفید» تا آخرین لحظه رنگ یاس به خود نگرفت و سرانجام...

بازی بعدی اسلواکی با پاراگوئه است و نیوزیلند با ایتالیا بازی می‌کند.
XS
SM
MD
LG