لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۷

راهپیمایی هواداران نامزدهای انتخابات در خیابانهای تهران


 زنجیره سبز هواداران میرحسین موسوی روز دوشنبه در تهران
زنجیره سبز هواداران میرحسین موسوی روز دوشنبه در تهران
آخرین روز رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم در ایران در حالی به پایان می‌رسد که هواداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خیابان های تهران دست به راهپیمایی زده اند.

بر اساس اعلام اعضای ستاد میر حسین موسوی یکی از نامزدهای اصلاح طلب این دوره، روز چهارشنبه از ساعت دو بعد از ظهر راهپیمایی حامیان این نامزد انتخابات در مسیر های اعلام شده آغاز شده است.

به گزارش پایگاه‌های خبری مختلف در ایران، «این همایش بزرگ از ساعت ٢ بعد از ظهر روز چهارشنبه مورخ ٢٠ خرداد آغاز شده است. مسیر های پیش بینی شده برای این راهپیمایی به ترتیب از "میدان تجریش به چهارراه ولیعصر"، "میدان امام حسین به چهار ولیعصر" و "میدان راه آهن به چهار راه ولیعصر" است که پس از تجمع تمامی طرفداران در چهار راه ولیعصر، هوادارن میرحسین موسوی به طرف میدان آزادی می‌روند.

این اقدام دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که «حامیان موسوی» با اجرای «طرح زنجیره سبز انسانی» از میدان راه آهن در جنوب تهران تا میدان تجریش در شمال تهران توجه بسیاری را به خود جلب کردند. این برنامه از سوی رسانه‌های مختلف خارجی پوشش خبری داده شد.

همزمان با آن، حامیان محمود احمدی نژاد نیز در مصلی تهران همایش انتخاباتی خود را برگزار کرده بودند. همایشی که رسانه‌های نزدیک به جریان اصولگرا از حضور «چند صد هزار نفر» در آن خبر دادند.

اما به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین الهام سخنگوی دولت در جمع هزاران حامی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، که در مصلی تهران بیش از دو ساعت در انتظار سخنرانی این کاندیدای دوره دهم ریاست جمهوری بودند، گفت:«رئیس‌جمهور به دلیل حفظ آرامش و آسایش شما نتوانست به جایگاه برسد و عذرخواهی کرد.»

احمدی نژاد در برنامه مناظره همان شب خود با محسن رضایی نیز علت لغو سخنرانی را «ازدحام جمعیت» اعلام کرد.

با این وجود و پیش از اعلام برنامه راهپیمایی «حامیان موسوی»، چالشی بر سر برگزاری مراسم در استادیوم صد هزار نفری آزادی روی داده بود. در حالی که خبر برگزاری همایش حامیان موسوی در روز یک شنبه در استادیوم آزادی از هفته پیش اعلام شده بود، پیش از فرا رسیدن روز موعود، خبر لغو همایش به دلیل مخالفت های صورت گرفته منتشر شد.

این در حالی بود که ظاهرا محمود احمدی نژاد و حامیانش نیز قصد داشتند چند روز بعد، در استادیوم آزادی همایش مشابهی را برگزار نمایند که هر دو لغو شد.

پس از آن اعلام شد که مصلی تهران جایگزین استادیوم آزادی خواهد شد. اما ظاهرا رایزنی‌ها نتایج مثبتی به همراه نداشت و روز دوشنبه در حالی که حامیان احمدی نژاد به مصلی تهران می رفتند، حامیان موسوی به خیابان‌ها آمده بودند تا «طرح زنجیره سبز انسانی» را از شمال تا جنوب تهران به انجام رسانند.

با وجود همه این تحولات طبق اعلام ستاد میرحسین موسوی راهپیمایی حامیان وی در روز چهارشنبه برگزار شد. روز چهارشنبه مسابقه فوتبال بین تیم‌های ملی ایران و امارات از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲٠١٠ آفریقای جنوبی نیز برگزار خواهد شد. مسابقه‌ای که پیش بینی می شود ١٠٠ هزار تماشاگر را به استادیوم آزادی تهران بکشاند.

انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری روز جمعه ۲۲ خرداد سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد. مهدی کروبی، میرحسین موسوی، محسن رضایی سه نامزدی هستند که با محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری کنونی ایران به رقابت خواهند پرداخت.

در همین حال محسن امین‌زاده، رييس ستاد خبری «ياران خاتمی-حاميان موسوی» از همه هواداران میرحسین موسوی خواست در استادیوم آزادی صرف نظر از همه علايق سياسی خود از پرچم ايران برای تشويق تيم ملی استفاده كنند.

از سوی دیگر روز چهارشنبه، محمود احمدی‌نژاد، همانطور که در مناظره خود با محسن رضایی وعده داده بود در جمع هواداران خود در مسجد دانشگاه صنعتی شريف حاضر شد و با انتقاد شدید از دیگر نامزدها آنها را متهم کرد که روش‌های هیتلر را برای مبارزه تبلیغاتی با وی انتخاب کرده‌اند. وی همچنین اعلام ‌کرد که چهارنشبه شب به «اتهامات مطرح شده از سوی کانديداها» پاسخ خواهد داد.
XS
SM
MD
LG