لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۶

تولیدات صنعتی آمریکا همچنان «رو به کاهش» است


بورس نیویورک
بورس نیویورک

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد تولیدات صنعتی ایالات متحده برای چهاردهمین بار در ۱۵ ماه گذشته با کاهش روبه‌رو بوده است.

برپایه این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شده، تولید کارخانه‌ها، معادن و بخش خدمات در ماه گذشته میلادی برای پنجمین ماه پیایی با ۱.۵ درصد کاهش روبه‌رو بوده است که این مقدار کاهش، از پیش‌بینی‌های گذشته فراتر رفته است.

این گزارش می‌افزاید صنایع ایالات متحده تنها از ۶۹.۳ درصد از ظرفیت خود استفاده می‌کنند که این میزان از سال ۱۹۶۷ که این آمار ثبت و ضبط شده، سابقه نداشته است.

بانک مرکزی ایالات متحده با این حال می‌گوید پنج بانک از ۱۲ بانک منطقه‌ای آمریکا گزارش داده‌اند که از سرعت نزول اقتصاد در این مناطق کم شده است.‌

در ماه مارس سال ۲۰۰۸ نرخ بیکاری در ایالات متحده به ۸.۵ درصد رسید که در ۲۵ سال گذشته سابقه نداشته است؛ در این ماه ۶۶۶هزار نفر دیگر از شهروندان آمریکایی کار خود را از دست دادند.
تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی آمریکا بر پایه اطلاعات گردآوردی شده از سوی ۱۲ بانک منطقه‌ای ایالات متحده در ماه مارس و اوایل ماه آوریل تهیه شده است.

در نشستی که قرار است در ۲۹ و ۲۹ ماه جاری میلادی برگزار شود، سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا از این گزارش برای تعیین نرخ بهره و دیگر سیاست‌های پولی استفاده خواهند کرد.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا همچنان نرخ بهره را کمی بالاتر از صفر نگه دارد و همزمان با تزریق حجم عظیم پول به نظام بانکی، راه برون رفتی از ورطه بزرگترین رکود هفتاد سال گذشته بیابد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، و بن برنانک، رئیس بانک مرکزی، با این حال روز سه‌شنبه این هفته در سخنرانی‌های خود گفتند با وجود اینکه نشانه‌هایی از بهبودی در اقتصاد آمریکا دیده می‌شود اما برای رهایی از این بحران راه درازی در پیش رو است.

باراک اوباما، در دانشگاه جرج تاون گفت: «تردیدی نیست که شرایط همچنان دشوار است... اما برای نخستین بار از اینجایی که ما ایستاده‌ایم، بارقه‌های امید را می‌بینیم.»

در همین حال در ماه مارس سال ۲۰۰۸ نرخ بیکاری در ایالات متحده به ۸.۵ درصد رسید که در ۲۵ سال گذشته سابقه نداشته است؛ در این ماه ۶۶۶هزار نفر دیگر از شهروندان آمریکایی کار خود را از دست دادند.

از ماه دسامبر سال ۲۰۰۷ که اقتصاد آمریکا دچار بحران شد نزدیک به پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر کار خود را از دست داده‌اند.
XS
SM
MD
LG