لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۵

بحران مالی دامن مردگان را هم گرفت


با عميق شدن بحران مالی در بريتانيا، خانواد ه های نيازمند اين کشور بايد بيش از دو ماه در انتظار بمانند که دولت کمک هزينه خاکسپاری بستگان آنها را بپزدازد. (عکس: rferl
با عميق شدن بحران مالی در بريتانيا، خانواد ه های نيازمند اين کشور بايد بيش از دو ماه در انتظار بمانند که دولت کمک هزينه خاکسپاری بستگان آنها را بپزدازد. (عکس: rferl

شنبه شب مديران کفن و دفن بريتانيا فاش ساختند خاکسپاری صدها جنازه در بريتانيا به دليل مشکلات مالی با تاخير مواجه شده است. هم اکنون بسياری از موسسه های کفن و دفن بريتانيايی پيش از دریافت هزينه های خاکسپاری جنازه را به خاک نمی سپارند.


روزنامه بریتانیایی دیلی میل، در شماره روز یکشنبه خود با انتشار این خبر، گزارشی از وضعیت کفن و دفن در بریتانیا منتشر کرد. به گزارش دیلی میل، با عميق شدن بحران مالی در بريتانيا، خانواده های نيازمند اين کشور بايد بيش از دو ماه در انتظار بمانند تا دولت کمک هزينه خاکسپاری بستگان آنها را بپردازد.


موسسه هايی که گورکن های بريتانيايی را نمايندگی می کنند، دولت را به قصور در سياست های حمايتی متهم می کنند که به نوبه خود باعث شده اين صنف در موضعی دشوار دربرابر نيازمندان قرار بگيرد.


پيش از اين گورکنان بريتانيايی پس از خاکسپاری مردگان خانواده های مستمند منتظر می ماندند که دولت هزينه های اين مراسم را را پرداخت کند. اما هم اکنون با وجود بحران اعتبار در بانک های بريتانيايی بسياری از شرکت های اين کشور نمی توانند از طريق نظام بانکی بدهی های مشتريان خود را دريافت کنند و بدين ترتيب تنها پس از دريافت هزينه ها به مشتريان خود سرويس می دهند.


مشکل کنونی گورکنان بريتانيايی در ديرکرد در پرداخت های وزارت کار و بازنشستگی به خانواده های نيازمند ريشه دارد.


اگر نيازمند بودن خانواده های بريتانيايی محرز شود، و مشخص شود اين خانواده ها برای هزينه های کفن و دفن دارای پس انداز نيستند، دولت اين هزينه ها را متقبل می شود.


در صورت احراز مستمند بودن دولت تا سقف ۷۰۰ پوند برای کفن و دفن و ۱۰۰۰ پوند برای ديگر هزينه های مربوط پرداخت می کند.


سالانه نزديک به ۲۷ هزار نفر در بريتانيا مبلغی معادل با ۴۶ ميليون پوند برای مراسم خاکسپاری از دولت مطالبه می کنند.


جان وير، يک عضو «انجمن ملی مديران مستقل مراسم خاکسپاری» می گويد ديرکرد در پرداخت دستمزد گورکنان اين صنف را در برابر خانواده های عزادار در وضعیت دشواری قرارداده است.


به گفته جان وير، بسياری از خانواده ها تا دولت پول کفن و دفن را ندهد نمی توانند دستمزد گورکنان را پرداخت کنند.


وی می افزايد با توجه به اين که هم اکنون صدها خانواده توانايی پرداخت دستمزد گورکنان را ندارند، موسسه های خاکسپاری مجبورند رويکرد تاجرانه تری به اين مسئله داشته باشند.


اين عضو «انجمن ملی مديران مستقل مراسم خاکسپاری» می گويد: « مدت زمان معمول ميان مرگ و خاکسپاری نزديک به ۱۰ روز است، اما موضع دولت به اين معنی است که اين کار می تواند تا پنج هفته و گاهی هم بيشتر به درازا بکشد.»


دانيل کاوچينسکی، نماينده محافظه کار مجلس عوام بريتانيا می گويد که اين هفته مشکل کفن و دفن را در مجلس عوام اين کشور مطرح خواهد کرد.

وی می افزايد: «با اين اوضاع اقتصادی، بسياری از مديران به دنبال اين هستند که پول را پيش بگيرند. دولت مسئول اين تاخيرها ست.»


دانيل کاوچينسکی، نماينده محافظه کار مجلس عوام بريتانيا می گويد که اين هفته مشکل کفن و دفن را در مجلس عوام اين کشور مطرح خواهد کرد.


اين نماينده پارلمان بريتانيا با بيان اين که برخی خانواده های بريتانيايی به دليل عدم بضاعت مالی نمی توانند عزيزانشان را به خاک بسپارند، هرگونه کوتاهی دولت در اين باره را «نابخشودنی» می داند.


XS
SM
MD
LG