لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۷

اپل از «بزرگترین جهش رو به جلوی آی‌فون» رونمایی کرد


استیو جابز در حال معرفی آیفون ۴
استیو جابز در حال معرفی آیفون ۴
استیو جابز، مدیر شرکت اپل، روز دوشنبه در مراسمی سانفرانسیسکو با مشکلات تکنیکی فراوان، سرانجام از نسل چهارم تلفن هوشمند شرکت اپل با نام «آی‌فون ۴» پرده‌برداری کرد.

در این مراسم رونمایی «آی‌فون ۴»، فعال کردن سیستم اتصال تلفن به شبکه اینترنت بارها با مشکل روبه‌رو شد و در ابتدا هنگامی که مدیر اپل سعی کرد کیفت بالای تصویر را در این تلفن همراه به حاضران نشان دهد، اتصال به شبکه اینترنت امکان‌پذیر نشد.

پس از آن هم زمانی که مدیر شرکت اپل سعی کرد کاربرد دیگری از این تلفن را به حاضران نشان دهد که باز هم با مشکل رو‌به رو شد. این بار هنگام نشان دادن ارتباط تلفنی تصویری، آقای جابز با تحیر و نگاه به حاضران نتوانست ارتباط تلفنی برقرار کند که این موضوع موجب خنده حاضران شد.

استفاده از این تلفن همراه آنقدر برای آقای جابز دشوار شد که وی از بیش از ۵۰۰ خبرنگار خواست تا با قطع اتصال خود به شبکه اینترنت ترافیک خط ارتباط به شبکه اینترنت را در محل کنفرانس کاهش داده تا آی‌فون ۴ بتواند فعال شود.

با این حال پس از مشکلات فراوان آقای جابز موفق به ارتباط تصویری با آی‌فون ۴ شد و ضمن نشان دادن کیفیت تصویری این تلفن هوشمند به حاضران گفت که آی‌فون چهار «بزرگترین جهش رو به جلو» از زمان عرضه آی‌فون تا کنون بوده است.

این تلفن که از شیشه و استیل ساخته شده دارای یک صفحه ال ای دی است و به یک دوربین قوی پنج مگا پیکسل نیز مجهز است که قدرت ضبط و ویراش تصاویر را هم دارد.

همچنین کیفیت تصویر این تلفن همراه چهار برابر نسل قبل خود یعنی آیفون 3GS است.

آقای جابز، آی‌فون ۴ را نازک‌ترین تلفن هوشمندی که تا کنون تولید شده معرفی کرد و در توصیف آن افزود که وقتی که شما این تلفن را دردست می‌گیرید، احساس خارق‌العاده‌ای خواهید داشت.

خبر تولید آی‌فون ۴ از هفته‌ها پیش از اعلام رسمی شرکت اپل، هنگامی که نمونه‌ای از آن به صورت ظاهراً تصادفی به دست یکی از اعضای وبلاگ «گیزمودو» رسید، به بیرون راه یافت.

این تلفن همراه به سیستم انتقال اپل A4 مجهز بوده که به گفته مدیر شرکت اپل به آن سرعت انتقال بسیار زیادی می‌دهد و گفته می‌شود عمر باتری آن نیز از نمونه‌های قبلی بیشتر است.

سیستم لمسی این تلفن همان سیستم AOS4 است که در آی‌پد و آی‌پاد نیز از آن استفاده شده است. این تلفن همراه همچنین از نرم افزاری با کاربرد چندگانه برخوردار است که به کاربر اجازه می‌دهد در یک زمان از چند برنامه متفاوت استفاده کرده و اطلاعات را ذخیره کند.

قرار است آی‌فون ۴ به دو رنگ سفید و مشکی از اواخر ماه میلادی جاری در بازارهای آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه و ژاپن و سپس با کمی تأخیر در کره جنوبی به فروش برسد.
XS
SM
MD
LG