لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۴

عرضه آی فون با نصف قیمت؛ هنوز از انقلاب خبری نیست


شرکت اپل، روز دوشنبه، مدل جديدی از آی فون را ارائه داد. (عکس:EPA )
شرکت اپل، روز دوشنبه، مدل جديدی از آی فون را ارائه داد. (عکس:EPA )

شرکت اپل، روز دوشنبه، مدل جديدی از آی فون را ارايه داد که نصف قيمت مدل فعلی بوده و سرعت آن نيز برای دسترسی به اينترنت افزایش یافته است.


اپل همچنين اعلام کرده است که از ۱۱ ژوئيه اين مدل جديد در حدود ۲۰ کشور جهان عرضه می شود.


استيو جابز، مدير اجرايی اپل و يکی از خلاق ترين چهره های تکنولوژی آمريکا، گفت: «آی فون جديد منطبق با تکنولوژی تلفن های همراه نسل سوم ساخته شده و سرعت آن از رقيب آی فون يعنی نوکيا ان ۹۵ ، ۳۶ درصد بيشتر است.»


سايت آمريکايی فورچن که امور اقتصادی را پوشش می دهد، پيشتر اعلام کرده بود که آی فون جديد با ظرفيت هشت گيگا ۱۹۹ دلار قيمت خواهد داشت و آيفون ۱۶ گيگايی ۲۹۹ دلار فروخته خواهد شد.


استيو جابز اعلام کرد: اگر چه تاکنون شش ميليون آی فون در جهان فروخته شده ولی قيمت گران آی فون يکی از موانع اصلی در جذب مشتريان بيشتری بوده است.


  • «آي فون امکان دارد به همان غولی در بازار تلفن های همراه تبدیل شود که مايکروسافت در دنيای نرم افزارها؛ ولی اين امر بستگی به نرم افزارهايی دارد که آي فون مورد استفاده قرار می دهد.»
فورچن

آقای جابز اميدوار است که تا پايان سال ۲۰۰۸ ميلادی تا ده ميليون آي فون به فروش برساند.


گوشی های آی فون در ابتدا ۵۹۹ دلار قيمت داشته و قيمت آن پس از مدتی به ۳۹۹ دلار کاهش يافت. مدل جديد آی فون شامل امکانات بيشتری از جمله جی پی اس يا موقعيت ياب جغرافيايی است.


آی فون همچنين از اطلاعات سايت «ام ال بی دات کام» بهره می گيرد که خبرهای مربوط به مسابقات ورزشی را پوشش می دهد.


مدل جدید آی فون نرم افزار «کاو تری» را نيز در بر می گيرد که امکان ساختن آهنگ را برای صاحبان آن به وجود می آورد.


آی فون هم اکنون با گوشی های هوشمند نوکيا و بلک بری در رقابت است و در سه ماه اول سال ميلادی جاری توانست با فروش يک ميليون و ۷۳۰ هزار دستگاه، کمی بيش از پنج درصد بازار جهانی گوشی های هوشمند را از آن خود کند.


آی فون همکاری خود با مايکروسافت را نيز برای جذب هر چه بيشتر کاربران تجاری گسترش داده است.


سهام شرکت اپل پس از اعلام اخبار در مورد آی فون جديد چهار درصد سقوط کرد. سهام اين شرکت در سه ماه گذشته ۵۵ درصد افزايش يافته که بيش از انتظار بسياری از متخصصين بازار بورس بوده است.


فورچن می نويسد که «تحت رهبری استيو جابز شرکت اپل موفق شد مهمترين بازيگر موسيقی آن لاين شود. حال بايد ديد آيا آی فون بازار گوشی های همراه را تغيير می دهد و انقلابی در اين زمينه بوجود می آورد و يا اينکه بخش کوچکی از آن را تصاحب می کند.»


فورچن می افزايد: «آی فون امکان دارد به همان غولی در بازار تلفن های همراه تبدیل شود که مايکرو سافت در دنيای نرم افزارها شده است، ولی اين امر بستگی به نرم افزارهايی دارد که آی فون از آنها استفاده می کند.»


این سایت خبری می افزاید: تاکنون آی فون نشان داده کاربردهای خوب و مفیدی دارد ولی هنوز از انقلاب خبری نیست.


XS
SM
MD
LG