لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۰

«ويندوز ۷» سال آینده وارد بازار می شود


بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت (عکس: EPA)
بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت (عکس: EPA)

بیل گیتس، بنیانگذار و رییس مایکروسافت، بزرگترین شرکت نرم افزار دنیا، اعلام کرد که احتمالا تا سال آینده، «ویندوز ۷» وارد بازار خواهد شد.


اين ويندوز جانشين «ويندوز ويستا» آخرين محصول مايکروسافت خواهد شد. اين شرکت معمولا هر سه سال ويندوز جدیدی را وارد بازار می کند و « ويندوز ۷» به طور طبیعی بايد در سال ۲۰۱۰ به دنيا عرضه شود.


به نوشته روزنامه آمريکايی واشينگتن پست، بسياری از خبرگزاری ها در روزهای اخير، خبرها و گمانه زنی هايی را در مورد اين که چه تاريخی ويندوز جديد، به بازار خواهد آمد منتشر کرده اند.


بيانيه ای که از سوی مايکروسافت، پس از سخنان بيل گيتس منتشر شد، خاطر نشان کرد که منظور آقای گيتس نسخه بتا يا آزمايشی «ويندوز ۷ » است.


مايکروسافت همچنين روز پنجشنبه اعلام کرد که اين شرکت فروش ويندوز «ايکس پی» را برای استفاده در کامپيوترهای ارزان قيمت ادامه خواهد داد. اين کامپيوترها شامل «کلس ميت پی سی» و «ای پی سی» می شوند و قيمت اين دستگاه ها بين ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار است.


يزرگترين شرکت نرم افزار دنيا اعلام کرد که فروش «ويندوز ايکس پی» دست کم تا ژوئن ۲۰۱۰ ادامه خواهد داشت.

بزرگترين شرکت نرم افزار دنيا اعلام کرد که فروش «ويندوز ايکس پی» دست کم تا ژوئن ۲۰۱۰ ادامه خواهد داشت.


اين کامپيوترهای ارزان قيمت دارای حافظه و سرعت کمتری از کامپيوترهايی هستند که امروزه به فروش می رسند و اين دستگاه ها مشکل زيادی برای کار کردن با ويندوز ويستا دارند.


به گزارش آسوشيتدپرس، مايکروسافت قصد داشت در ژوئن ۲۰۰۸ فروش «ويندوز ايکس پی» را متوقف کند ولی در خواست غيرمنتظره و قابل توجه از کشورهای جهان سوم موجب شد اين شرکت تصميم خود را تغيير دهد.


۹۵ درصد کامپيوترهای جهان مجهز به ويندوز هستند و «ويستا» پس از «ويندوز ايکس پی» که در سال۲۰۰۱ به بازار آمد جديد ترين محصول ويندوز ميکروسافت است.


«ويستا» را می توان از اينترنت نيز پياده سازی کرد و احتياجی به رفتن به مغازه نيست.


XS
SM
MD
LG