لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۹

مایکروسافت می خواهد یاهو را بخرد


شرکت ياهو که علاوه بر يک موتور جست و جوی محبوب، يک پرتال – مدخل ورودی – برای بسياری از کاربران اينترنت در جهان محسوب می شود.
شرکت ياهو که علاوه بر يک موتور جست و جوی محبوب، يک پرتال – مدخل ورودی – برای بسياری از کاربران اينترنت در جهان محسوب می شود.

شرکت مايکروسافت اعلام کرد که پيشنهاد خريد شرکت خريد ياهو را به مبلغ ۴۴ ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار به اين شرکت ارائه کرده است.


به گزارش خبرگزاری رويترز اگر شرکت ياهو که از محبوب ترين پرتال های اينترنتی در جهان محسوب می شود، با اين پيشنهاد موافقت کند، بزرگ ترين معامله تاريخ کوتاه مدت اينترنت از زمان يکی شدن شرکت های تايم وارنر و AOL، تا امروز به ثبت خواهد رسيد.


مايکروسافت در پيشنهاد خود اعلام کرده که مبلغ ۴۴ ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار را با پول نقد و همچنين سهام مايکروسافت پرداخت خواهد کرد.


بر اساس اعلام مايکروسافت، اين شرکت عظيم کامپيوتری پيشنهاد کرده که هر سهم ياهو را ۳۱ دلار بخرد.همين پيشنهاد موجب شده تا سهام ياهو، ناگهان افزايش يابد و به ۳۰ دلار و ۷۵ سنت برسد.


شرکت یاهو نیز ساعتی پس از انتشار بیانیه مایکروسافت با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پیشنهاد را دریافت کرده است و هیات مدیره این شرکت، این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد.


در این بیانیه تاکید شده که هیات مدیره، تصمیمی خواهد گرفت که «بیشترین نفع را برای سهامداران» داشته باشد.


ياهو که علاوه بر يک موتور جست و جوی محبوب، يک پرتال – مدخل ورودی – برای بسياری از کاربران اينترنت در جهان محسوب می شود، پيش از اين اعلام کرده که انتظار دارد، بازار تبليغات اينترنتی به شکل مداوم پيشرفت کند.


بر اساس پيش بينی های اين شرکت، حجم مبادلات تبليغات اينترنتی از ۴۰ ميليارد دلار در سال ۲۰۰۷ به ۸۰ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۰ خواهد رسيد.


  • «ما احترام فوق العاده ای برای ياهو قائل هستيم و دوش به دوش هم می توانيم، در حالی که به موقعيت بهتری در رقابت بازار خدمات آن لاين دست می يابيم، راه حل های هيجان آور فزاينده ای به مشريان، ناشران و صاحبان آگهی ها پيشنهاد کنيم.»
مدیر عامل مایکروسافت

در پيش بينی های اين شرکت همچنين با اشاره به موفقيت های روز افزون شرکت گوگل، تاکيد شده بود که همراه با گسترش بازار تبليغات اينترنتی، «بازی تک نفره و انحصاری» نيز رشد خواهد کرد.


استيو بالمر، مديرعامل مايکروسافت در بيانيه ای که روز جمعه منتشر کرد، گفته است: «ما احترام فوق العاده ای برای ياهو قائل هستيم و دوش به دوش هم می توانيم، در حالی که به موقعيت بهتری در رقابت بازار خدمات آن لاين دست می يابيم، راه حل های هيجان آور فزاينده ای به مشريان، ناشران و صاحبان آگهی ها پيشنهاد کنيم.»


ياهو اخيرا در رقابت با شرکت گوگل، با بحران کاهش ارزش سهام رو به رو بود و برخی پيش بينی می کردند که همزمان با ناملايمات احتمالی بازار بورس وال استريت در سال ۲۰۰۸، با ضربه ای جدی رو به رو خواهد شد.


اين شرکت اين روزها همچنين با بحران مديريتی نيز دست و پنجه نرم می کند.


روز پنج شنبه فاش شد که تری سمل، رييس هيئت مديره و مدير عامل سابق ياهو که زمانی او را به دليل موفقيت هايش ستايش می کردند، اين شرکت را ترک می کند.


تری سمل، در ماه ژوئن سال گذشته به سمت مديرعاملی ياهو انتخاب شد و سعی کرد با متحول کردن چهره اين سايت، کارکردهای تازه ای برای آن تعريف کند.


اما او مدتی پس از تغييرات، با انتقادهای رو به گسترشی رو به رو شد. منتقدين می گفتند که اصولا طرح های تازه ياهو در رقابت با گوگل شکست خورده است.


همزمان آقای سمل با انتقادهای بسياری رو به رو شد که او را متهم می کردند با کم کاری در عرصه «جوامع مجازی»، موجب شد تا ياهو هيچ نصيبی از بازار اين بخش نبرد.


به گفته منتقدان، طرح «ياهو ۳۶۰» در برابر دو سايت اصلی رقيب يعنی «مای اسپيس – My Space» و «فيس بوک – Facebook»، شکست خورده است.


مايکروسافت که اصولا خود سال ها است در تلاش است تا با تمامی شرکت های عظيم اينترنتی در عرصه های تازه رقابت کند، از جمله شرکت هايی است که در رقابت موتورهای جست و جو در برابر گوگل شکست خورده است.


XS
SM
MD
LG