لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۶

مصاف بایرن و اینتر بر سر جام قهرمانان اروپا در سانتیاگو برنابئو


تیم‌های بایرن مونیخ آلمان و اینترمیلان ایتالیا در دیدار پایانی لیگ قهرمانی باشگا‌ه‌های اروپا ساعت ۲۰:۴۵ به وقت اروپای مرکزی، در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

بایرن مونیخ به رهبری لوئیس ونگال هلندی و با ستارگانی همچون آلن روبن هلندی برای رسیدن به فینال رقابت‌ها تیم‌هایی نظیر منچستر یونایتد را از پیش‌رو برداشته است.

شاگردان خوزه مورینو نیز در نیم نهایی تیم پرقدرت بارسلونا، قهرمان سال گذشته، را پشت سر گذاشته‌اند.

لوئیس ونگال، مربی هلندی تیم بایرن مونیخ، در یک کنفرانس خبری درباره رقیبش خوزه مورینیو به خبرنگاران گفت، من به کارنامه او نگاه می‌کنم، او توانسته به فینال برسد و تیم‌های پرقدرتی را شکست دهد و همین برای ما کافی است که خود را در برابر حریف پرقدرتی ببینیم.

خوزه مورینو نیز، بایرن مونیخ را که در همین فصل دو جام حذفی و قهرمانی باشگاه‌های آلمان بوندسلیگا را در از آن خود کرده است، حریفی پر قدرت نامید.

در حالی که بایرن مونیخ، آلن روبن، ستاره هلندی را در خط آتش خود دارد، یاران اینتر از ساموئل اتو کامرونی در خط حمله خود بهره می‌برند.

غایبان اصلی دیدار فینال فرانک ریبری هافبک معروف فرانسوی تیم بایرن مونیخ و ماریو بالوتی فوروارد اینترمیلان هستند.

تا کنون تیم‌های اینترمیلان و بایرن مونیخ در چهارچوب رقابت‌های جام قهرمانان اروپا چهار بار در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۶ با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

در سال ۱۹۸۸در جام باشگاه‌های اروپا بايرن مونيخ در خانه خود از اينترميلان با نتيجه دو بر صفر شکست خورد اما در شهر ميلان اين تيم را با نتيجه سه بر يک شکست داد.

در سال ۲۰۰۶ نيز، دو تيم رو در روی يکديگر قرار گرفتند که بايرن در بازی رفت به پيروزي دو بر صفر در ميلان دست يافت و در بازی برگشت نيز به تساوی يک بر يک تن داد.

تیم بایرن مونیخ تا کنون چهار بار و اینتر میلان دو بار قهرمان باشگاه‌های اروپا شده‌‌اند و باید دید که در این بازی کدامیک از دو تیم سومین قهرمانی خود در جام قهرمانان را جشن می‌گیرند.
XS
SM
MD
LG