لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۶

افراد مسلح ۲ عضو خانواده یکی از کارکنان نیروی انتظامی در زاهدان را کشتند


رسانه‌های ایران به نقل از یک مقام پلیس در استان سیستان و بلوچستان گزارش داده‌اند که افراد مسلح شامگاه دوشنبه ۳۱ اردیبهشت با ورود به خانه یکی از کارکنان نیروی انتظامی در شهر زاهدان، دو نفر را کشته و یک تن دیگر را زخمی کرده‌اند.

به گفته سرهنگ رضا عامری، معاون اجتماعی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان، در پی حمله و تیراندازی مهاجمان، یکی از اعضای این خانواده در دم کشته شده و یکی از دو مجروحی که به بیمارستان منتقل شدند نیز جان باخته است.

از وضعیت مجروح دیگر تیراندازی گزارشی منتشر نشده و به گفته این مقام انتظامی، مهاجمان متواری شده‌اند.

معاون فرمانده پلیس سیستان و بلوچستان همچنین گفته است که «مأموران انتظامی در حال پیگیری این حادثه و شناسایی ضاربان هستند».

جزئیات بیشتری از این تیراندازی منتشر نشده و همچنین روشن نیست که این کارمند انتظامی که به هویت او اشاره‌ای نشده، در زمان حمله در خانه‌اش بوده است یا خیر.

پیش از این نیز نیروهای دولتی در استان سیستان و بلوچستان یا بستگان آنها هدف حملات مسلحانه قرار گرفته بودند و مقام‌های انتظامی گاه از شناسایی و بازداشت عاملان این حملات خبر داده‌اند.

از جمله چند روز پیش مقام‌های پلیس این استان اعلام کردند عوامل حمله پنج سال پیش در شهرستان ایرانشهر که به کشته شدن دو مأمور انتظامی منجر شده بود در عملیاتی در روستانی نیلگون دستگیر شده‌اند.

استان سیستان و بلوچستان از محروم‌ترین استان‌های ایران به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر بارها شاهد درگیری‌های مسلحانه بین نیروهای دولتی و قاچاقچیان مواد مخدر بوده و همچنین خشونت‌هایی با انگیزه‌های سیاسی در آن روی داده است.

رسانه‌های ایران در سال‌های اخیر بارها یکی از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان را به عنوان یکی از سه شهر ایران با بالاترین نرخ بیکاری در کشور معرفی کرده اند. از جمله شهرستان سراوان با نرخ‌هایی بالاتر از ۴۵ درصد بیکاری، چندین بار در این جایگاه قرار گرفته است.

بنابر تازه‌ترین داده‌های سالیانه مرکز آمار ایران، سیستان و بلوچستان در سال جاری نیز همچنان کمترین نرخ مشارکت اقتصادی را در بین ۳۱ استان ایران دارا است.

امیر مرتضوی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان، ماه گذشته به خبرگزاری تسنیم گفت درآمد سرانه این استان در ۱۰ سال «بسیار اسف‌بار» بوده و «در تمامی این ده سال گذشته، براساس درآمد سرانه، آخرین استان بوده است».

آذرماه گذشته نیز حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس، به خبرگزاری ایلنا گفته بود «۸۰ درصد مردم در استان سیستان و بلوچستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند».

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان که بارها از راه نیافتن سنی‌مذهب‌های ایران به مناصب دولتی انتقاد کرده است خود نیز دچار محدودیت‌هایی است و نمی‌تواند براحتی به بیشتر استان‌های ایران سفر کند.

با استفاده از ایرنا، مهر، تسنیم و رادیو فردا / ج. / پ.پ

XS
SM
MD
LG