لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۱

پوشش همزمان نخستین مناظره تلویزیونی هفت نامزد انتخابات ۱۴۰۰

نخستین مناظره تلویزیونی هفت نامزد تأیید صلاحیت‌شده در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ایران در حال برگزاری است. مهم‌ترین فرازهای این مناظره را در رادیوفردا بخوانید.

۱۷:۵۴ ۱۵.۳.۱۴۰۰

بخش دوم مناظره با صحبت‌های علیرضا زاکانی شروع شد. نامزدها چهار دقیقه فرصت نقد از یکدیگر را دارند. آقای زاکانی بخش اول مناظره را با حمله به عبدالناصر همتی آغاز کرده بود و او را در جایگاه رئیس بانک مرکزی عامل «توزیع فقر» دانست. جمله کلیدی‌ش بی‌توجه به انبوه مخالفان جمهوری اسلامی و مخالفان جریان اصول‌گرایی این بود: «ما پنج نفر در برابر شما نیستیم، بلکه ۸۵ میلیون نفر در برابر شما هستند». وی در بخش دوم مناظره هم یک بار دیگر آقای همتی را به جای اقتصاددان، شیمی‌دانی نامید که پول ملی ایران را، به گفته وی، به نابودی کشاند.

۱۷:۵۷ ۱۵.۳.۱۴۰۰

محسن رضایی هم بخش دوم مناظره را با پاسخ به عبدالناصر همتی شروع کرد. آقای همتی در بخش اول حرف‌های خود کنایه به آقای رضایی زد که گفته بود با گروگان‌گیری نیروهای آمریکایی می‌تواند در اوج تحریم‌های اقتصادی ارز وارد کشور کند. رضایی در پاسخ گفت که او خود را سرباز می‌داند و سخنش واکنشی به تهدیدهای آمریکا بوده.

۱۸:۰۷ ۱۵.۳.۱۴۰۰

تا اینجا نامزدهای منتسب به جریان اصول‌گرا در سخنان خود شرایط نابه‌سامان اقتصادی را برجسته کرده و عبدالناصر همتی را مسئول آن دانسته‌اند. آقای همتی اما در دور دوم مناظره همه آنها را نامزدهای پوششی ابراهیم رئیسی دانست. تشکیکی هم در ارزش مدارک دکترای علیرضا زاکانی و محسن رضایی کرد و گفت که آقای رضایی استادان را مجبور می‌کرده بیایند در دفتر او.

۱۸:۱۱ ۱۵.۳.۱۴۰۰

محسن مهرعلیزاده: آقای رئیسی سندرم پُست بی‌قرار دارد؛ اشاره به تغییر سمت‌های رئیس کنونی قوه قضاییه در مدت زمان اندک، از دادستانی تا تولیت آستان قدس رضوی، ریاست قوه قضاییه و حالا هم نامزدی انتخابات ریاست جمهوری.

۱۸:۳۳ ۱۵.۳.۱۴۰۰

هشدار محسن رضایی به همتی و دیگر اعضای دولت حسن روحانی: اگر دولت را دست بگیرم، شما را ممنوع‌الخروج می‌کنم و به دادگاه می‌سپارم. دست‌های خیانتکار را که به مردم ضربه زدند، رو می‌کنم.

۱۸:۴۹ ۱۵.۳.۱۴۰۰

۱۸:۵۳ ۱۵.۳.۱۴۰۰

همتی از رئیسی در مقام قوه قضاییه خواست که به او مصونیت بدهد تا در صورت انتقاد از وی پس از این انتخابات مورد تعقیب قضایی قرار نگیرد. کنایه‌ای به محسن رضایی زد که خواستار محاکمه او شده بود. آقای همتی بحث عملیات کربلای ۴ را پیش کشید که شکست سنگینی را برای ایران در جنگ با عراق رقم زد، عملیاتی که لو رفته بود اما محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران، بعدها ادعا کرد که آن «عملیات فریب» بوده.

۱۸:۵۴ ۱۵.۳.۱۴۰۰

۱۹:۳۱ ۱۵.۳.۱۴۰۰

تحصیلات ابراهیم رئیسی چیست؟ محسن مهرعلیزاده در بخش اول مناظره گفت که او تا کلاس ششم خوانده. رسانه‌های اصول‌گرا نیز در واکنش به او مدرک تحصیلات آقای رئیسی را منتشر کردند.

۱۹:۳۳ ۱۵.۳.۱۴۰۰

مستند ویدیویی: «رئیسی؛ از هیئت مرگ تا سودای رهبری»

رئیسی؛ از هیئت مرگ تا سودای رهبری
please wait

No media source currently available

0:00 0:29:29 0:00

بیشتر

XS
SM
MD
LG