لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۹

نتانیاهو: ایران در حال استقرار موشک‌های نقطه‌زن در یمن برای هدف قرار دادن اسرائیل است


اظهارات بنیامین نتانیاهو در نشست خبری مشترک او با وزیر خزانه‌داری آمریکا ایراد شد
اظهارات بنیامین نتانیاهو در نشست خبری مشترک او با وزیر خزانه‌داری آمریکا ایراد شد

نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه شش آبان جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که با هدف حمله به این کشور، در حال استقرار موشک‌های نقطه‌زن در یمن است.

بنیامین نتانیاهو گفت: «ایران در صدد توسعه تسلیحات نقطه‌زن و موشک‌هایی است که بتواند هر نقطه از خاورمیانه را با دقت پنج تا ده متر هدف قرار دهد».

وی که در اورشلیم و در نشست خبری مشترک با اسیتو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، سخن می‌گفت افزود: آنها در حال توسعه این تسلیحات در داخل ایران هستند و «می‌خواهند آن را در عراق و سوریه مستقر کنند و قصد دارند زرادخانه موشکی خود را در لبنان به ۱۳۰ هزار راکت نقطه‌زن افزایش دهند».

نخست‌وزیر اسرائیل گفت کار ارسال این نوع موشک‌ها به یمن هم آغاز شده و «همچنین قصد دارند که از آنجا اسرائیل را نیز در تیررس قرار دهند».

این نخستین بار است که آقای نتانیاهو، یمن را به فهرست کشورهایی اضافه می‌کند که به ادعای وی ایران از آنجا «در صدد موشک زدن به اسرائیل است».‎

مقام‌های جمهوری اسلامی هنوز واکنشی به این اظهارات نشان نداده‌اند.

نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه هم در نشست دولت خود گفته بود که ارزیابی هفته گذشته ژنرال آویو کوخاوی فرمانده ارتش اسرائیل در خصوص «نزدیک شدن جنگ با ایران» بازتابی از حقیقت است و ادعایی برای جلب توجه رسانه‌ها نبوده است.

حدود دو هفته پیش برایان هوک، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور ایران، گفته بود: «اگر در برابر برنامه موشکی ایران اقدامی صورت نگیرد، احتمال دارد با یک جنگ منطقه‌ای مواجه بشویم».

برنامه موشکی ایران همراه با فعالیت‌های هسته‌ای و آنچه که «نقش منفی» تهران در خاورمیانه خوانده شده است، از جمله نگرانی‌های ایالات متحده، اسرائیل و برخی از کشورهای عربی است.

آمریکا اردیبهشت پارسال از برجام خارج شد و تحریم‌های فلج‌کننده بر بخش‌های مختلف اقتصادی، هسته‌ای و نظامی ایران وضع کرده است.

دولت دونالد ترامپ همواره هشدار داده است که تیرماه ۹۹ تحریم‌های تسلیحاتی ایران پس از پنج سال ملغی خواهد شد. این تحریم‌ها را شورای امنیت سازمان ملل در تیرماه ۹۴ و به مدت پنج سال وضع کرده بود.

فرماندهان نظامی و مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند که برنامه موشکی ایران «ماهیت دفاعی» دارد.

بر اساس گزارش کانال تلگرامی بنیامین نتانیاهو و سایت رادیو فردا/ ج/ ک.ر
XS
SM
MD
LG