لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۰

درخواست پومپئو برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران توسط سازمان ملل


مایک پومپئو تاکید کرد که «ایران بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت است»
مایک پومپئو تاکید کرد که «ایران بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت است»

وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه، دوم مهرماه، با تاکید بر این که نباید به ایران اجازه داد به «رفتار مخرب» خود ادامه دهد، خواستار ادامه تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران شد.

به گفته مقامات آمریکایی، طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در پیوند با توافق هسته‌ای صادر شده است، تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی در اکتبر سال ۲۰۲۰ به پایان خواهد رسید و ممنوعیت سفر کسانی چون قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ۲۲ ایرانی دیگر هم برطرف خواهد شد.

در همین زمینه مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه در توییتر خود نوشت: «شورای امنیت سازمان ملل به خاطر ملت ایران و به خاطر جهانیان باید نقش حیاتی خود را در تضمین این امر بازی کند که تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه حامی بزرگ تروریسم ادامه یابد.»

وی تاکید کرد که «ایران بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت [در جهان] است».

پیش از این نیز برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، با اشاره به پایان یافتن تحریم‌های تسلیحاتی و مسافرتی سازمان ملل علیه ایران در پاییز سال آینده میلادی هشدار داده بود که این امر کمکی به برقراری صلح در منطقه نخواهد کرد.

مقامات آمریکا پیش از این همچنین مواردی چون فروش سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ به ایران از طرف روسیه را نقض این قطعنامه دانسته بودند.

توییت مایک پومپئو ساعاتی پس از سخنان رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شده است.

در همین حال بریتانیا، فرانسه، آلمان و ژاپن از رئیسان ‌جمهوری ایالات متحده و ایران خواسته‌اند در حالی‌که هر دو برای شرکت در مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک به‌ سر می‌برند، روند دیپلماسی را احیا کرده و با هم دیدار کنند.

منابع: توییتر، رادیوفردا/ ا. م./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG