لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۵

خبرخوان شنبه ۱۲ آبان

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

۲۲:۵۱ ۱۲.۸.۱۳۹۷

معاون اول رئیس جمهور ایران: دولت پولداری هستیم

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، با اشاره به میزان بدهی خارجی دولت ایران گفت: «در شرایط فعلی بدهی خارجی‌مان بسیار اندک است، همچنین دارایی‌های دولت بسیار زیاد است و به نوعی دولتی پولدار هستیم.»

معاون اول رئیس‌جمهوری ایران که در مراسم معارفه فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی جدید دولت، سخن می‌گفت، یکی از وظایف این وزارت‌خانه را مدیریت همین دارایی‌های دولت اعلام کرد.

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد نیز در این مراسم گفت: «دولت به نرخ دفتری، ۷ هزار هزار میلیارد تومان دارایی ثبت شده دارد.»

به گفته وزیر اقتصاد، دولت آماده واگذاری سهم خود در یک بانک و دو شرکت دولتی است که پذیره‌نویسی آن به زودی اعلام می‌شود.

۲۲:۲۱ ۱۲.۸.۱۳۹۷

۴۰ هزار میلیارد تومان، بدهی صنعت برق ایران به بخش خصوصی

محمودرضا حقی فام، سخنگوی صنعت برق ایران، می‌گوید که بدهی صنعت برق به بخش خصوصی به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گفته سخنگوی صنعت برق ایران، «استفاده از اوراق اسناد خزانه و تهاتر بدهی‌ها»، از راهکارهای صنعت برق برای تسویه بخش‌هایی از این بدهی‌هاست که اجرایی شده است.

روز جمعه نیز وزیر نیروی ایران از تصمیم دولت برای افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف خبر داده بود.

رضا اردکانیان عنوان کرده که این امر در قالب مصوبه‌ای تا آخر پاییز عملی خواهد شد.

۲۲:۱۳ ۱۲.۸.۱۳۹۷

مذاکره ایران‌ایر با روسیه برای خرید هواپیمای سوخو ۱۰۰

فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از مذاکره با روس‌ها برای خرید هواپیما سوخو ۱۰۰ جهت نوسازی ناوگان ایرلاین ملی خبر داد.

به گفته مدیر عامل هما، این شرکت با هر تامین‌کننده‌ای که بتواند بدون نیاز به مجوز اوفک (دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی در آمریکا) به ایران‌ایر هواپیما بفروشد، مذاکره می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم، خانم شرفیابی در ادامه افزود، شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران برای نوسازی ناوگان خود حتی سراغ هواپیماهایی مانند سوخو ۱۰۰ یا هواپیماهایی که تولید کشورهای غیر اروپایی هستند نیز رفته‌است.

پس از خروج آمریکا از برجام، برنامه خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ نیز متوقف شد.

۲۰:۲۴ ۱۲.۸.۱۳۹۷

خاکسپاری «پدر طالبان» در پاکستان با حضور هزاران نفر برگزار شد

هزاران نفر روز شنبه در مراسم خاکسپاری مولانا سمیع الحق که در نوشهره پاکستان برگزار شد شرکت کردند. از سمیع الحق به عنوان «پدر طالبان افغانستان» نام برده می‌شود.

این روحانی ۸۱ ساله روز جمعه در خانه خود در شهر راولپندی پاکستان با چاقو به قتل رسید.

مراسم خاکسپاری وی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد در حالی که فرماندار و دیگر مقامات ولایت خیبر پشتونخواه پاکستان و رهبران سیاسی و مذهبی کشور در آن حضور یافتند.

آقای سمیع الحق برای چندین دهه مدرسه اسلامی دارلعلوم حقانیه را اداره می‌کرد که بسیاری از رهبران و چهره‌های کلیدی طالبان در آن تحصیل کرده‌اند.

۱۹:۲۸ ۱۲.۸.۱۳۹۷

کشته شدن یک نظامی آمریکایی در افغانستان به دست یک عامل نفوذی

یکی از نیروهای نظامی آمریکا روز شنبه در کابل، پایتخت افغانستان، در حمله‌ای که گفته می‌شود یک عامل نفوذی انجام داده است، کشته شد. همچنین یک نظامی دیگر آمریکایی نیز در این جمله مجروح شد.

شبکه تلویزیونی سن‌ان‌ان به نقل از منابع ناتو گزارش داده که عامل حمله عضو نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بود که بلافاصله به دست دیگر نیروهای امنیتی افغان کشته شد.

هویت این دو نیروی نظامی آمریکا هنوز اعلام نشده و تنها گفته شده که فرد مجروح تحت مداواست و شرایط جسمانی‌اش باثبات است.

دو هفته پیش نیز ژنرال آمریکایی جفری اسمایلی که ناتو او را برای ماموریت به جنوب افغانستان اعزام کرده است در پی حمله یک نفوذی در ولایت قندهار زخمی شد.

۱۹:۰۵ ۱۲.۸.۱۳۹۷

با استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی «موافقت شد»

یک مقام وزارت ورزش ایران اعلام کرد که این وزارت با استعفای رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی، موافقت کرده است.

محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، روز شنبه گفت: «در یکی - دو روز آینده، سرپرست فدراسیون کشتی انتخاب خواهد شد تا هر چه سریع‌تر مجمع فدراسیون برگزار شود».

رسول خادم همراه با چند تن دیگر از مسئولان فدراسیون کشتی ایران، سه روز پیش و در پی ناکامی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت‌های جام جهانی کشتی در بوداپست مجارستان از سمت خود کناره‌گیری کردند.

آقای خادم که زمستان پارسال از مقام‌های سیاسی خواسته بود درباره مواجهه کشتی‌گیران ایرانی با رقبای اسرائیلی‌شان تصمیم روشنی بگیرند، حدود هفت ماه پیش نیز با اشاره به مواردی از قبیل مشکلات اقتصادی و مسائل معیشتی کشتی‌گیران استعفا کرده بود.

۱۸:۵۸ ۱۲.۸.۱۳۹۷

ایران به دنبال خرید «از هر تأمین‌کننده‌ای که بتواند بدون مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا» هواپیما بفروشد

فرزانه شرفبافی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، هما، گفته است که هما از هر کسی که بتواند بدون مجوز اوفک [دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا] به ایران هواپیما بفروشد استقبال می‌کند.

خانم شرفبافی با اشاره به اینکه از هر تأمین‌کننده‌ای با این شرایط استقبال می‌شود گفت که در این زمینه «حتی سراغ هواپیماهایی مانند سوخو-۱۰۰ یا هواپیماهایی که تولید کشورهای غیر اروپایی هستند نیز رفته‌ایم».

۱۶:۳۲ ۱۲.۸.۱۳۹۷

دانشگاه آزاد: پوشیدن لباس راحتی در خوابگاه دختران و شلوار تنگ برای پسران ممنوع است

خبرگزاری فارس روز شنبه گزارش داد که دانشگاه آزاد درباره پوشش و ظاهر دانشجویان دستورالعملی را به واحدهای این دانشگاه ابلاغ کرده است.

بر اساس این دستورالعمل، که به نوشته فارس هفتم مهر ابلاغ شده، خانم‌های دانشجو و استاد مجاز به استفاده از لباس راحتی در فضای عمومی خوابگاه نیستند و استفاده از مانتوهای کوتاه آستین‌ کوتاه، لباس‌های دارای رنگ تند، چادر نازک، آرایش صورت و ناخن و «استفاده افراطی» از جواهرات برای آنان ممنوع است.

برای مردان نیز استفاده از «شلواری که تعمدا پاره یا وصله‌دار باشد»، آرایش غیرمتعارف مو، لباس‌های تنگ، آستین‌های خیلی کوتاه، لباس با یقه خیلی باز، شلوارک، لباس راحتی، شلوارهای فاق کوتاه و همچنین استفاده از پاپیون و کراوات ممنوع اعلام شده است.

۱۴:۲۴ ۱۲.۸.۱۳۹۷

ایران از افتتاح خط تولید جنگنده کوثر خبر داد

یک روز پس از اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره بازگشت تمامی تحریم‌ها علیه ایران، مقام‌های نظامی جمهوری اسلامی با حضور در مراسمی، از آغاز خط تولید انبوه جنگنده کوثر خبر دادند.

این هواپیما که به گفته کارشناسان نظامی، نسخه ارتقایافته اف-پنج به نظر می‌رسد، نخستین بار در ۳۱ مرداد امسال با حضور حسن روحانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در مراسم افتتاح خط تولید این جنگنده که صبح شنبه در اصفهان و در «شرکت هواپیماسازی ایران» (هسا) برگزار شد سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، و سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شرکت داشتند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی در این مراسم، هواپیمای کوثر را «جنگنده تمام‌ایرانی» خواند و با اشاره به ۱۳ آبان که شعارهایی علیه آمریکا سر داده می‌شود، این هواپیما را «نماد عینی استکبارستیزی» خواند.

امیر حاتمی همچنین بدون اشاره به جزئیات گفت که متخصصین صنایع هوایی وزارت دفاع قرار است «در یک دوره زمانی مشخص تولید جت کوثر را عملیاتی کنند».

۱۳:۲۰ ۱۲.۸.۱۳۹۷

توفان در شمال سیستان و بلوچستان؛ تعطیلی مدارس و مراجعه حدود ۹۰ نفر به بیمارستان

در پی وقوع توفان شدید در مناطق شمالی استان سیستان و بلوچستان، روز شنبه مدارس، ادارات دولتی و دانشگاه‌ها در شهرهای این منطقه، از جمله پنج شهرستان زابل، هامون، هیرمند، زهک و نیمروز تعطیل اعلام شد.

همچنین غلامرضا گنجی، فرماندار ویژه زابل، به خبرگزاری ایسنا گفت که ۸۵ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که از بین آنها ۳۱ تن بستری شده‌اند.

به گفته محمود دیانتی، ‌رئیس شبکه پایش هواشناسی این استان، سرعت توفان در روز شنبه به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسیده و غلظت ذرات معلق در هوا را به ۴۲ برابر حد مجاز رسانده است.

بنابر همین گزارش، دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به چهارصد متر کاهش یافته است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG