لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۰

۲۹ کشته در حمله انتحاری کابل؛ سه خبرنگار رادیو آزادی جان باختند


مأموران امنیتی افغانستان در صحنه انفجار انتحاری روز دوشنبه
مأموران امنیتی افغانستان در صحنه انفجار انتحاری روز دوشنبه

دو انفجار انتحاری روز دوشنبه در کابل، پایتخت افغانستان، ۲۹ کشته و ده‌ها زخمی به جا گذاشته است و چندین خبرنگار، از جمله سه خبرنگار بخش افغانستان رادیو آزادی در میان کشته‌شدگان هستند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، یکی از انفجارهای روز دوشنبه در نزدیکی ساختمان «ریاست عمومی امنیت ملی» رخ داد که معادل وزارت اطلاعات در این کشور است. انفجار دوم نیز در برابر وزارت وزارت شهرسازی و مسکن افغانستان رخ داده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که گروه داعش مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفته است.

سه خبرنگار رادیو آزادی در انفجار کابل کشته شدند
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:39 0:00

بخش افغانستان رادیو اروپای آزاد رادیو آزادی خبر داده است که سه تن از خبرنگارانش، عبادالله حنانزی، مَحرم دورانی و سباوون کاکر، در این حملات کشته شده‌اند و گزارش شده یک خبرنگار دیگر این رسانه نیز در این رویداد مجروح شده است.

عبادالله حنان‌زی، از خبرنگاران رادیو آزادی در کابل در میان کشته‌شدگان حملات امروز کابل بود
عبادالله حنان‌زی، از خبرنگاران رادیو آزادی در کابل در میان کشته‌شدگان حملات امروز کابل بود

به نوشته رویترز انفجار دوم در حالی روی داده که خبرنگاران برای پوشش انفجار نخست در محل بودند، و علاوه بر سه خبرنگار رادیو آزادی، چندین خبرنگار دیگر از جمله عکاس خبری خبرگزاری فرانسه در این حادثه کشته شده‌اند.

این حمله یک هفته بعد از آن رخ می‌دهد که انفجاری در یکی از مراکز ثبت‌نام رای‌دهندگان ۶۰ کشته برجای گذاشته بود.

انفجاری که مسئولیت آن را نیز گروه داعش به عهده گرفت. گروه‌های مرتبط با داعش پیشتر هم در مواردی در بمب‌گذاری در کابل غیرنظامیان را هدف حمله قرار داده‌اند.

مقام‌های افغان می‌گویند که وضعیت امنیتی در این کشور رو به وخامت است و احتمالاً حملات بیشتری در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور رخ دهد.

افغانستان قرار است در پاییز امسال صحنه برگزاری انتخابات پارلمانی باشد و هم گروه داعش و هم گروه طالبان افغانستان که هرازگاهی دست به حملاتی در مناطق مختلف این کشور می‌زند، مخالف برگزاری انتخابات در افغانستان هستند.

با استفاده از گزارش‌های رویترز، رادیو آزادی، رسانه‌های محلی و دیگر منابع خبری؛ م.ا.
XS
SM
MD
LG