لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۲۲

شمار کشته شدگان در حمله انتحاری در غرب کابل به ۴۸ تن افزایش یافت


حمله انتحاری روز یکشنبه در یکی از مراکز ثبت نام برای انتخابات در غرب کابل، پایتخت افغانستان، دست کم ۴۸ کشته به جا گذاشته و شمارش محروجان آن نیز به ۱۱۲ تن افزایش یافته است. مسئولیت این حمله را گروه حکومت اسلامی یا داعش به عهده گرفته است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، فرمانده پلیس کابل می‌گوید که عامل انتحاری در این حمله شهروندانی را هدف قرار داده که برای دریافت کارت شناسایی ملی خود جمع شده بودند.

صدای این انفجار در نقاط مختلف شهر به گوش رسیده، و انفجار باعث شکستن شیشه‌ها کیلومترها آن‌سوتر از محل حادثه شده و خسارت‌هایی هم به خودروهای مستقر در محل گزارش شده است.

پلیس با مسدود کردن جاده‌های منتهی به محل انفجار، تنها به ماشین‌های اورژانس امکان حرکت به سمت این مکان را داد.

همچنین به گزارش رسانه‌های محلی، صدها تن با تجمع در مقابل بیمارستان‌ها در جستجوی اخباری از وابستگان خود هستند.

آسوشیتدپرس می‌گوید گروه داعش مسئولیت این حمله به عهده گرفته و ادعا کرده در این حمله شیعیان را هدف قرار داده است. این خبرگزاری اشاره کرده که گروه‌های مرتبط با داعش پیشتر هم در مواردی در بمب‌گذاری در کابل غیرنظامیان را هدف حمله قرار داده‌اند.

آسوشیتدپرس همچنین یادآور شده که افغانستان قرار است در پاییز امسال صحنه برگزاری انتخابات پارلمانی باشد و هر دو گروه طالبان و داعش، مخالف برگزاری انتخابات در افغانستان هستند.

هفته گذشته نیز در دو ولایت افغانستان، سه مأمور پلیس که مسئولیت حفاظت از مراکز ثبت نام برای انتخابات را به عهده داشتند، به دست شبه‌نظامیان کشته شدند.

روز یکشنبه همچنین گزارش شد که پنج سرنشین یک خودرو بر اثر اصابت یک بمب کنار جاده‌ای در ولایت بغلان کشته شده‌اند. در مورد این حادثه یک سخنگوی پلیس محلی تأیید کرده که چهار تن دیگر نیز در این انفجار مجروح شده‌اند.

آسوشیتدپرس یادآور شده که گروه طالبان به طور معمول از بمب‌های کنار جاده‌ای برای هدف گرفتن نیروهای امنیتی و نیز مقام‌های دولتی استفاده کرده، اما چنین حملاتی اغلب به کشته شدن غیرنظامیان انجامیده است.

روز شنبه هم یک رئیس پلیس محلی در ولایت بلخ، بر اثر جراحات وارده در درگیری با یک گروه شورشی جان خود را از دست داده است. سخنگوی پلیس این منطقه می‌گوید که چندین شورشی در این درگیری کشته شده‌اند.

با استفاده از گزارش آسوشیتدپرس؛ م.ا.
XS
SM
MD
LG