لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۲

آمریکا به شهروندانش در مورد حملات تروریستی احتمالی در اروپا هشدار داد


وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه با به‌روزرسانی توصیه‌های امنیتی خود به شهروندانش که قصد سفر به اتحادیه اروپا را دارند، در مورد افزایش تهدیدهای تروریستی در ایام کریسمس و سال نوی میلادی هشدار داد.

بر پایه گزارش خبرگزاری فرانسه، در تازه‌ترین هشدار مسافرتی وزارت خراجه آمریکا به حمله سال گذشته به یک بازارچه کریسمس در برلین و نیز و حمله به یک باشگاه شبانه در استانبول در اولین روز سال میلادی ۲۰۱۷ اشاره شده است.

در حمله برلین که در جریان آن یک مهاجم جهادی به کامیون به یک بازارچه کریسمس هجوم برد، ۱۲ تن کشته شدند و چند روز بعد نیز در نخستین روز سال ۲۰۱۷ حمله به یک باشگاه شبانه در استانبول ۳۹ کشته بر جا گذاشت.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین به حملات صورت گرفته در ماه‌های اخیر در بریتانیا، فنلاند، روسیه، اسپانیا و سوئد، تأکید شد که این حملات نشان می‌دهد که هم گروه القاعده و هم گروه حکومت اسلامی یا داعش همچنان برای چنین حملاتی فعالند و قابلیت آن را دارند.

این بیانیه می‌گوید در شرایطی که دولت‌های محلی به عملیات ضد تروریستی خود ادامه می‌دهند، وزارت خارجه آمریکا همچنان در مورد امکان حملات تروریستی در آینده نگرانی دارد.

وزارت خارجه آمریکا تأکید کرده است که «شهروندان آمریکایی باید همیشه نسبت به امکان ارتکاب حملاتی هواداران تروریست‌ها و افراط‌گرایان منفرد بدون هشدار قبلی مرتکب می‌شوند، هوشیار باشند».

خبرگزاری فرانسه یادآوری کرده است که دولت آمریکا مدت‌هاست به شهروندان خود هشدار داده که در مورد حملات افراط‌گرایان در شهرهای اروپایی هوشیار باشند، و در سال‌های گذشته هم به طور خاص در مورد خطرات احتمالی حضور در فستیوال‌های عمومی هشدار داده است.

XS
SM
MD
LG