لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۷

وینفرید شفر سرمربی استقلال شد


شفر از سال ۲۰۱۳ مربی‌گری تیم ملی جامائیکا را به عهده داشت.
شفر از سال ۲۰۱۳ مربی‌گری تیم ملی جامائیکا را به عهده داشت.

وینفرید شفر با تأیید کمیته فنی باشگاه استقلال تهران، به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد.

پس از علیرضا منصوریان و میک مک درموت، حالا سرمربی ۶۷ ساله آلمانی هدایت آبی‌پوشان را به عهده خواهد گرفت. او ۱۰ سال قبل نیز از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی ایران بود.

شفر سابقه کار طولانی در قاره‌های مختلف را دارد. بنا بر اعلام رسانه‌های ویتنام، شفر در آستانه سرمربی‌گری در این کشور بود اما به توافق مالی نرسید.

او در تیم‌هایی چون مونشن گلادباخ و کارلسروهه بازی کرد. با گلادباخ قهرمان بوندس‌لیگا شد و با همین تیم به قهرمانی جام یوفا رسید.

از ۱۹۸۶ وارد عرصه مربیگری شد و سومین دهه را در این وادی پشت سر گذاشته است.

در مونشن گلادباخ، کارلسروهه، اشتوتگارت و بوروسیا برلین مربیگری کرد و سپس به سرمربیگری کامرون منصوب شد و با این تیم به جام جهانی ۲۰۰۲ رفت.

الاهلی امارات و العین امارات تیم‌های بعدی‌اش بودند. سپس برای هدایت باشگاه اف کی به باکو رفت. سال ۲۰۱۱ سرمربی تیم ملی تایلند شد و دو سال در این سمت باقی ماند.

مدتی در یک باشگاه تایلندی بود و از سال ۲۰۱۳ هم روی نیمکت تیم ملی جامائیکا نشست.

مربی‌گری در سه قاره، قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا و نایب قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها با کامرون، قهرمانی در حوزه کارائیب و نایب قهرمانی جام طلایی با جامائیکا سوابق خوبی برایش در عرصه ملی رقم زده است.

به عنوان مربی باشگاهی، قهرمانی جام اینتر توتو با کارلسروهه را تجربه کرد. قهرمانی لیگ امارات با الاهلی و قهرمانی سوپر جام امارات با العین هم در کارنامه‌اش ثبت شده.

در این زمینه بیژن طاهری عضو کمیته فنی استقلال گفت: شفر از جمع ۷ مربی انتخاب شد. قرارداد او تا پایان امسال است و از فردا سر تمرین می‌آید.

او در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا تأکید کرد: با توجه به رزومه، قیمت و تجربه شفر، او را انتخاب کردیم. قیمتش حدود ۲۸۰ هزار دلار است که خیلی کمتر از فاتح تریم است. شاید از کمیته فنی کسی دستیار شفر شود.

XS
SM
MD
LG