لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۸

آمریکا حمله انتحاری به یک مرکز فرهنگی در کابل را محکوم کرد


در حمله انتحاری روز پنجشنبه دستکم ۴۱ تن کشته شدند.
در حمله انتحاری روز پنجشنبه دستکم ۴۱ تن کشته شدند.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید، روز پنجشنبه هفتم دی در بیانیه ای حمله انتحاری به یک مرکز فرهنگی در کابل، پایتخت افغانستان، را محکوم کرد.

گزارش ها حاکی است که در پی چند حمله انتحاری به یک مرکز فرهنگی شیعیان و خبرگزاری صدای افغان (آوا) در غرب کابل دستکم ۴۱ تن کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان، اعلام کرد: ایالات متحده قویا حمله وحشیانه امروز به یک مرکز فرهنگی و اجتماعی در کابل، افغانستان، را محکوم می کند.

خانم سندرز تاکید کرد که آمریکا در کنار دولت و مردم افغانستان ایستاده است و با دولت وحدت ملی افغانستان برای سپردن مسببان این جنایت فجیع به دست عدالت، همکاری خواهد کرد.

در همین زمینه، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان،‌ در بیانیه ای حملات روز پنجشنبه را «جنایتی ضدبشری» و اقدامی «نابخشودنی» دانست.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، نیز حمله انتحاری به یک مرکز فرهنگی و دفتر یک خبرگزاری در کابل را به شدت محکوم کرد.

رویترز می گوید، ساعاتی پس از حمله به مرکز فرهنگی شیعیان و خبرگزاری صدای افغان (آوا) در غرب کابل، گروه حکومت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

وحید مجروح، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان نیز گفت، در حملات روز پنجشنبه ۴۱ نفر از جمله چهار زن و دو کودک کشته شدند.

وی همچنین شمار مجروحان این حادثه را ۸۴ نفر اعلام کرد و گفت، اکثر مجروحان دچار سوختگی شدند.

نصرت رحیمی، سخنگوی معاون وزیر کشور افغانستان، هم اظهار داشت، هدف این حمله، مرکز فرهنگی تبیان متعلق به شیعیان بوده است. به گفته این مقام افغان، سه انفجار در این مرکز رخ داده است.

این در حالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان،‌ در بیانیه ای اعلام کرد که حمله به خبرگزاری صدای افغان و مرکز تبیان کار این گروه نبوده است.

با استفاده از گزارش های، رویترز، خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا؛ خ.ک
XS
SM
MD
LG