لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۱

«برترین» خطوط هوایی ارزان‌قیمت در سال ۲۰۱۹


هواپیمای ایرآسیا در فرودگاه چانگی سنگاپور
هواپیمای ایرآسیا در فرودگاه چانگی سنگاپور

سفرهای هوایی معمولا گران‌قیمت هستند اما نه همیشه، برخی اوقات سفر با خطوط هوایی ارزان‌قیمت از قطارهم کم هزینه‌تراست.

مانند هر سال نگاهی داریم به برترین خطوط هوایی ارزان‌قیمت در جهان به انتخاب اسکای‌ ترکس.

یکی از معتبرترین رده‌بندی‌های جهانی در زمینه هوانوردی را اسکای ترکس ارائه می‌دهد و بر اساس رده‌بندی این موسسه بهترین پروازهای ارزان‌قیمت در سال ۲۰۱۹ مشخص شده‌اند؛ پروازهایی که در کنار بهای کم، کیفیت خوبی هم دارند.

بر اساس این ارزیابی ایرآسیا بهترین شرکت ارزان هوایی جهان است. این شرکت در کنار قیمت ارزان به دلیل سرویس مناسب به مسافران، رفتار دوستانه خدمه پرواز و کترینگ خوب بهترین پرواز ارزان‌قیمت جهان شده است.

خدمه ایرآسیا
خدمه ایرآسیا

شرکت ایرآسیا چند سالی است که در رده بهترین خطوط ارزان‌قیمت جهان جای دارد. این شرکت مالزیایی بیشتر تمرکزش در جنوب شرق آسیا است. این شرکت از بزرگ‌ترین کاربران ایرباس ۳۲۰ در جهان است و یکی از بزرگ‌ترین سفارش‌های ایرباس ۳۲۰ نئو را داشته است.

ایرآسیا که در سال ۱۹۹۳ میلادی راه اندازی شده دارای ناوگانی با ۹۶ فروند هواپیما است. این شرکت البته سفارش ۳۰۰ هواپیمای جدید را هم داده است.

در رده دوم بهترین خطوط ارزان‌قیمت جهان، شرکت ایزی‌جت قراردارد. پایگاه این شرکت بریتانیایی در فرودگاه لوتن لندن است. این شرکت که بیش از ۶۰۰ مقصد پروازی را پوشش می‌دهد و بزرگترین شرکت هوایی بریتانیا است.

ایزی‌جت در شرم‌الشیخ مصر
ایزی‌جت در شرم‌الشیخ مصر

ایزی‌جت علاقه عجیبی به ایرباس سری ۳۲۰ دارد به‌گونه‌ای که تمام ۳۲۳ فروند از ناوگان این شرکت را این سری ایرباس تشکیل داده است.

سومین خط پروازی ارزان‌قیمت خوب جهان نروژین ایر است. در چند سال گذشته خطوط هوایی اروپایی در میان بهترین خطوط هوایی جهان جای نداشتند، البته شرکت‌های اروپایی همچنان در میان خطوط هوایی ارزان‌قیمت جهان حضور پررنگی دارند.

این خط هوایی دومین خط هوایی قدرتمند در منطقه اسکاندیناوی است. این شرکت سالانه به بیش از ۱۲۰ نقطه از جهان پرواز دارد.

این خط هوایی ۱۶۲ هواپیما در ناوگان خود دارد که شامل ۳۰ فروند ایرباس ۳۲۱ نئو ، ۱۱۲ فروند بوئینگ ۷۳۷ سری ۸۰۰، ۱۸ فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس و ۳۲ فروند بوئینگ ۷۸۷ است. نروژین ایر البته در پی حادثه اخیر برای بوئینگ ۷۳۷ مکس مجبور به زمین‌گیر کردن بخشی از ناوگان خود شد.

چهارمین شرکت در رده بهترین خطوط ارزان‌قیمت جهان شرکت ساوت‌وست ایرلاینز است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های هوایی آمریکا و پایگاه اصلی آن در شهر دالاس است.

هواپیماهای ۷۳۷ مکس ساوت‌وست فعلا زمین‌گیر هستند
هواپیماهای ۷۳۷ مکس ساوت‌وست فعلا زمین‌گیر هستند

در ناوگان این شرکت بیش از ۶۸۸ فروند هواپیما در حال فعالیت است که همگی مدل بوئینگ ۷۳۷ هستند. این شرکت نزدیک به ۲۰۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس سفارش داده که البته با اتفاقات اخیر برای این مدل فعلا تحویل آن متوقف شده است.

در رده پنجم بهترین خطوط ارزان‌قیمت جهان ایرآسیا ایکس قرار دارد. پایگاه این شرکت در شهر سلانگور مالزی و فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور، قطب اصلی پروازی آن است. سهام این شرکت در اختیار شرکت‌های ویریجین و ایرآسیا است.

این شرکت معمولا در مسیرهای دوربرد ارزان‌قیمت فعالیت می‌کند و به همین دلیل از هواپیمای پهن پیکر ایرباس ۳۳۰ استفاده می‌کند. در مجموع این شرکت ۲۴ فروند از این مدل را در ناوگان خود دارد و حدود ۱۰۰ فروند از ایرباس ۳۳۰ را هم سفارش داده است. پرواز‌های این شرکت بیشتر مسیر‌های دور در آسیا، استرالیا و آمریکا را پوشش می‌دهد.

فرودگاه کوالالامپور، فرودگاه اصلی دو خط هوایی ارزان‌قیمت برتر جهان است
فرودگاه کوالالامپور، فرودگاه اصلی دو خط هوایی ارزان‌قیمت برتر جهان است

جت‌استار ششمین شرکت برتر در زمینه پروازهای ارزان‌قیمت است. این شرکت استرالیایی در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت و با شرکت ویرجین در استرالیا رقابت می‌کند. این خط هوایی هم اکنون زیر مجموعه اصلی‌ترین خط هوایی استرالیا، یعنی کانتاس است و پروازهای ارزان‌قیمت را برای این شرکت انجام می‌دهد.

دفتز مرکزی این خط هوایی در شهر ملبورن است و در مجموع ۷۱ هواپیما در مدل‌های مختلف ایرباس ۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ دارد.

شرکت‌های وست‌جت کانادا، ایندی‌گوی هند، رایان‌ایر ایرلند و یورو وینگز آلمانی در مکان‌های هفتم تا دهم بهترین خطوط هوایی قرار دارند.

XS
SM
MD
LG