لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۱

آذری جهرمی: شورای امنیت کشور مجوز وصل شدن اینترنت تلفن همراه را نداده است


محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در پاسخ به درخواست نمایندگان مجلس اعلام کرد که شورای امنیت کشور هنوز مجوز وصل کامل اینترنت را صادر نکرده است.

محمد جواد آذری جهرمی روز سه‌شنبه پنجم آذر در پاسخ به نامه نمایندگان مجلس اعلام کرد که «نهادهای امنیتی کشور معتقدند در برقراری مجدد ارتباطات باید جانب احتیاط را رعایت کرد و بر این اساس تاکنون شورای امنیت کشور مجوز برقراری کامل ارتباطات را به اپراتورها ابلاغ» نکرده است.

آقای آذری جهرمی نوشت: «این روزها بی‌شک یکی از دوران‌های بسیار سخت و طاقت‌فرسا برای مجموعه وزارت ارتباطات و صد البته بیش از آن برای مردم عزیز ایران است».

ایالات متحده آمریکا وزیر ارتباطات ایران را به دلیل نقش داشتن در قطعی اینترنت در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

بدنبال بروز ناآرامی‌های گسترده در ایران در هفته آخر آبان‌، وزارت ارتباطات به دستور شورای امنیت کشور ۹۵ درصد سطح دسترسی مردم به اینترنت را قطع کرد.

در حالی که طی چند روز گذشته اینترنت خانگی به سطح حدود ۸۰ درصد قبل از قطعی رسیده، ولی اینترنت تلفن‌های همراه هنوز وصل نشده است.

۳۰ نماینده تهران در مجلس در نامه‌ خود به آذری جهرمی خواستار وصل اینترنت بویژه اینترنت موبایل در تهران شده بودند.

آنها گفته‌اند که قطع طولانی‌مدت اینترنت به خصوص اینترنت موبایل ضرر و زیان هنگفتی را بر اقتصاد فضای کسب‌وکار و فضای آموزشی و پژوهشی کشور تحمیل کرده است، و «انتظار آحاد مردم، دانشگاهیان، کسبه، بازاریان و کارآفرینان تسریع در برقراری اینترنت موبایل استان تهران است».

بر اساس برآوردها قطعی اینترنت بیش از پنج هزار میلیارد تومان به اقتصاد ایران خسارت زده است.

XS
SM
MD
LG