لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۳

پیام ترامپ در آستانه رمضان: حملات شرورانه عزم ما را برای شکست تروریست‌ها راسخ‌تر می‌کند


آقای ترامپ در پیامی در آستانه رمضان، حملات تروریستی را در تناقض مستقیم با روح رمضان توصیف کرده است.
آقای ترامپ در پیامی در آستانه رمضان، حملات تروریستی را در تناقض مستقیم با روح رمضان توصیف کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در پیامی فرا رسیدن ماه رمضان را به مسلمانان تبریک گفته و نیز با «شرورانه» خواندن حملات تروریستی در بریتانیا و مصر، چنین حملاتی را در «تناقض مستقیم» با روح رمضان توصیف کرده است.

در پیام رئیس‌جمهور آمریکا که از جمله در سایت سفارت مجازی آمریکا در ایران منتشر شده، آقای ترامپ تأکید کرده است که این اعمال «عزم ما را به شکست تروریست‌ها و ایدئولوژی گمراه آن‌ها راسخ‌تر می‌کند».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با اشاره به سفر اخیرش به عربستان سعودی و ملاقات با رهبران بیش از پنجاه کشور مسلمان برای مبارزه با تروریسم افزوده است: «بیایید مصمم باشیم که از هیچ اقدامی کوتاهی نکنیم تا اطمینان حاصل کنیم که نسل‌های آینده از این آفت آزاد خواهند بود و قادر خواهند بود تا در صلح عبادت و اجتماع کنند».

پیام دونالد ترامپ در حالی منتشر می‌شود که رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا از قبول میزبانی مراسم افطاری به مناسبت ماه رمضان سر باز زده است.

به گزارش رویترز آقای تیلرسون درخواست دفتر مذاهب و امور جهانی وزارت امورخارجه که معمولاً برگزارکننده چنین مراسمی‌ست را رد کرده است.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا در خصوص این تصمیم آقای تیلرسون به رویترز گفته است که «ما همچنان درحال بررسی گزینه‌های احتمالی برای برگزاری مراسم عید فطر در پایان رمضان هستیم. همچنین سفرای آمریکا را ترغیب می‌کنیم تا از طریق اقدامات مختلف که هر ساله در سفارت‌های‌ آمریکا در سراسر جهان برگزار می‌شود، برای ماه رمضان مراسم داشته باشند».

فعالان مسلمان پیش از این ضمن اشاره به تلاش آقای ترامپ برای محدود کردن سفر شهروندان چند کشور مسلمان از جمله ایران به ایالات متحده، دولت وی را متهم کرده بودند که برخوردی غیردوستانه با اسلام دارد.

ولی دولت آمریکا با تأکید بر مخالفت خود با شبه‌نظامیان اسلام‌گرای افراطی، تصریح کرده که هیچ مخالفتی با اسلام ندارد.

از سال ۱۹۹۹ وزیران خارجه آمریکا اعم از جمهوری‌خواه یا دموکرات، همواره یا در ماه رمضان افطاری داده‌اند و یا میزبان جشن‌های عید فطر در وزارت خارجه بوده‌اند.

اعضای کنگره آمریکا، رهبران جامعه مدنی مسلمانان، دیپلمات‌های کشورهای مسلمان و مقامات ارشد آمریکایی معمولاً در مراسم افطاری و یا جشنی که به مناسبت عید فطر در وزارت خارجه آمریکا برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند؛ مراسمی که نماد تلاش‌های دیپلماتیک دولت واشینگتن با مردم و کشورهای مسلمان است.

XS
SM
MD
LG