لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۹

علی مطهری: کل نظام تصمیم به پذیرش برجام گرفته است


علی مطهری، نماینده تهران در مجلس
علی مطهری، نماینده تهران در مجلس

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: «کل نظام تصمیم گرفته که برجام را با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش بپذیرد.»

آقای مطهری روز دوشنبه ۱۶ فروردین در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفت: «نباید به شکلی جلوه دهیم که خوبی‌های برجام مربوط به بخشی از نظام و بدی‌های آن مربوط به دکتر روحانی و محمد جواد ظریف باشد، بلکه کل نظام این تصمیم را گرفته و برجام را با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش پذیرفته‌است.»

این نماینده اصول‌گرا با مثبت ارزیابی کردن اصل توافق هسته‌ای گفته‌است: «اینکه اجرای تعهدات طرف مقابل در برجام با برخی موانع مواجه شود، قابل پیش‌بینی بود.»

وی ادامه داد: «ما با اروپایی‌ها مشکل چندانی نداریم اما تحریم‌هایی که آمریکا برقرار کرده چون قدیمی است، روشن بود که برداشته شدن آنها به کندی انجام خواهد شد.»

آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سخنرانی خود به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۳۹۵، از عملکرد دولت آمریکا در روند اجرای برجام به شدت انتقاد کرد.

آقای خامنه‌ای بدون نام بردن از دولت حسن روحانی از افرادی که به گفته او برای حل مشکلات کشور به مذاکره با آمریکا امید بسته‌اند به شدت گلایه کرد.

پس از سخنان نوروزی آیت الله خامنه‌ای، موجی از حملات به دولت یازدهم از سوی منصوبان رهبر جمهوری اسلامی آغاز شد.

فرماندهان ارشد نظامی، ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس قوه قضائیه از جمله افراد و نهادهایی بودند که در این مدت به سیاست‌های دولت یا به حامیان آن حمله کرده‌اند.

«حمله به هاشمی منصفانه نیست»

علی مطهری همچنین دربارهٔ توئیت منتسب به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و واکنش رهبر جمهوری اسلامی دربارهٔ انجام آزمایش موشکی ایران سخن گفت.

به‌تازگی پیامی توئیتی منسوب به اکبر هاشمی رفسنجانی موج حملات رسانه‌های اصول‌گرایان به وی را به دنبال داشته‌است. این توئیت که چهارم فروردین منتشر شد، چنین مضمونی دارد: «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست، نه موشک‌ها...» رسانه‌های اصول‌گرا از این توئیت منسوب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شدت انتقاد کرده‌اند.

این توئیت چهارشنبه گذشته هدف انتقاد شدید آیت الله خامنه‌ای، قرار گرفت، تا جایی که وی عنوان کرد اگر این حرف از روی آگاهی گفته شده باشد، به منزله خیانت است.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روز پنج‌شنبه، ۱۲ فروردین، به نقل از یک «منبع مطلع» نوشت که اساساً محتوای توئیتر منتسب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ربطی به او ندارد، بلکه این حساب توییتری را «یکی از دوستداران وی» مدیریت می‌کند.

علی مطهری روز دوشنبه در مورد این مسئله گفت: «صحبتی که اخیراً ایشان [آیت الله خامنه‌ای] دربارهٔ نقش مذاکره و آزمایش موشکی در عرصه سیاست خارجی بیان کردند ارتباطی با مطلبی که از آقای هاشمی نقل شده، نداشته‌است.»

وی ادامه داد: «صحبت آقای هاشمی دربارهٔ اهمیت گفتمان و پیام انقلاب اسلامی در دنیای امروز بود و نافی اهمیت قدرت نظامی کشور نیست.»

علی مطهری با مُصلح خواندن هاشمی رفسنجانی، او را فردی دلسوز برای انقلاب خواند.

این نماینده اصول‌گرای مجلس افزود: «حمله‌هایی که به هاشمی می‌شود، منصفانه نیست.»

XS
SM
MD
LG