لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۲

آغاز رزمایش «۱۵ هزار نفری سپاه» در تهران


این رزمایش «۱۵ هزار نفری» جمعه، ۲۸ مهرماه، به پایان می‌رسد.
این رزمایش «۱۵ هزار نفری» جمعه، ۲۸ مهرماه، به پایان می‌رسد.
رزمایش گردان‌های واکنش سریع بسیج با نام «الی بیت‌المقدس» روز پنجشنبه، ۲۷ مهرماه، با حضور «۱۵ هزار نیروی بسیجی و سپاهی» در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، مراسم گشایش این رزمایش روز پنجشنبه، در محل دهکده «مقاومت»، واقع در شرق تهران و با حضور سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، سرتیپ پاسدار محسن کاظمینی، فرمانده سپاه تهران بزرگ و مرتضی تمدن، استاندار تهران برگزار شد.

گردان‌های واکنش‌سریع بسیج، نیروهای رزمی «سازمان بسیج مستضعفین» هستند که به گفته محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، در ماه‌های گذشته براساس «الگوهای جدیدی از مسایل رزمی و دفاعی» تشکیل شده‌اند.

محسن کاظمینی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، روز سه‌شنبه، ۲۵ مهرماه، در گفت و گو با خبرنگاران داخلی، هدف از برگزاری این رزمایش را «نمایش اقتدار سازمان‌دهی و قدرت بسیج در پاسخ به تهدیدات و نیز با عنوان پاسخی در مقابل اهانت [به گفته او] صهیونیستها به پیامبر اسلام» عنوان کرد.

نمایش «قدرت بسیج در پاسخ به تهدیدات»، از اهداف رزمایش «گردان‌های واکنش سریع سپاه» عنوان شده است.
نمایش «قدرت بسیج در پاسخ به تهدیدات»، از اهداف رزمایش «گردان‌های واکنش سریع سپاه» عنوان شده است.
به گفته این فرمانده سپاه، رزمایش مزبور با حضور «قرارگاه‌های کمیل، حمزه، الزهرا، آل محمد، لشکر ۲۷ محمدرسول الله، مالک، ولیعصر، کربلا، صابرین بسیج و قرارگاه سایبری در هشت منطقه مجزا» به نمایش در آمده است. همچنین ۱۲۰ گردان رزمی، ۳۰ گردان پشتیبانی رزم و ۱۸۰ گردان الزهرا و عاشورا که در مجموع ۳۳۰ گردان می‌شوند، در این رزمایش شرکت کرده‌اند.

محسن کاظمینی ۲۵ مهرماه با بیان این‌که «گردان‌های واکنش سریع و گردان امام حسین برای مقابله با تهدیدات سخت پیش‌بینی شده‌اند»، گفت: «گردان‌های امام علی برای مقابله تهدیدات امنیتی و اغتشاشات، گردان‌های عاشورا و الزهرا نیز برای اقدامات فرهنگی و اجتماعی و گردان صابرین بسیج برای عملیات ویژه همچون کمین و ضد هلیبرن پیش‌بینی شده‌اند.»

این فرمانده سپاه پاسداران در عین حال تصریح کرد که این رزمایش ارتباطی با برگزای انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارد و افزود: «انتخابات آتی در آرامش کامل و بدون هیچ حادثه‌ای برگزار خواهد شد.»

شهریورماه سال جاری علی فضلی، جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفته بود که تا پایان سال ۱۳۹۱، رزمایش «گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس» در تمام استان‌های ایران، برگزارخواهدشد.

اما آن طور که سرتیپ پاسدار محسن کاظمینی گفته، رزمایش«الی بیت‌المقدس» تنها رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این روزها نیست و رزمایش لشگر سایبری سپاه نیز به زودی برگزار می‌شود.

این فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه، «گردان‌های سایبری یا همان لشکر سایبری در قالب گروهان‌ها و دسته‌ها به انجام وظایف خود خواهند پرداخت» ارایه توضیحات بیشتر درباره چگونگی رزمایش سایبری سپاه را به «زمان خود» موکول کرد.

رزمایش«الی بیت‌المقدس» در تهران روز جمعه، ۲۸ مهرماه، با حضور شرکت‌کنندگان در این رزمایش در میدان فلسطین تهران و با خواندن قطعنامه‌ای در محکومیت توهین به پیامبراسلام به پایان می‌رسد.
XS
SM
MD
LG