لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۷

وزیر کشور: سخنرانی‌های احمدی‌نژاد شائبه انتخاباتی بودن دارد


عبدالرضا رحمانی فضلی، فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی را «غیرقانونی» خواند.
عبدالرضا رحمانی فضلی، فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی را «غیرقانونی» خواند.

در انتقادی دوباره از محمود احمدی‌نژاد، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، تاکید کرد که محتوای سخنرانی‌های اخیر رئیس‌ جمهوری پیشین و جنجالی ایران «شائبه انتخاباتی بودن» دارد.

وزیر کشور دولت یازدهم در گفت‌وگو با وب‌سایت «خانه ملت» درباره تجمعات و سخنرانی‌های اخیر محمود احمدی‌نژاد تصریح کرد: «فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی غیرقانونی است.»

بر اساس ماده ۶۶ قانون انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران، «فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست‌ جمهوری، رسما از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای خاتمه می‌پذیرد».

در همین حال آن طور که به نظر می‌رسد تجمع‌هایی که آقای احمدی‌نژاد تاکنون در آنها سخنرانی داشته حتی مجوز لازم را نیز نداشته است.

به گفته وزیر کشور ایران، لازم است «تجمعات صورت گرفته از سوی ایشان دارای مجوز قانونی باشد، ضمن این که محتوای سخنرانی‌ها دلالت بر شائبه انتخاباتی بودن آنها دارد.»

آقای رحمانی فضلی «شائبه انتخاباتی» بودن سخنرانی‌های محمود احمدی‌نژاد و تجمعات هواداران او را «به نحوه صحبت و محتوای سخنرانی‌ها» مرتبط دانست که به گفته وزیر کشور ایران «در صورت تکرار شائبه انتخاباتی تقویت می‌شود».

پیش از این نیز عبدالرضا رحمانی فضلی، نسبت به برگزاری این تجمعات «تذکر» داده بود.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، وزیر کشور ایران گفته بود: «تجمعات اخیر مربوط به آقای احمدی‌نژاد در قالب شرکت در مراسم شهدا یا برخی دعوت‌های مربوط به مساجد است و خودشان می‌گویند ما قصد تجمع نداریم و ما را به عنوان سخنران در این مراسم‌ها دعوت می‌کنند اما با این وجود ما به آنها تذکرهای لازم را داده‌ایم که این تجمعات باید قانونی و دارای مجوز باشد.»

محمود احمدی‌نژاد در ماه‌های گذشته با سفر به چند شهر از جمله تبریز، ورامین، مشهد، بافق، بیرجند، جیرفت و زنجان و همچنین مساجد محله‌های تهران از جمله مسجد جامع نارمک و مسعودیه، در میان هواداران خود سخنرانی کرده است.

در همین حال اخبار و گزارش‌هایی از شکل‌گیری ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد با حضور برخی از وزرای دولت او و معاونینش منتشر شده بود، اما علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد، در واکنش به این اخبار و گزارش‌ها، فعالیت ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد را «بی‌اساس» خواند.

محمود احمدی‌نژاد در فروردین‌ امسال نیز در پاسخ به سوال خبرگزاری «تسنیم» مبنی بر این که آیا شما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ کاندیدا خواهید شد یا نه؟ گفته بود: «انشاالله سال ۹۶ همه همدیگر را خواهیم دید.»

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران در اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG