لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۹

وزارت کشور ادعای رضایی درباره عملیات داعش در ایران را تکذیب کرد


محسن رضایی
محسن رضایی

سه روز پس از اظهارات محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، مبنی بر قصد گروه «حکومت اسلامی» (داعش) برای انجام عملیات انتحاری در نماز جمعه تهران، وزارت کشور این خبر را تکذیب کرد.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی- انتظامی وزارت کشور ایران، روز شنبه، دهم مهرماه، به خبرنگاران گفت: «ممکن است در گذشته‌های دور چنین مواردی بوده است، اما گزارش جدیدی در این زمینه نداشتیم.»

وی افزود: «جریان‌های تکفیری تلاش زیادی برای انجام عملیات خرابکارانه در کشور داشته‌اند، اما با سلسله عملیات‌های نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، تمامی اقدامات آنان ناکام مانده است.»

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز چهارشنبه، هفتم مهرماه، با بیان این که یک تیم تروریستی داعش، چندی پیش وارد ایران شده بود، از قصد این گروه برای انجام عملیات انتحاری در دانشگاه تهران همزمان با برگزاری نماز جمعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن رضایی گفته بود: «این افراد که قرار بود در تهران به بمب مجهز شوند، در میانه راه همدان و کردستان توسط نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران دستگیر شدند.»

وی در ادامه بر لزوم حفظ اقتدار ایران برای حفاظت از امنیت در کشور تأکید کرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های اخیر چندین بار از دستگیری تعدادی از اعضای گروه داعش یا افرادی که قصد پیوستن به این گروه را داشتند، خبر داده‌اند.

از جمله ​محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، روز پنجم شهریورماه اعلام کرد که صدها جوان ایرانی که قصد پیوستن به گروه «حکومت اسلامی» (داعش) را داشتند، توسط نیروهای امنیتی شناسایی شده‌ و از پیوستن آنها به داعش جلوگیری شده است.

پیشتر مقام‌های امنیتی ایران نیز اواخر مردادماه از وقوع دو درگیری بین نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با تیم‌های «وابسته به داعش» در استان کرمانشاه خبر داده و اعلام کرده بودند که در این درگیری‌ها چهار نفر از افراد وابسته به گروه داعش کشته شده و شش نفر دیگر نیز دستگیر شده‌اند.

XS
SM
MD
LG