لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۲

فرمانده نیروی انتظامی: توطئه گروه هایی که قصد تجاوز به مرزهای ایران را داشتند، خنثی شد


حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران
حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران روز شنبه گفته است،‌ توطئه گروه های «تکفیری، سلفی، ضد انقلاب و گروههایی که قصد تجاوز به مرز، آن سوی مرزها یا جوار مرزهای کشور را داشته اند، خنثی شد.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسین اشتری در مراسم صبحگاه مشترک در ستادنیروی انتظامی ایران تصریح کرده است: «با توجه به نا امنی در برخی کشورها و بی‌ثباتی در برخی از مرزها، وظیفه ما در حراست از مرزها مضاعف است که باید از مرزها مراقبت کرده تا هیچ گروهی نتوانند قصد تجاوز به مرزها را داشته باشند.»

فرمانده نیروی انتظامی ایران توضیح بیشتری در خصوص زمان «خنثی» سازی این «توطئه» ارائه نکرده است.

به گزارش ایرنا، وی همچنین از دستگیری تعدادی از «گروه‌های تروریستی و اشرار در مرزهای شرقی و غربی کشور با اشراف اطلاعاتی» خبر داده و گفته است:این گروه‌ها شناسایی ،دستگیر و درنهایت تحویل مراجع قضایی شدند.

مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون چندین بار بدون اشاره به جزئیات از بازداشت گروه‌های «تروریستی» در ایران خبر داده‌اند.

وزارت اطلاعات ایران نیز در ۱۳مردادماه سال جاری در بیانیه‌ای گفته بود، از نظر عملیاتی و تفکری، شباهت‌های زیادی بین اعضای این گروه‌های تکفیری در ایران و گروه حکومت اسلامی (داعش) وجود دارد.

مقام‌های قضایی ایران در همین تاریخ ازاعدام بیست تن از افرادی که متهم به انجام «اقدامات تروریستی» بودند، خبر دادند.

این رخداد اعتراض گسترده نهادهای مدافع حقوق بشر را به دنبال داشت که روند دادرسی متهمان را «ناعادلانه» خوانده و عنوان کردند که اعترافات متهمان زیر شکنجه گرفته شده است.

مقام‌های امنیتی ایران روز سه‌شنبه، ۲۶ مرداد، از وقوع دو درگیری بین نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان کرمانشاه با تیم‌های «وابسته به داعش» در این استان خبر داده و اعلام کرده بودند که در این درگیری‌ها چهار نفر از افراد وابسته به حکومت اسلامی (داعش) کشته شده و شش نفر دیگر دستگیر شدند.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور، نیز بدون اشاره به جزئیات گفته بود که یکی از کشته‌شدگان در این درگیری «از افراد رده بالای جریان تکفیری در کشور عراق» بوده است.

وزارت اطلاعات ایران نیز روز ۳۱ خرداد نیز در اطلاعیه‌ای از «خنثی» شدن «چند بمب گذاری» طراحی شده از سوی «گروه‌های تکفیری وهابی» در تهران و «چند استان» دیگر و دستگیری تعدادی از افراد در این رابطه خبر داده بود.

XS
SM
MD
LG