لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۰

سپاه پاسداران از کشته‌شدن دو فرد مسلح در کردستان خبر داد


پس از گذشت ده روز از انتشار خبر درگیری میان نیروهای سپاه پاسداران با افراد مسلح در کردستان و کشته‌شدن ۱۱ تن از آنان، فرمانده سپاه استان کردستان، روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه، از کشته‌شدن دو فرد مسلح دیگر در منطقه سروآباد خبر داد.

محمد حسین رجبی، این افراد را «اشرار وابسته به گروه‌های معاند و ضدانقلاب» معرفی کرد.

به گفته وی، این افراد اعضای یک تیم ۱۳ نفره بودند که هفته پیش وارد ایران شده و ۱۱ نفرشان توسط نیروهای سپاه پاسداران کشته شده بودند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، مدعی وابستگی این افراد به آمریکا و اسرائیل شد و گفت: «دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ما باید خوب درک کرده باشند، مزدوری برای کشور عربستان که خود مزدور آمریکا و اسرائیل است، نتیجه‌ای جز این نخواهد داشت».

آقای رجبی روز هشتم تیرماه از کشته‌شدن ۱۱ نفر از نیروهای مسلح کرد در درگیری با سپاه پاسداران در منطقه کوهسالان شهرستان سروآباد کردستان خبر داده و آنان را «اشرار وابسته به گروهک‌های ضدانقلاب» نامیده بود.

وی گفته بود که این گروه ۱۱ نفره «قصد ورود و حضور» در ایران را داشتند، اما از بدو ورود از سوی نیروهای سپاه این استان «شناسایی» شدند و پس از ۱۰ روز تعقیب٬ در کوهسالان سروآباد به آنها حمله شد.

حزب دمکرات کردستان ایران هم در مقابل اعلام کرده بود که در جریان این درگیری‌ها ‌ده‌ها نفر از نیروهای سپاه کشته شده‌اند. این در حالی است که سپاه کردستان در سایت خود، تنها از کشته شدن سه نفر از نیروهایش خبر داده بود.

خبرگزاری فارس نیز روز هشتم تیرماه به نقل از محمد پاکپور٬ فرمانده نیروی زمینی سپاه، از عملیات تعقیب و گریز و درگیری سه روزه با این گروه، در منطقه سروآباد خبر داده و گفته بود که همه اعضای این تیم ۱۱ نفره کشته شده و «سلاح، مهمات و اسناد و مدارکی» نیز از آنها به دست نیروهای سپاه افتاده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه همچنین از کشته شدن «کاوه جوانمرد» که وی را از فرماندهان این گروه معرفی کرده است، در این درگیری‌ها خبر داد.

سپاه پاسداران روز پنجم تیرماه نیز با انتشار بیانیه‌ای از کشته‌شدن پنج نفر از اعضای یک گروه «ضدانقلاب» در مهاباد خبر داده بود که به گفته این نهاد نظامی، دو نفر از آنان از «فرماندهان اشرار مسلح» بودند.

سایت حزب دمکرات کردستان ایران نیز از سوی دیگر گزارش داده بود که «توپخانه سپاه پاسداران مستقر در مهاباد، ارتفاعات کوهستانی این شهر را به شدت گلوله باران کرده است».

در همین حال، حسن شریفی، سخنگوی حزب دمکرات کردستان ایران به رادیو فردا گفت که اعضای این حزب «هیچ حمله‌ای به مراکز نظامی و اداری جمهوری اسلامی» انجام نداده و پیشمرگه‌های این حزب «تنها از خود دفاع کرده‌اند».

XS
SM
MD
LG